Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Potřebovala bych poradit ohledně naší sousedky, která nám v jednom kuse nedá pokoj. Deptá nás svým chováním. V bytě bydlí se svým přítelem.
Větší náfuku jako ona jsem ještě neviděla. Nebavíme se s ní. Je na ní dosti vidět, když ji nečekaně někde vidím, že je ve velké nepohodě, ale oplývá neuvěřitelnou bojovností. Asi aby se hojila, tak zvlášt se mnou neuvěřitelně bojuje. Já se opravdu sebe každý den ptám, proč ty lidi musí být zrovna v našem baráku! Opravdu, už jsem si párkrát poplakala, proč to mám za potřebí. Visí na mě, jako bych byla nějaká pojistka na spokojenost či co nebo aby si něco dokazovala. Začala se teď občas oblékat přesně podle mě a ještě se mi v tom ukazuje schválně, změnila barvu vlasů, gesta, atd., lidi to se fakt nedá vydržet Hlavně mě pořád hlídá. A štve mě, že po mně všechno opakuje co udělám, mám na mysli i mé koníčky, různé činnosti, ale, samozřejmě, to udělá ještě o kousek líp a hlavně všechno s velkou pompou.. A také na její věk je dosti nevyzrálá, chová se občas strašně primitivně a mě to opravdu moc uráží, třeba s kamarádkou na mě vyplazují jazyk, nebo v mrazu když jdu do odpadu, tak kolem mě vyběhne v negližé, nebo v podprsence, nebo různě přede mnou a mou rodinou pózuje a dělá nám různé naschvály. Je ke mně i celé rodině strašně arogantní. Pozdrav neexistuje. Ale pořád se nad nás vytahuje a já nevím proč, tak opovržlivě si mě prohlíží i naše, a tváří se na nás jako bychom byli hnůj, svoje titulování a nadřazenost nám dává patřičně najevo, úplně jsem si přestala věřit. A opravdu neskutečně mě to uráží a mrzí i kvůli našim, které to taky opravdu moc trápí, takové vztahy opravdu s nikým v domě nemáme. Visí nám pohledem neustále na oknech, když je venku. Jinak oba dva mají vysoké vzdělání. Ještě zmíním, u nás v rodině nemáme muže, který by k ní byl věkem.
Tož co vy na to?
Jak může vaše sousedka vědět, jaké máte koníčky, a jak je může po vás opakovat? To se jí s nimi svěřujete? Nevšímejte si jí. Možná ji příliš pozorujete, no tak na ni tak necivte, když vyběhne v podprsence před vás, případně si připravte nějakou vtipnou a trefnou poznámku, kterou byste ji uzemnila (něco na způsob "kde nechala kozy", případně jestli je tak chudá, že nemá na jiné oblečení, apod.). Nepíšete, kolik je vám let, takže co se toho pozdravu týká, nelze jednoznačně říci, že by vás měla ona zdravit první. A jestli vám na pozdrav neodpoví? No a co? To se snad zboží svět? Tak jí příště nezdravte také, ostatně píšete, že se s ní nebavíte, tak proč vás to štve? A jak se vám ukazuje ve stejném oblečení? A že změnila barvu vlasů? Proč by nemohla? Mě by tedy zajímalo, jak můžete vědět, že vám visí pohledem neustále na oknech, když je venku? Jakpak to můžete tak s jistotou tvrdit? Protože vy ji neustále pozorujete? Takže je to oboustranné, a možná, že vaše sousedka má na vás stejný názor. Přestaňte být tak vztahovačná, přestaňte si všímat, co všechno vám vaše sousedka dělá, ignorujte ji, dělejte, jakoby neexistovala.
