Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odpovědnost pokladní za zboží

Od: gab* odpovědí: 22 změna:

Dobrý den.prosím o sdělění,zda by mi mohl někdo poradit na koho se mám obrátit.O Vánocích jsem byla na brigádě v Makru jako pokladní,a zákazník si přelepil kod u kávovaru,který stál 14000kč a dal tam jiný kod v hodnotě 4000kč.Makro ted požaduje po mně 10000kč.Vedoucí mi řekla že je to má vina že jsem si toho měla všimnout,ale jak mám vědět co a jaké zboží stojí.Přitom vědí ,že to zákazník přelepil.Nechtějí mi dát ani kontakt na toho zákazníka.Tímto prosím o radu děkuji

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pt®

7x

"gab", hmotnou zodpovědnost, jako pokladní máte za to, aby Vám souhlasily peníze s namarkovaným zbožím podle kódu a to jste měla. Že někdo přeměnil kódy, to je podvod a měl by být stíhán ten zákazník, který ten podvod spáchal. At vedení podá trestní oznámení na neznámého pachatele a na základě výsledku šetření police, když se viník nenajde, tak si firma dá tuto částku do ztráty a odepíše si ji. Vedení firmy to jistě ví, jen je to více práce pro ni, pro účetní. Když to zaplatíte, tak se vlastně jakoby nic nestalo. Podle mně se tak podporuje zloděj a trestá nevinný. - pt

 


4x

Rozhodně nic neplatte. Buď hrajte mrtvého brouka a Makro musí samo zahájit nějaké jednání /nebo se na to vykašleú. Nebo chtějte po Makru důkazní materiály. Např. : Měla jste čas se seznámit s prodávaným zbožím? Byl vám u toho při ruce odborník, který vám vysvětlil rozdíly mezi různými druhy zboží? Zaučil vás někdo u pokladny? Jakou máte podepsanou hmotnou odpovědnost? Je jen za peníze v kase, nebo i za to že se spletete? Tohle vše probrat s vedením. Nenechte si kálet na hlavu!

iz*

Ringo, nejsem si jista, jestli si z tazatelky děláte legraci, nebo zda to míníte vážně.

Uzavře-li zaměstnanec dohodu o odpovědnosti za svěřené hodnoty, odpovídá zaměstnavateli za škodu v plném rozsahu, ledaže by prokázal, že za škodu vůbec nebo zčásti neodpovídá.

Dokazovat musí zaměstnanec, "hrát mrtvého brouka" by se tazatelce mohlo dost prodražit.

___ Jinak souhlasím s Pt, tazatelka odpovídá za stav pokladny plus hotovost, nikoliv za zboží, jež nemá plně pod svou kontrolou.

 

ron*

2x

Dobrý den.

Určitě se poraďte s právníkem Pokud mají jméno zákazníka, který tento podvod způsobil, mají tedy viníka, pak nevidím žádný logický důvod, proč škodu vymáhat po Vás.

Zákazník bude logicky tvrdit, že to měli špatně polepené a on za to nemůže.

 

ladaadal*

2x

Mě tada první, co napadlo - jak vedení ví, že si nějaký zákazník přelepil kód? Oni ho viděli? Proč tady nezasáhli ihned? Nebo jak na to přišli? Jak vědí, že prošel zrovna tvojí kasou, že jsi ty snímala špatný kód...?

Je mi to celý nějak divný, jako by si tam vzadu "někdo" přilepšil a chtěl to hodit na tebe. Dali ti jasné informace, jak, kdy a proč na to přišli? A kde mají důkaz, žes to byla právě ty?

Rozhodně nic neplat, dokud nebude ve všem absolutně jasno, možná by opravdu stálo za úvahu, odborná rada s dobrým právníkem.

gab*

Nevím jak to zjistili nechtějí mi dát na toho zákazníka kontakt že by je mohl žalovat,a makro mi nic nepředložil ani mi neukázali dodák no prostě nic že to už řešit se mnou nebudou ale pracovní agentura

Přesně jak píšu. Mrtvýho brouka. Pokud nechtějí oni, tak vy taky ne. To máte v kapse.

no já bych se o to teda zajímal.. není to zrovna málo peněz... ono někdy dělat mrtvého brouka se nevyplácí...

doplněno 17.01.13 15:14:

nejlepší by bylo zajít za právníkem.. protože třeba se to řešit ted nebude ale slečna by se mohla za pár let divit... takové věci raději nepodcenovat...

