Nejste přihlášen/a.
chvíli sem přemýšlel kam to zařadit jestli sem nebo do rubriky auta.
jednou jsme vymysleli že vezmeme nějaká dvě auta (starší) a uspořádame s nimy expedici no dlouho sme přemíšlely a odpověd se našla najednou sama jednou na oslavě sme se bavily a přišla řeč na vůz Škoda Favorit no chvíli sme si o něm povídaly no a další den bylo po přemýšlení bylo jasno Škoda Favorit a potom dlouhé hledaní inzerátu nakonec sme našli a koupily dva Škoda Favorit 136L jeden za 1500 a druhý 2000 dál to nebylo nic těžkého prostě taková oprava můj tatka pracuje ve firmě kde vozijou nepojízdný favority na recyklaci takže prostě vzal vlečku naházel tam zrcátka elektroniku žárovky pneu dveře a další blbosti. a došlo k výměně pneumatik dveře nebyli potřeba oba kousky byly jako nové žádná rez jen se vzaly ochrané plasty a olemovalo se nimy spodek aut potom se po vzoru silnějších velkých off-roudu daly na zadní výka kufru pneumatika :D nějaké ochrané mřížky na světla jeden favorit potřeboval nový výfuk.přidělaly se přídavné světlomety koupily se vysílačky minikamera na auto přidělala se zahrádka. na jednom favoritu se též muselo vyměnit pružení a potom nasledovalo zaučení jak auto opravit jak co odšroubovat a do obou aut se dala kniha jak auto opravit jak co vyměnit a podobně do aut se dala samozdřejmně i poviná vybava velký hasicí přístroj plus jeden malý a naviják a také nepostradatelná vlajka české republiky. (velmi důležité). obě auta opravená připravená. ale došlo na další dotaz KAM? no jo ale kam a to nás dovadí k mému dotazu napadá vás odpověd na tuhle otazku? (mimo jiné pokud máte nějaké otázky napište to sem odpovím) děkuji .
Připadá mi to trošku postavené na hlavu. Napřed musím mít cíl a od toho se musí odvíjet všechno ostatní. Vybavení auta, sehnání financí, složení a specializace posádek, znalost zákonů a předpisů zemí, do kterých se chystám, místních zvyků, prostě všechno. Dvě levná auta nesvědčí o představě o finanční náročnosti. Spíš mi to připadá jako příprava na výlet po okolních pastvinách.
No nešlo nám o to dokázat že moderní terénák za 300 000 Kč něco dokáže to vý každý. ale chtěli jsme dokázat že auto které je staré 20 let a bylo takřka zadarmo ješně muže snad něco dokázat. jinak pár míst již vybraných máme. jen se rozhodujeme a třeba někde padnou ještě lepší cíle než naše. (jinak já jsem řidič z profese a tak znám dopravní předpisi i jiních zemí ) .
Kolik do doto chcete investovat. Taková cesta nebude sranda z hlediska financí. Benzín, jídlo, poplatky a bůhví co ještě. Abyste nedojeli na expedici do Horní Dolní a pak zpět. Těžko se bude radit kam, musíte mít přece nějaký sen, co vidět. Můžete jet třeba na expedici Za Velkou čínskou zdí... Nebo můžete na jih, za tajemstvím pyramid nebo na Mis Dobré naděje a nebo úplně někam jinam...
jedna poznámka(otázka?) spíš k přítomným automechanikům a lidem se zkušeností s favoritem. Pokud vím staré škodovky dost špatně chladily. Jak je to u Favoritů, Vzhledem k tomu, že chcete dát Afriku...
A můj dojem? Nemáte šanci "ustát" takovou cestu. /Pokud si nedáte něco menšího, alespoň tři čtyři neděle někde po Čechách nebo po Evropě. Ponorka je totiž hrozná věc. A pokud s ní nebudete mít zkušenost předem, tak vás rozdělí a vy nedojedete.