No s prominutím, takovou krávu bych taky nevydýchala. Pokud na Vás vidí, že Vás její chování štve, tak ji začněte naprosto ignorovat, žijte si po svém, protože ignorace je na takové chudáky ta největší zbraň. Pokud jí něco řeknete, třeba Vám začne dělat ještě nějaké "sousedské" naschvály. Pokud Vám neničí dveře apod., tak bych ji ignorovala. Nepíšete, kolik jí je a jak se chová její přítel, ale myslím si, že s takovou osobou nemá smysl debatovat, ona by to stejně nepochopila. Nějak se jí mstít, to taky nemá smysl, bohužel je to všechno o lidech. Držím palce, at to v klidu ustojíte. Nám zase soused jezdil denodenně hrncema po topení, házel nám hlínu před dveře a dělal to tak celému "domu", nejenom naší rodině. Ale bohužel, pacienti mají pré.
Aha, a já myslela, že jste nějaké 15leté pubertačky. Tak se alespoň Vy chovejte jako dospělá a budete mít v duši klid. Kdyby kolem mě někdo v mrazu pobíhal v negližé , nezdravil , díval se mě do oken , vyplazoval jazyk apod. , tak z toho určitě nemám deprese. Štve Vás , je středem Vašich každodenních myšlenek, z nějakého, mě neznámého důvodu, na ni obyčejně žensky žárlíte. Možná to bude vzájemné. Jenže Vy jste z toho na lopatě.Seberte se. karina
Ani nevíte jak bych byla štastná kdyby mě neprovokovali.. Chci, aby mi dali pokoj, nevšímali si mě a nedráždili mě
Především si musíte přestat všímat Vy jich. Až to vydržíte dostatečně dlouho, přestane je bavit šaškovat doprázdna. Od nich nemůžete čekat, že toho nechají první, takže je to na Vás.
doplněno 05.04.11 16:25:Víte, jaká to pro ně musí být dřina a ztráta času, když Vás neustále musí napodobovat? Nemají čas na svůj život, když žijí karikaturu toho Vašeho
Jen Vám chci říci, že oni mně opravdu nikdy nezajímali až co se začlo dít toto, já je ani neuměla moc poznat , máma mně vždycky musela říct-to jsou ti noví sousedi, a já vždycky-no a co? A když on měl ještě první paní a měli dítě tak já ani nevím moc jak ona vypadala. Ale že budu řešit tohle, to by mě nenapadlo.. Ode mě to nepochází.
doplněno 05.04.11 16:32:To jste řekl hezky ty poslední věty, to je pravda
doplněno 05.04.11 16:33:Pardon, řekla, ne řekl.
Moc Vám děkuji za odpovědi, potěšilo mě, že někteří se do mě dokážete vcítit a reagovvali jste namé příspěvky velmi slušně. Když jsem tento problém řešila na jiném místě na netu, tak tam mě jednoznačně všichni odsoudili a tak tvrdě, že mě to až překvapilo. Jen tak pro zajímavost vám sem dám odkaz, kdyby to někoho třeba zajímalo, jsou tam i další podrobnosti, co jsem třeba tady nenapsala, byla tam z toho diskuze na několik stránek...
Podobnou kravu jsem potkala coby vedouci na tabore. Deset dni jsem se drzela, vsechno prehlizela, a pak mi dosla trpelivost. Dosla jsem si k ni s zadosti, aby mi neco z toho zopakovala nebo udelala pred ocima. Kdyz me opet zacala urazet tim svym afektovanym hlaskem, stacila jedna jedina poradna facka. Jsem pomerne vybusny typ, ale rozhodne se neperu na potkani a nevyvolavam potycky. Nicmene tato slecna se me doted boji podivat, nedejboze se prede mnou nejak vytahovat a neco predhazovat.
Pokud si netroufnete sama, urcite mate nejakeho vyssiho silnejsiho kamarada. Jsou proste lidi, kterym slusne chovani, dobre sousedske vztahy a pripradna domluve nic nerika.
doplněno 06.04.11 13:42:Pripadne ze zacatku si pujcit par kamaradu z posilovny a natvrdo zazvonit u nich se sousedskou radou, ze pokud se jejich chovani nezmeni, tak si koleduji o problem
martinaa, to je tedy řešení! Někdo se mě nelíbí, nepozdává se mně jak se na mě kouká, tak u něj doma zazvoním a dám mu bez řečí přes tlamku.