 

artik*

1x

můžete popsat jak se na to přišlo a kdo na to přišel? Takže zákazník byl chycen za pokladnou? Nevím co chcete řešit , jak vám dokáží , že se to opravdu stalo?

 

 


0x

Brigada? A mas to ve smlouve , ze v takovem pripade to musis platit?

gab*

ve smlouvě mám že jsem zodpovědná za hmotnou odpovědnost

 

hahanaj*

0x

Pokud s vámi byla sepsána hmotná zodpovědnost ...tak asi máte smůlu

gab*

Ale shodou okolností před pěti lety jsem pracovala v bauhausu a tam si také zákazník přelepil kody a byla jsem kvuli němu i u soudu dopadlo to dobře.Platil jak mourovatej

hahanaj*

To se budete zase soudit - stojí vám taková brigáda za to?

No každého věc...

sanyo*

Hele HAHANAJ , tato Vaše odpověď té zoufalé ženě svědčí o tom, že si ten titul kandidát věd vůbec nezasloužíte, spíše by jste měl/a/ začít chodit do nějakého kursu psychologie. Co jste chtěl/a/ té ženě vůbec říci? Zeptal/a/ jste se jí, zda jí ta brigáda stojí za to! To ona sama ví, že jí za to nestála, ale co měla dělat? Co by jste dělal/a/ Vy? Nejste náááhodou spřízněna duše s těmi vydřiduchy z marketů? ), kde u pokladny nemáte ani čas se vysmrkat. Asi možná jo!

Já bych jí asi poradil, at to dá znovu k soudu, ale at se poradí nejprve se zkušeným právníkem.

hahanaj*

to sanyo-Ne spřízněná nejsem - omlouvám se za reakci, /vám to také asi ujelo/ byla jsem kdysi také na brigádě na kase a vím co to obnáší- člověk musí být velmi opatrný a raději se zeptat u kolegy na vedlejší kase, pokud se jedná o dražší věci a nemám je v ruce denně / jsem ráda , že jsem takovou věc nemusela řešit/ - není to legrace - proto také je všude nedostatek pokladních. Jen mne zaráží ,že se paní nepoučila při první brigádě.

luke237
Me spise prekvapuje, ze si nekdo tech prelepenych kodu vubec vsimne ... V tom fofru jsem ani necekal, ze to pokladni kontroluji, nebo ze to vubec maji v popisu prace to kontrolovat. V kazdem pripade neverim, ze se tazatelka nejak nepoucila. Pravdepodobne se v tisici jinych pripade nezmilila a pak na ni jednou jeden zlodej vyzral. Proste to byla smula, ze se ji to opet prihodilo Kolik takovych pokusu o podvod normalne pokladni odhali? Urcite se to nestava kazdy tyden ...
luke237
Co je odlisneho mezi resenim situace v pripade Bauhausu a ted u Makra? Proc se to nemuze vyresit stejne jako pred temi 4 lety?

 

lidus*

0x

Jistě jste byla poučena, že jste povinna do krabice nahlédnout. Známou vyhodili z Kauflandu, že na pokladně nespočítala rohlíky ale stačilo jí, že zákazník řekl množství. Konkrétně v Kauflandu na to nahlížení do krabic mají pokladní zvláštní školení.

doplněno 16.01.13 12:00:

Pak pokud jste poučena nebyla, braňte se.

gab*

Dobrý den .Na pokladně jsem byla zaučena jen necelé tři hodiny,a jelikož byli velké fronty tak paní,co mě zaučovala neměla ani čas mi všechno vysvětlit.Pět dní a dvanáctihodinové směny ,nedokážu si představit,že bych měla otevírat každou krabici,a navíc z těch pokladních to taky nedělala.

 

laybor*

0x

V Makru je každý zákazník evidováný při placení Makro kartou, tak přeci musejí znát jeho jméno,

Když mě před 2 lety skončila platnost Makro karty ,tak mě dovnitř už nepustili.

Tak si myslím že vedení musí znát jeho jméno, a záznam z kamerového systému by taktéž neměl být ještě smazán.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]