S tím chlazením dobrý dotaz zas tak hrozné to nebylo byli určitě lepší auta co se týče chlazení nic méně není to nic hrozného v tropické oblasti počítám problém se projevý. jinak po čechách jsme již jely z pionírama Jawa 20 snažily jsme se co nejvíce kopírovat "čáru" (hranice) Čr povedlo se odjeli jsme podle tachometru 2380 Kilometrů
Pokud sebou berete náhradní přední tlumiče, ramena, brzdové třmeny a držáky, tak už z domova si zkuste tyto díly uvolnit. Hlavně brzdový držák třmenu k těhlici (nutná demontáž při výměně kotouče). Tyto šrouby bývají pěkně zarezlé. Já jsem nedávno dělal celou přední nápravu a měl jsem problémy jen s těmi šrouby na třmenu (ty na vodících čepech brzdiče jdou pěkně, ale ty na třmenu...). Týden jsem to zaléval WD. Pak to šlo. A samosebou berte nové příslušné šrouby a samojistící matky (tyto díly se používají vždy nové). Případně i závitové lepidlo. Na šrouby brzdiče jsou povinné od výrobce. Pak se to může cestou uvolnit a je to pak průser.
Chtělo by to spíše jet s těmi Favority po generálce (brzdy,náprava,řízení,popř i motor).
To vyznívá spíš jako testování auta, jízda pro řízení a tak. Takže souhlasím s radou vyzkoušet nejprve vše na krátší cestě po Evropě, jak vozy, tak osazení. Na něco butete třeba potřebovat servisy,,,,,
vozy byly testovany během oprav a po přídávaní rámu po dokončení se do každeho favoritu hodila zátěž řidič a spolujezdec a jelo se auto projet jeden favorit opstál bez problému druhý se musí doladit (špatné pružení doladit motor a auto vyvážit (auto "padá" na předek) jeden favorit v pohodě prošel na 1 druhý na 4 (známkovaní jak ve škole)
Nejspíš se vám má odpověď líbit nebude, ale to se nedá nic dělat.
Koupili jste dva "fačka" za pár korun. Nikde ovšem nevídím dost tučnou položku za přepis takových "fáček", dále povinné pojištění, platnost STK+ME. Pokud jste dali na zadní dveře (kufru) náhradní kolo, tak je už myslím vymalované. Pokud vás na cestě chytne policie u nás, tak tu pokutu budete splácet rok. Pokud se nějakým zázrakem dostanete až do Rakouska, tak tu pokutu budete splácet pět let. Pokud zaviníte nehodu nepojištěným autem (s úrazem), tak budete splácet škodu do konce života.
Má rada:
Odložte tu expedici tak o pět let, až budete starší a pochytíte víc rozumu. Naučte se česky! Pokud na expedici trváte, naučte se dobře anglicky! Pokud chcete i do Afriki, naučte se dobře francouzsky.
kolo na zadním kufru není problém a však musí být přiděláno přídavným rámem s homologací podle všeho by mněl vůz technickou projít bez větších problému.
Nemáte nejmenší šanci projít s takto upraveným vozem přes technickou kontrolu. Vyhodí vás, jen se na to auto podívají.
no když se na to podívám ze strany upráv jde vlastně o tuning většína dílu je určena na toto vozidlo (přídavné světlomety , chrániče světel a pod . ) zbytek je homologovaný tedy je povolený a také by mněl projít bez problému technickou. jinak řečeno není problém s autem projít vše je uděláno tak aby neporušovalo žádný silničný předpis.
jak to vite? Ja prosel s mazlikem bez problemu a to mam pevnostnak 32" gumy zvedle a mraky svetel a bez problemu a legalne bez uplatku (nepocitam emise ale tam platim 100,- pokazde aby me auta neturoval)
explorer aktualni fotku nemam tohle je tak z 50% hotove, zkuste tam najit navijak ten jsem radsi schoval kvuly parkovani na ulici aby nebyl videt a chybi svetla ty jsou sundavaci ze strechy taktez kvuly parkovani ale vyjimecne
fešák já mám rad takové auta tenhle vypadá velmi hezky předpokládám že taky velmi rád prohánite auto v terénu a usuzuji dle navijáku že v těžkém terénu. také mám off-road kupoval sem nedávno nový a už sem vyskoušel maximalní spokojenost.