Přesně jak píšete :
"Jsou proste lidi, kterym slusne chovani, dobre sousedske vztahy a pripradna domluve nic nerika".
Máte to takhle často?
Karina
Nejsem pubertak, abych vse resila s horkou hlavou. Nicmene za cely svuj zivot jsem zazila opravdu malo situaci, kdy se slo rozumne domluvit. Pokud nekdo terorizuje (protoze slecna psala naschvaly, posmesky a podobne - to je neco jineho nez koukani a nepozdavani), me, nedejboze moji rodinu (coz je pro me v zasade dulezitejsi), musi pocitat s tim, ze se proste jednou nastvu. Pokud me nekdo pomlouva, tak at. Pokud ale zacne delat naschvaly, rozhodne si s nim nepujdu sednout na kaficko a rozberat to.
Nemam to takhle casto, a ani to (podle meho okoli) neznamena, ze bych byla spatny clovek. Nekdo holt mavne rukou a radeji to necha byt, u nekoho holt akce vyvola reakci.
mimochodem i toto svědčí Martinoo o tom,jaký jste člověk...trošku od rány,at je to dospělý nebo dítě...měla by jste se zamyslet...viz vkládám váš příspěvek ,který je u jiné otázky v této poradně,at ostatní posoudí sami...
Pekny vecer, nahodou jsem na zahranicnim serveru narazila na clanek o telesnych trestech versus dnesni nevychovane deti. V lete jsem byla coby vedouci na tabore u chlapeckeho oddilu. Kdyz se celotaborove opekaly spekacky, kluci se postrkovali a jeden spadl, spise si lehl Jenze jiny chlapec se rozbehl cca tri metry a toho leziciho plnou silou kopl do bricha. V tom momente dostal ode me takovou facku, az chudak popoletel. Kdyby tomu klukovi zlomil zebro, nedejboze natrh treba slezinu, bylo by to zle. A tak se ptam - byla tato facka neprimerena, pripadne kdyby to videl nekdo mekkosrdcaty, byly by z toho problemy? Pouze podotykam, ze tabor neni pro rozmazlene deticky, je tam relativne pevny a zdravy pristup, nemyslim tim telesne tresty. Ale nic pro mazanky a podobne. Dekuji.A? Nasi rodice byli v tomto vychovani, i ja jsem toto jeste zazila. Ve skolach se davalo pres prsty nebo pohlavek bezne, dnes uz jsou to chudacci a nesmi se nic. Take se podivejte, co z nich roste, vazeny. Je to hnus, zadna pokora, zadna ucta, nic. Ale hlavne ze ja jsem spatny clovek. Nemyslim si, deti, se kterymi pracuji, se nechovaji jako rozmazleni a zpovykani frackove, ktere maji rodice akorat tak na hrani.
Take si prectete reakce na moji otazku Treba Vas prekvapi, ze drtiva vetsina s tim souhlasi. Pouze jeste muzu dodat, ze na vsech taborech jsem oblibena a mam respekt Kdyby Vas to zajimalo.
A prispevek zde vkladat nemusite, predpokladam, ze zde dospeli lide umi cist:D
ale i toto svědčí o tom,že vše,veškerý konflikt si řešíte fackováním...at jde o dítě na táboře,nebo sousedku co vás umí pěkně vytočit a jak je vidět,dělá to ráda a s chutí,asi ví proč...nechtěl bych vás jako táborového vedoucího pro své děti a ani jako sousedku,abych si nemohl vyjít ven ve spodním prádle,abych se nemohl podívat k vám do okna...jednáte zkratkovitě a to se vám nemusí vyplatit...až dáte jednou v afektu té sousedce facana a ona bude mít dobrého právníka,tak se pěkně zahojí a ještě k tomu na vás vyplázne jazyk
Pravda, nechame lidi kolem chovat se jako hovada, protoze dnes je prece jina doba. Nastesti me netrapi, co by po me chtel nebo nechtel anonymni clovek, ale konkretni lide kolem me, maminky na taborech, v druzine a podobne. Kolikrat od nich slysim "on Vas doma tak chvali, jaky jste kamaradi" a podobne. S detmi pracuji uz devet let a verte, ze facka jeste nikoho nezabila. Jen dnesni spolecnost chudaky deti lituje a ucitelky by nejradeji poslali za katr.
