Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.prosím o sdělění,zda by mi mohl někdo poradit na koho se mám obrátit.O Vánocích jsem byla na brigádě v Makru jako pokladní,a zákazník si přelepil kod u kávovaru,který stál 14000kč a dal tam jiný kod v hodnotě 4000kč.Makro ted požaduje po mně 10000kč.Vedoucí mi řekla že je to má vina že jsem si toho měla všimnout,ale jak mám vědět co a jaké zboží stojí.Přitom vědí ,že to zákazník přelepil.Nechtějí mi dát ani kontakt na toho zákazníka.Tímto prosím o radu děkuji
"gab", hmotnou zodpovědnost, jako pokladní máte za to, aby Vám souhlasily peníze s namarkovaným zbožím podle kódu a to jste měla. Že někdo přeměnil kódy, to je podvod a měl by být stíhán ten zákazník, který ten podvod spáchal. At vedení podá trestní oznámení na neznámého pachatele a na základě výsledku šetření police, když se viník nenajde, tak si firma dá tuto částku do ztráty a odepíše si ji. Vedení firmy to jistě ví, jen je to více práce pro ni, pro účetní. Když to zaplatíte, tak se vlastně jakoby nic nestalo. Podle mně se tak podporuje zloděj a trestá nevinný. - pt
Rozhodně nic neplatte. Buď hrajte mrtvého brouka a Makro musí samo zahájit nějaké jednání /nebo se na to vykašleú. Nebo chtějte po Makru důkazní materiály. Např. : Měla jste čas se seznámit s prodávaným zbožím? Byl vám u toho při ruce odborník, který vám vysvětlil rozdíly mezi různými druhy zboží? Zaučil vás někdo u pokladny? Jakou máte podepsanou hmotnou odpovědnost? Je jen za peníze v kase, nebo i za to že se spletete? Tohle vše probrat s vedením. Nenechte si kálet na hlavu!
Ringo, nejsem si jista, jestli si z tazatelky děláte legraci, nebo zda to míníte vážně.
Uzavře-li zaměstnanec dohodu o odpovědnosti za svěřené hodnoty, odpovídá zaměstnavateli za škodu v plném rozsahu, ledaže by prokázal, že za škodu vůbec nebo zčásti neodpovídá.
Dokazovat musí zaměstnanec, "hrát mrtvého brouka" by se tazatelce mohlo dost prodražit.
___ Jinak souhlasím s Pt, tazatelka odpovídá za stav pokladny plus hotovost, nikoliv za zboží, jež nemá plně pod svou kontrolou.
Mě tada první, co napadlo - jak vedení ví, že si nějaký zákazník přelepil kód? Oni ho viděli? Proč tady nezasáhli ihned? Nebo jak na to přišli? Jak vědí, že prošel zrovna tvojí kasou, že jsi ty snímala špatný kód...?
Je mi to celý nějak divný, jako by si tam vzadu "někdo" přilepšil a chtěl to hodit na tebe. Dali ti jasné informace, jak, kdy a proč na to přišli? A kde mají důkaz, žes to byla právě ty?
Rozhodně nic neplat, dokud nebude ve všem absolutně jasno, možná by opravdu stálo za úvahu, odborná rada s dobrým právníkem.
Nevím jak to zjistili nechtějí mi dát na toho zákazníka kontakt že by je mohl žalovat,a makro mi nic nepředložil ani mi neukázali dodák no prostě nic že to už řešit se mnou nebudou ale pracovní agentura
Ale shodou okolností před pěti lety jsem pracovala v bauhausu a tam si také zákazník přelepil kody a byla jsem kvuli němu i u soudu dopadlo to dobře.Platil jak mourovatej
Hele HAHANAJ , tato Vaše odpověď té zoufalé ženě svědčí o tom, že si ten titul kandidát věd vůbec nezasloužíte, spíše by jste měl/a/ začít chodit do nějakého kursu psychologie. Co jste chtěl/a/ té ženě vůbec říci? Zeptal/a/ jste se jí, zda jí ta brigáda stojí za to! To ona sama ví, že jí za to nestála, ale co měla dělat? Co by jste dělal/a/ Vy? Nejste náááhodou spřízněna duše s těmi vydřiduchy z marketů? ), kde u pokladny nemáte ani čas se vysmrkat. Asi možná jo!
Já bych jí asi poradil, at to dá znovu k soudu, ale at se poradí nejprve se zkušeným právníkem.
to sanyo-Ne spřízněná nejsem - omlouvám se za reakci, /vám to také asi ujelo/ byla jsem kdysi také na brigádě na kase a vím co to obnáší- člověk musí být velmi opatrný a raději se zeptat u kolegy na vedlejší kase, pokud se jedná o dražší věci a nemám je v ruce denně / jsem ráda , že jsem takovou věc nemusela řešit/ - není to legrace - proto také je všude nedostatek pokladních. Jen mne zaráží ,že se paní nepoučila při první brigádě.
Jistě jste byla poučena, že jste povinna do krabice nahlédnout. Známou vyhodili z Kauflandu, že na pokladně nespočítala rohlíky ale stačilo jí, že zákazník řekl množství. Konkrétně v Kauflandu na to nahlížení do krabic mají pokladní zvláštní školení.
doplněno 16.01.13 12:00:Pak pokud jste poučena nebyla, braňte se.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.