Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1. 6 mesicu - vymena zbozi?

Od: lindaf* odpovědí: 12 změna:

Dobry den, chtela bych se zeptat... jak stoji v zakone to, ze d 6 mesicu od koupe zbozi je li projevena zavada mohu pozadovat vymenu zbozi (nebo vraceni penez, kdyz uz zbozi nemaji) nemohu zadat rovnou vraceni penez... ja mam totiz telefon ktery mam mesic a mam s nim strasne problemy teelfon penacita mms vubec nesly nejdrive te s novym softwarem kjtery tam oni dali je doesila ale neprojima uz me to nebavi v tom jejich kramku sjem stravila strasny cas uz mam dojem ze ty telefony jsou nejake 'sedivky' z polska dokonce mi i na HTC lince (ten mobil je HTC) dle IMEI cisla ze je to polsky mobil a je zablokovan a ze tady nikdy nepujde mohu tedy zadat vymenu kdyz je to tech 1. 6 mesicu? jak mam dale postupovat...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

poiu*

2x

Dobrý den, ano, pokud Vám bude reklamace prodejcem uznána (jestliže se vada objeví v prvních 6 měsících, má se za to, že existovala již při převzetí zboží a je na prodejci, aby dokázal, že se případně o vadu nejedná), máte právo požadovat výrobek nový - pokud ho nemají, musejí Vám vrátit peníze.

 


1x
Dobrý den. Lindo, vezměte si s sebou paragon a normálně zajděte do prodejny, kde jste tlf. koupila. Je to opravdu tak, že v prvních 6 měsících jste to jen Vy, kdo rozhodne, jestli se věc bude opravovat, nebo jestli si z prodejny odnesete věc stejného druhu, ale úplně novou. Musíte tedy prodavači říct rovnou, že nechcete věc opravit, ale vyměnit. Pokud již takovou věc nemají, musí vám vrátit peníze. Nedejte se odbýt, jste v právu.doplněno 09.05.12 09:25: Míšo, mýlíte se. V prvních šesti měsících je to jinak. Viz. ob. zákoník

 

cocinkamichalka*

0x

Lindo, já myslím, že je to takto:
Pokud máte závadu, přinesete telefon do prodejny. Tam mají tři možnosti: opravu, výměnu za nové zboží nebo vrácení peněz. JE TO ALE NA NICH, CO ZVOLÍ, PŘÍP. CO VÁM NABÍDNOU. Pokud řeknou, že mobil opraví, nenaděláte nic.

Pokud se 3x objeví stejná závada nebo 4x jiná, pak už je to jiné. Pak můžete požadovat vrácení peněz/výměnu a prodejce na to MUSÍ přistoupit.

Viz. zákon o ochraně spotřebitele.

buss

Kupující má právo...

 

ladaadal*

0x

No jestli jim to vysvětluješ, jako tady píšeš, tak se nedivím, že ti nic nevyřešili. Netušili, co po nich chceš.

 

lindaf*

prave ze telefon tam uz jednou byl a my chteli vymenu jenze prodavac rekl, ze kdyz to pujde opravit, tak ze mu tam zbyde... ted kdyz uz tohle vim nikdy bych se nenechala odbyt ... zitra tam jdu a bud odnesu novy mobil nebo penize jenze co kdyz nebudou chtit dat ani jedno?

Lindo, důvod, který Vám uvedl prodejce, není ale Vaše věc. Za to nezodpovídáte a ani prodejce nesmí porušovat zákon. Vy jste zboží koupila s tím, že je v pořádku. A pokud v pořádku není, máte svá práva. Když si nebudete vědět rady, řekněte prostě, že trváte na výměně, na kterou máte ze zákona právo. A pokud to nechce akceptovat, že se tedy obrátíte na svého právního zástupce a ten se ujme dalšího jednání s ním, ve Vašem zájmu. Musíte tam přijít připravená, není důležité, co prodejce chce, nebo nechce, ale co ze zákona musí. Často jen na lidi zkoučí, co si nechají líbit. Ale nikomu by se přece nelíbilo, koupit mobil a během měsíce zjistit, že nefunguje, jak by měl a dávat ho opravovat...Proč? Koupila jste, řádně zaplatila a pokud nefunguje, máte na výměnu právo.

