Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na situaci, kdy si něco koupím a doma zjistítm např., že je mi to malé.. Do jaké doby mám nárok na výměnu zboží a mám třeba nárok na vracení peněz?
Děkuji za cenné informace s pozdravem Michal
hlavně si pletete dva zcela odlišné pojmy: REKLAMACE a VRÁCENÍ (výměna) zboží...
v tomto případě nejde o reklamaci (reklamovat špatnou velikost můžete leda u sebe).
ze zákona nemáte nárok ani na výměnu ani na vrácení peněz (s vyjímkou internetového obchodu a předváděcích akcí mimo "kamennou" provozovnu). obojí je tedy odvislé od dobré vůle prodejce. je dobré se v obchodě seznámit s obchodními podmínkami prodejce.
Ty "reklamační podmínky" protože dle ObčZ nic takového neexistuje, ani reklamace ... někdy nesedí se zákonem, prodejce si je vytvořil k obrazu svému, tudíž je lépe si nastudovat příslušnou pasáž ObčZ ( i ObchZ). Ale kolikrát v obchodních podmínkách může být něco navíc, poskytnou třeba delší záruční lhůtu.
Jen tak, když jsem přišel Bata, tak se děcku koupili drahé jeho boty, po reklamaci bylo řečeno, že se v nich chodilo! To jednou i prodavačka v jiném šopu za komuny neuznala, ale po odeslání na ředitelství vadu uznali (gumáky).
Člověk se prostě nesmí nechat oblbnout, odpálit. Proto jisté znalosti práva jsou nutné. A dnes v době internetu při dosažitelnosti pr. norem ...
bussi Obchodní zákoník je něco, naprosto, jiného. vztah prodejce - zákazník se VŽDY řídí Občanským zákoníkem. Obchodní je pro firmy...
ne absolutně, a vždy proto uvádím i ObchZ, aby si lidi uvědomili, že existuje i něco jiného v obchodních vztazích a mohou na to narazit. Aby se po špatném přečtení (nepíšu prostudování) smlouvy nedivili. Co je co je mi známo.
tak to s vámi trochu "vyběhli". pokud je reklamace oprávněná, máte dostat opravený výrobek, nový (stejný) výrobek nebo hotovost. žádná karta, žádné jiné zboží... ale když na to přistoupíte a vyhovuje vám to, pak to není problém...
Myslím, že nárok na výměnu nebo vrácení peněz není, je to jen na vůli prodejce, jestli zboží vymění nebo vezme zpět. Většina velkých prodejců oblečení, ale třeba i IKEA to však umožňuje, pokud jim zboží přinesete zpátky nenošené, s neodtrženými visačkami cca do 14 dnů. Lhůty u jednotlivých prodejců jsou různé. Ani se na důvod vrácení neptají. Zvlášt po Vánocích plno lidí vrací tímto způsobem oblečení i spotřební zboží, které nesedí, nebo je nechtějí, nebo už mají.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.