A ten kluk ohrozil zdravi, potazmo i zivot dalsiho kluka. Kdyby mu praskla slezina, nevim nevim kdo by za za to nesl nasledky. Kdyz to bude chtit udelat znovu, nevzpomene si na hodinove domlouvani, ale na tu facku, a uz to neudela. Mimochodem, za celych 9 let to byla ma jedna facka. Jedina chvile, kdy jsem se vazne bala o zdravi sveho sverence. Kdo nezazil, nepochopi a tezko muze soudit a poucovat.
A kdyz sousedce brinku jednu tak, aby to nikdo nevidel, je to jeji slovo proti memu. Ona musi dokazat, ze ja jsem to udelala, plati presumpce neviny. I kdyby mela modraka pres pul obliceje
Bohužel Karino, ale Martina má mnohem realističtější pohled na skutečnost než Vy. Naivita znamená neznalost skutečnosti. Bohužel, ale jste naivní!
topka, ráda Vás vidím. Jste zárukou toho , že bude na Poradně veselo.
Mimochodem už jste zjistila kdo po Vás jde? Já doufám, že při své naivitě vypadávám ze hry a tedy i z Vašeho podezření . Ty léky ale berte pravidelně, jinak se Vám zase přitíží.Karina
Karino, az doted jsem mela za to, ze jste tu na poradne jedna z nejlepsich a relativne k Vam, vzhledem k Vasim prispevkum, vzhlizela. S velkym podivem tedy zjistuji, ze pokud se Vam neci prispevek nelibi, okate pochybujete o jeho dusevnim zdravi. Nebo Vase veta "mate to takhle casto?" - znamenala neco jineho? V tom pripade me vyvedte z omylu. V opacnem pripade se zamyslete. Kolik mate ve svem okoli "vysinutych" lidi, kteri s Vami nesdileji nazory?
Autor: @martinaa
Datum: vcera 13:35
Předmět: RE: Co se sousedy?
(tj. ze dne 6.6)
martinaa, výše máte uvedeno na který Váš příspěvek jsem zde reagovala. Popsala jste v něm jak máte nastaveny svoje meze tolerantnosti vůči osobám, které se na Vás netváří přívětivě. V kontextu jste tím poentee nabádala, aby své sousedy fyzicky napadla buď sama, nebo si přizvala pomoc statného kamaráda . Myslím, že jsem se vyjádřila dostatečně jasně. Pokud je Vám na tom něco nejasného, musíte se s tím poprat sama. Na žádné další Vaše příspěvky jsem již nereagovala , jak jste asi zaznamenala a ani to nemám nadále v úmyslu.
A na okraj malou poznámku - v životě není třeba k nikomu vzhlížet, snad vyjma svých rodičů, pokud nás řádně do života vybavily morálně volníma vlastnostma. Přeji pěkný den . Karina
Rada bych Vam osvetlila rozdil v situacich, kdyz se na Vas nekdo tvari neprivetive a kdyz Vam nekdo komplikuje zivot naschvaly a provokacemi. Nevim, zda jste to jiz nekde nekdy zazila, ale jedna dobre mirena facka zmuze daleko vic nez mesic sebeovladani se a domlouvani. Jsou lide, kteri to radsi budou okecavat, vyvlekat se z toho a radeji to "prehlizet". Ve skutecnosti vsak maji pouze strach s tim neco udelat Ja strach nemam, a pro me jsou prave tito, co se radeji schovavaji a delaji, ze to "prehlizeji", srabci
Ve Vasem pripade, kdy kohokoliv napadnete, kdyz se Vam jeho prispevek nezda, bych o nejakych moralnich vlastnostech a tolerantnosti radsi nemluvila. Docela se tim shazujete.