no dostat ho do tohoto stavu byl masark , do sroubku rozebrano (doslova) jinak koukal jsem na offroadforum.cz a napadu na exedice spolu s fotkama jsou tam a ne malo tak bych to zkusil tam, protoze vetsinou tam u nekdo byl a rozebira se to tam pomerne detailne a hlavne o ty detaily jde aby jste vedel co jak kde a podobne
prohnal jste ho někdy terénem? kde? máte i fotku kdy je plně vybaven chtěl bych ho vidět jelikož mám nové auto tak na něm ještě nemám dá se říct nic jen ochraný rám na předku naviják sem ještě přidělat nestihl a mám tam teda ještě zahrádku na střeše a to je vše.
na tuhle expedici štříme již nějakou dobu a vždy padli do zasoby nějaký ti peníze (cca 3 roky ) za uta padli dohromady 3500 + 1000 + benzín nutno dodat že na to šetřili 3 lidi (ono šetřit není to pravý slovo spíše že zbývajíci peníze hazeli bokem ) jen sem myslel že někdo napíše nějaké místo případné dotazy a pod.
Soudím, že jste skupina žen, chlap žádný, podle těch vašich přísudků /přemýšlely, povídaly, koupily.../. Umíte aspoň jedna opravit porouchané auto? Znáte některá jazyky? Kniha, jak auto opravit vám asi moc nepomůže, já bych podle popisu neopravila nic.
Doporučovala bych vám maximálně cestu po civilizované Evropě, kde se dá zajistit pomoc. Nedokážu si totiž dost dobře představit skupinu osmi žen ve dvou Favoritech jak sedí někde v poušti kolem nepojízdného auta, mává českou vlajkou a z dálky se ozývá lví řvaní.
Pokud chcete opravdu adrenalin, vezměte s sebou aspoň jednoho šikovného chlapa. A hned to bude lepší.Ale nesmíte se o něj potom prát.Utvořte si pevná pravidla. Štastnou cestu. Jaga.
Prosím. Já se jmenuji Daniel Dvořák (ten) /sme povídaly sme koupily / tři všíci proto množné číslo.
Dane, psal si, že máte něco vytipováno, nějaká místa. Můžeš nám sem napsat jaká? Jde o to, abychom neradili, či se neptali na hlouposti. Naše nápady se mohou lišit výrazně od těch vašich...
Jo abych odpověděl i vám jedna cesta která byla typovaná ma přibližne 15000 km Začátek Brno (sme z jižní moravy) dále Rakousko , švýcarsko , Francie,Španělsko / tam Gibraltar a odsud trajektem do afriky / Maroko , Alžírsko /podel pobřeží/ ,Tunisko /hlavním městem Tuniskem / Líbie , Egypt , Sudán , Eritrea /zde trajekt a Jemen / , Sudánská arabie , Jordánsko , Izrael , Libanon , Sýrie, Turecko , Řecko , Makedonie , Bulharsko , Srbsko , Madarsko no a Slovesnko a Česká Republika .
Jen pro upřesnění: my všichni, t.j. množné číslo se píše vždycky "i" měkké.
Při slově expedice si představím místa, kam se nedá rychleji a pohodlněni dostat jiným způsobem. To znamená mimo civilizaci, na jakou jsme zvyklí. A proto mi Favorit připadá nevhodný. Chtělo by to doprovodné nákladní vozidlo, protože do Favorita se rozhodně vybavení, zásoby, PHM a náhradní díly nevejdou.
