Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení PC do 14 dnů při osobním odběru?

Od: sanka* odpovědí: 10 změna:

Ahoj,chtěl by jsem se zeptat,jestli je možné reklamovat např. notebook,volal jsem do obchodu a tam ho objednali s tím,že když se nebude líbit,tak ho nemusím kupovat,ale nakonec jsem si ho koupil - nevím tedy jestli je to bráno jako objednávka přes telefon,nebo internet,kde je 14 dní lhůta na vrácení,za určitých podmínek,nebo bráno že jsem koupil notebook v kamenném obchodě?Popř. jak dokázat že je objednáván například přes mobil,aby platila 14 denní doba?Notebook je nepoškozený,samozřejmě odstraněny ochranné folie,ale hlavně je aktivavaný windows - to by ale mělo jít vrátit do původního nastavení,že?Jakou mám možnost reklamace,nebo mohu si třeba vybrat u prodejce jiný a vyměnit ho,když bude souhlasit,nebo vracní peněz?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

des*

0x

Pokud jste si přístrj koupil,aktivoval Windows a normálně funguje,není šance ho vrátit.

 

buss

0x

Reklamovat na co, on má nějakou vadu? Co se týká vrácení zboží, viz Obč. zákoník - spotřebitelské smlouvy..

 

cepagis*

0x

Jak píší ostatní, Vy sice v nadpise chcete reklamovat, ale není co - Vám se prostě jen nelíbí a chcete jej vrátit. 14 denní lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy platí v případě jejího uzavření na dálku a/nebo v místech pro prodej neobvyklém (typicky třeba ulice). Nákup však proběhl v kamenné prodejně, telefonické objednání na to nemá vliv. Něco jiného je objednání v e-shopu a následné vyzvednutí na pobočce. Ale i tak v případě vrácení do 14 dnů má prodejce nárok na náhradu nákladů spojených s vrácením, protože notebook nemůže logicky prodat jako nový (není originálně zabalen, nemá fólii na displeji, má aktivován OS). Jak by k tomu pak ti prodejci přišli, kdyby si z toho každý dělal půjčovnu, že? Takže třeba výměna zboží za jiné bude v tomto případě jen dobrá vůle prodejce...

sanka*

No,asi jsem to špatně pojmenoval,já vím o těch 14 dnech při nákupu na internetu,ale někde jsem četl,že to právě tak funguje při jakémkoliv prodeji na dálku,když to tak řeknu..PC funguje,provedl jsem tedy zálohu OS a asi jde i notebook vrátit do továrního nastavení,ale samozřejmě nejde prodávat jako nový.. Takže jedinné co popř. mohu očekávat je výměna za jiný model při dobré vůli?

des*

Při dobré vůli,by prodejce musel být nemocný na hlavu,a mít takových zákazníků víc tak by zkrachoval.Do obchodu je třeba jít s rozmyslem,nechat si vysvětlit funkce a podle toho koupit nebo nekoupit.Pokud by si vzal zpět comp,kterému nic není,rázem by se stal neprodejný,anebo by musel padělat historii a podvést někoho dalšího.Proč to?Pronic zanic.

sanka*

No,takže by jednal jako všichni ostatní..

 

hop®

0x

Ojednávka přes internet, tedy e-shop má nespornou výjimku - možnost vrácení zboží bez udání důvodu. Telefon není internet! A vrátit zboží lze v původním stavu v původním obalu, tedy nepoužité. Comp s aktovovanýma Woknama už je použitý, takže máte smůlu a je to spravedlivé!

doplněno 03.11.11 23:21:

P.S. nezáleží na způsobu odběru, ale na způsobu objednání...

cepagis*

Hope - je to jinak. Telefon JE prostředek komunikace na dálku, je to i dopis, fax, interaktivní televize. Prostě všechno, kdy není kupující a prodejce v přímem kontaktu, tzn. face to face. Viz třeba: pcech.cz/.... A u všech těchto nákupů je možné odstoupení od smlouvy do 14ti dnů bez udání důvodu. Zboží musí být samozřejmě nepoužité a v originálním obalu, s originálním příslušentvím, nicméně při různém stupni opotřebení právo na vrácení nezaniká, ale prodejce nemusí vrátit celou kupní cenu... Ale tento případ byl jiný, tazatel si pouze objednal doručení na prodejnu, která ale tento způsob prodeje primárně nenabízí...

sanka*

No,takže jsem na to měl právo,nebo ne?

cepagis*

Dle mého názoru NE. Nebyl to klasický prodej na dálku, prodejce něco takového běžně neumožňuje, prodává v klasické kamenné prodejně a Vy jste si nechal jen na pobočlku zboží přivézt, o což jste požádal telefonicky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]