Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chci se zeptat na reklamaci sprchového koutu. Rodiče ho zakoupili v hypermarketu Globus- balení sestává ze dvou samostatných krabic(vanička+sifon)(dveře, lišty a inst. materiál). Jedná se o Capri-výrobce Arttec. Minulý týden jsem usadil vaničku a když jsem dnes chtěl pokračovat, tak jsem zjistil, že jedno ze čtyř skel v druhém balení je rozsypáno takřka na molekuly. Jde jedno ze skel, které bylo vloženo v balení uprostřed -takže je velmi velká pravděpodobnost, že to bylo už při koupi. Kout jsem jim osobně vezl na domek a uložil v nepoužívané místnosti, kde byl cca1,5 roku, než jsme ho teď chtěli použít. Přirozeně jsem jel na reklamaci, ale paní se tvářila dost neochotně, údajně jsme si balení měli hned zkontrolovat a ne až po roce a půl a tvrdila, že neví jestli se reklamace uzná, prý tam vyšlou technika, asi aby ty molekuly spočítal. Chci se zeptat, jestli někdo neodhadnete, jakou máme šanci na kladné vyřízení? Já osobně si myslím, že to bylo poškozeno při jejich manipulaci, bohužel, krabice má 40 kg a byla zapáskovaná, takže jsem v zájmu bezproblémového odvozu nepožadoval otevření. Navíc v balení nic nechrastilo- teď už vím proč- střepy byly pečlivě zabalené v bublinkové folii...
A můžu se zeptat proč? Krabici jsem jen načal, s žádným sklem se nehnulo, podle mě je evidentní, že jsme si domů dovezli už střepy. Proč bych jim dokazoval špatnou manipulaci? To je přece stejná akce, jako kdyby ji dokazovali oni mě Já jen tvrdím, že místo sprcháče mám střepy a to, že jsem balení načal po roce a půl, když je záruka dva roky by snad nemělo hrát takovou roli, ne? Nebo mám povinnost podle nějakýho zákoníku si to hned zkontrolovat? Teoreticky podle Vaší odpovědi, bych tedy neuspěl, i kdybych balík jen převzal a o metr poponesl... Když jsem kupoval PC stůl v Asku-spousta skel a bylo mi řečeno, že kdyby bylo nějaký ruplý, že není problém reklamovat..naštěstí byl ok-a taky jsem ho stavěl až po půl roce...
Přesně tak... pokud je jasně poznat, že mám částečně rozbaleno-opravdu jen částečně, protože jsem záměrně přestal hned, jak jsem viděl střepy, tak je jasný, že jsem si asi jedno z vnitřních skel nerozmlátil na padrt pohozením balíku- to by asi bylo ruplý krajní, ne? Mě jde spíš o právní pohled- tohle, co budu dělat po roce a půl je docela trefný, ale spíš jde o to, co říká zákoník- reklamaci uplatňuju hned po rozbalení...
Dobrý den. Domnívám se, že po roce a půl, v tomto s reklamací neuspějete. Dokázat jim špatnou manipulaci a zavinění po tak dlouhé době se Vám nepovede a oni ji určitě odmítnou připustit.
doplněno 05.02.12 18:59:Ptal jste se na názor, odpověděla jsem. Reklamaci Vám odmítnou uznat a budou tvrdit, že oni poškození nezavinili. Samozřejmě, v záruce to máte, tak nezbývá, než to prostě zkusit. Hodně štěstí.
šanci nemáte žádnou, máte povinnost si zboží překontrolovat neprodleně. Osobně neveřím tomu, že půl roku nevíte o prasklém skle ale to je asi jiná kapitola. Vůbec se nedivím že na Vás paní koukala jak na debila, koukala bych tak taky
Díky za upřímnost, ale opravdu to je jak jsem napsal, přece bych neusadil napevno vaničku, kdybych věděl, že mám prasklé sklo v druhém balení a budu muset reklamovat.. Škoda, dufal jsem, že se dočkám spíš právní rady někoho kdo má třeba zkušenost...
Pro ilustraci připojuji výňatek z reklamačních podmínek prodejce: Prodávající odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí a za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.