Expedice s nákladním autem v zádech? To je vtip? To není ono. Expedice je o adrenalinu a ne o tom, aby se mi na korbě náklaďáku vezlo 100kg hovězího, 7000 litrů vody, 2 další rozložené Favority, hadry a vše ostatní. To vůbec. Prostě dvě Fáčka a vyrazit. A otázka zněla kam.
přesně tak je to o tom že tam nemám další auto které bych vyměnil za to rozbyté rozbije se nedá se to opravit tam tak smůla no konec jinak s náma pojede ještě jedno auto modernější kde je možnost dobíjet mobil notebok a pod.
Při expedicích před 50ti, 60ti lety nebyli ntb., nebyli mobily nebylo nic. Fotilo se na klasický film, žádný digitál. Tím moderním autem už devalvujete tu podstatu expedice. To je jak kdyby někdo řekl objedu na kole svět, ale v autě za mnou pojede týpek, který mě vystřídá, když nebudu moc. To je hloupost. Pokud chcete opravdu super expedici, tak jeďte jen s těma dvěma autama. Vždyt mobily, ntb. můžete nabíjet snad i ve fáčku, ne?
To by bylo fajn a rozhodně větší odvaz. Jinak ta trasa co je popsána výše není vůbec špatná, mě by třeba lákal východ, čína, thajsko a tak, ale chápu, že jet přes rusko je už dost velký odvaz sám o sobě
pokud jedete na expedici z modernim radoby offem tak se rovnou rozlucte s tim ze pojedete jinde nez po silnici
Co máte za Favority, jestli se mohu tázat? Stříkačky nebo Karburátory? Jaké ročníky? 136 nebo 135? Moc Vám Fandím. Také mám Favorita 1990 135LS Karb. Bylo by super udělat dokumentární film - více investovat (něco jako Trabantem napříč Afrikou).
Zajímavé by bylo překonávat horský terén.
No, na cestu do Afriky a podobně bych rozhodně nepoužil Škodovku, ale tak 15-20 let starýho Forda, protože náhradní díly na Šokovku tam budete asi shánět dost těžce. Je potřeba mít takové auto, které bylo co nejvíce používané na předpokládané trase.
jistě ale přestě to nechcem vybrat auto kde je takřka jistota že to zvládne ale dokázat to že to zvládne auto který to třeba ani nezvladne o to nám de jinak některé dili které jsou důležité berem sebou.Jinak kdybych to chtěl celí projet na pohodu a mýt 100 % jistotu že to zvládnu vezmu si Toyotu HILUX .
nedávno jsem viděl moc pěknou krajinu v TV byla to zakarpatská rus . . . prostě ten kousek československa co nám rusáci po válce ukradli - v léte tam musí být nádherně a žádní desetitisíce lidí na jednom fleku jak to už dneska na dovolených bývá . . . na ćt1 v archívu pořad na cestě - to najdete. Podle mě je to dobrej tip. Už jen průjezd celým slovenskem je pěkný.
Pohledej na webu, Češi jeli několik expedic, třeba s Trabantama, na motorce v JA, několik jelo k polárnímu kruhu aj. Pokud to myslíte vážně, nakontaktujte se na ně a poberte rady. Přečtěte si od Z + H, exp,. Lambarene a jiné. Nemluvě o cizích, ovšem jazyky...Tady asi cestovatelé nejsou. Vize je pěkná, jděte do toho, lepší než litovat mohl jsem... . Co se týká změn na autě, zajděte na STK a poptejte se, co a jak by prošlo, i těch trabanistů. Jak si opravíte závady...No a finance, hledat sponzory, co jim nabídnout..., zprávy na web..
Smím se zeptat na jednu věc? V této otázce a následné diskuzi je taková spousta hrubek, až vlasy vstávají. Jako by tazatel ani nebyl Čech. Stejný autor založil další otázku do Volné diskuze, je to otázka "Vaše auta". A já jen zírala. Zde je otázka psaná úplně bez chyb až na některá hovorová slova. Nemohu pochopit, čím to je. Staré Favouše - vyjadřování jako Pepek Vyskoč, auto za 1,5 melounu - inteligentní čeština. Vysvětlíte mi to někdo? Že by platilo: čím lepší auto, tím vyšší IQ? Jaga.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.