Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Koupil jsem si novou benzínovou sekačku, která se mi po deseti minutách práce rozbila. Nešla už nastartovat. Tak jsem jí jel druhý den reklamovat a oni mi řekli že na to musím čekat 30dní. Není někdě v zákoně, že když vrátím výrobek do několika dní, (bez udání důvodů) tak by mi měli vrítit zpět bud peníze nebo dát nový výrobek?
Děkuji za radu
Zákon na ochranu spotřebitele.
Prodejce musí dostat šanci na odstranění vady...třeba je to drobnost, či snad ani není závada...
doporučuji business.center.cz/...
doplněno 26.04.11 21:49: přesněji, nemůžete si koupit v kameném obchodě cosi a druhý den přijít že to nechcete, ... (bez udání důvodů)řekli mi že musím počkat 30dní..ale přece uplně nová sekačka se nemůže přece hned takto rozbít..a když mi to opraví tak už to není nová ale nějaká orpavovaná...
Pokud je koupené přes internet a dovezou ho domů tak máte možnost do 14 dní vrátit, jinak je těch 30 dní pravda a jeden příklad: dcera v listopadu koupila fotoaparát Nikon cena 10000 a ještě pořádně nefotila, 30 dní sem, 30 dní tam a znovu bohužel již po 4 ale vždy něco jiného, přístup přímo otřesný. Ovšem na druhou stranu jsme v nějakém Bau.. koupili bourací kladivo a bez problémů a ptaní nám po měsíci vyměnili za nové.
Máte asi na mysli, to co se hodně uvádí na netu - 14dní záruku vrácení zboží a vám peněz. Ale pozor, na nepoužité a nerozbalené zboží a v kamenném obchodě to neplatí, teda co vím. Takže bohužel. Musíte počkat 30 dní jak dopadne reklamace. Je možné, že vám sekačku rovnou vymění, že oprava nebude možná. Ale je také dost možný, že vám řeknou, že se vada stala špatným použitím a pak máte smůlu už úplně. Takže držím palce, at vám jí aspoň opraví.
Dobrý den. Vyřízení reklamace je limitováno dobou max.30 dnů - tečka. Nic ale nebrání prodávajícímu, aby reklamaci vyřídil třeba okamžitě, nebo využil tu max dobu. A vyřízení reklamace není jenom splnění jakýsi Vašich přání, ale je to i zamítnutí reklamace, jako neopodstatněné. A to je jeden ze sporných bodů, kdy si spotřebitel zakoupí výrobek, nepřečte si návod na obsluhu a nezapamatuje si informace z prodejny a pak dělá ramena. Klasický příklad jsou elektronické váhy, kde se přepínají jednotky kilogramy a unce. To neváží, ukazuje kraviny, vytáčí sabestředné kupující do vývrtky a přitom stačí si prohlédnout obrázkový popis, co a jak se má udělat. Už ti výrobci používají obrázkové písmo. Tak to jim přepne prodavač přepínač a je to vyřízeno. Jiná věc je, když se to musí vyzkoušet, a když se to musí někam poslat. Takže ta lhůta 30 dnů je takový kompromis pro obě strany. A ve většině případů to stejně posuzuje majitel prodejny ( malé prodejny ), nebo jeho dodavatel. Ve velkých prodejnách to neřeší, tam to mají započítané v marži a vrátí většinou peníze, aniž by se na to podívali. A u internetových obchodů je to povinost plynoucí ze zákona. S pozdravem Laďa
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.