 

klementyna

0x

Abyste mohla uplatnit rozpor s kupní smlouvou a požadovat výměnu nebo vrácení zboží, musel by se u přístroje tento rozpor projevit při prvním použití (kdy jste poprvé chtěla využít určitou funci - takže např. když jste poprvé posílala nebo přijímala mms) nebo by např. nesměl mít vlastnost, která je deklarovaná, že ji má(např. nepřijímal mms, přestože podle návodu je přijímat má). Tzn., že pokud se Váš problém projeví jen občas nebo nejprve to fungovalo, ale nyní už ne, rozpor s kupní smlouvou uplatnit nelze, protože se nedá předpokládat, že vada se vyskytovala již v době prodeje. Pokud by se i o rozpor s kupní smlouvou jednalo, je prodejce ze zákona povinen uvést výrobek do stavu, aby deklarovaných vlastností dosahoval a učinit tak může opravou (např. nahraje nový software a funkce bude funkční) nebo výměnou za nový kus nebo vrácením kupní částky. Pokud se o rozpor s kupní smlouvou nejedná, můžete uplatnit "klasickou" reklamaci, s tím, že pokud se jedná o reklamaci opakovanou, můžete po stejné příčině ve třetím a u různé příčiny ve čtvrtém případě zrušit kupní smlouvu a požadovat vrácení peněz nebo výměnu za nový výrobek.

poiu*

Abyste mohla uplatnit rozpor s kupní smlouvou a požadovat výměnu nebo vrácení zboží, musel by se u přístroje tento rozpor projevit při prvním použití (kdy jste poprvé chtěla využít určitou funci - takže např. když jste poprvé posílala nebo přijímala mms) nebo by např. nesměl mít vlastnost, která je deklarovaná, že ji má(např. nepřijímal mms, přestože podle návodu je přijímat má). Tzn., že pokud se Váš problém projeví jen občas nebo nejprve to fungovalo, ale nyní už ne, rozpor s kupní smlouvou uplatnit nelze, protože se nedá předpokládat, že vada se vyskytovala již v době prodeje.

Klementyno, s tímto si dovolím nesouhlasit. Pokud by určitá funkce ze začátku užívání výrobku byla v pořádku a např. až v šestém měsíci od nákupu přestala fungovat, stále lze využít § 616 odst. 3 a 4 občanského zákoníku, tj. možnost zvolit si opravu nebo výměnu a pokud to není možné, tak požadovat slevu z ceny nebo vrácení peněz.

klementyna

Citace z Občanského zákoníku, §616 : 2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.

Pokud tedy přístroj fungoval a měl při převzetí všechny deklarované funkce (což lze nejsnadněji zjistit přezkoušením všech funkcí při prodeji), nejedná se o rozpor s kupní smlouvou, podmínkou jejíhož uplatnění, že se vada vyskytovala již při prodeji. Zákazník pak uplatňuje reklamaci dle § 619

poiu*

§ 616 odst. 4:

Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

klementyna

A opak se prokáže tak, že pokud prodejce všechny funkce přezkouší při prodeji a všechny jsou funkční, tak případné vady nemohly existovat při převzetí. Rozpor s kupní smlouvou vznikne, pokud věc nemá deklarované vlastnosti, ale pokud je má a používáním o některou z nich přijde, je to jiný případ a postupuje se podle §619. Vás výklad je velmi častý, ale mylný. A v podstatě pro zákazníka nemá až tak zásadní význam, protože reklamace musí být tak jako tak vyřízena. Když např. prodejce deklaruje, že televizor má obraz v obraze a vy přijdete domů a on tam není, tak je to rozpor s kupní smlouvou a vzhledem k tomu, že prodejce jej není schopen odstranit, tak Vám musí buď vrátit peníze, nebo poskytnout slevu a na Vás je, co si vyberete.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]