Trochu mi martino uniká, za co by ta sousedka měla být fackována, když tazatelka neuvedla jedinou konkrétní věc, snad krom vyplazování jazyka (což je sice trapné chování, ale na facky?). To je snad trochu přitažené za vlasy, to bychom se tu mohli za chvíli mlátit na potkání.
Predpokladam, ze naschvaly neznamena vyplazovani jazyka. Ale posmivani, predhazovani, zesmesnovani rodiny? Treba konktretne moji rodinu nikdo urazet nebude
S tou navstevou jsem to myslela tak, ze staci, aby si par kamaradu prislo durazne pohovorit, na nejake facky prece nemusi vubec dojit. To jsem tam zapomnela dopsat. Muj tchan jiz takhle nekolikrat na navsteve byl a od te doby je klid.
Pokud se to nekomu zda moc razantni, ano. Jsou lide, kteri se za kazdou cenu snazi domluvit, pripadne delat, ze se nic nedeje. Ja k nim bohuzel nepatrim.
doplněno 06.04.11 17:01:Nebo bohudik V mem okoli nemam zadne falesne lidi ani ty, co radi ublizuji a podobne. Maji ze me respekt a nikdo mi tak ne.ere na hlavu.
Ji to víc než baví, je to na ní vidět, že tato hra je teď její všechno. Asi si myslí, že tak vede zajímavější život.
Ale musím s potěšením jedno přiznat. Zkusila jsem si chovat se k ní stejně jako mi dělá ona. Jednak začala se chovat ještě zběsileji, běhala jak kdyby měla být válka, ale to už jsem z jejího výrazu viděla velkou nespokojenost, přestala alespoň ta její jizlivá posmívačnost a ušklíbačnost a doslova pak byla k smíchu.. Moje pocity ale byly velmi ponuré, říkala jsem si: Já tohle nechci dělat, proč mám ztrácet čas tím chovat se jinak jen kvůli ní, hrát nějaky kraviny, nedej bože kyby to byl jediný způsob jak na ni. Bylo mi teskno mně samotné ze mě, že jsem byt jen jediný den musela něco hrát jen kvůli ní. A když si řeknu, že ona žije takhle falešně pořád, no ne, litovat ji opravdu nelze..
doplněno 07.04.11 11:23:Reakce na: krkovicka
Tak děvčata... řešíme tu sousedku!
zkuste prosím více tolerovat názory druhých, byt se Vám úplně nepozdávají... nesouhlas s názorem nebo řešením se dá vyjádřit i kultivovaněji...
začínáte se trošku obouvat jedna do druhé a třetí, za chvíli se budete snad i hádat? a právě to se Vám na naší poradně nelíbí...
navrhuji zapomenout a začít znova...
Opravdu za to jejich chování nemůžeme, myslela jsem neustále na jeden příspěvek, kde mi tu někdo radil úplně je ignorovat a že třeba po 2 týdnech uvidím změnu, tak jsem si říkala, dobře, budu se snažit na ně vůbec nepodívat. Krom toho, že se zatím nic nezměnilo, měli nějakou nepříjemnost, prý je to poznamenalo. A to jsem se na ně trošku zaměřila a viděla jsem, že se změnilo se mírně i jejich chování, muž se stáhl hodně do sebe, vrhá na nás uražené pohledy, tváří se, jakobychom byli mafiáni a ta jeho ještě poněkud zesílila svoje chování, neustále nám teď strká pod nos na odiv věci jejího dítěte, je to opravdu všude. Přece nad tím nebudu plakat, že to nemám jako ona, až budu mít na to věk, taky si dítě pořídím, vše má svůj čas.
Máme vedle sebe sklepy a já vím, že se tam snadno může kdokoli i zvenku pohybovat, to je tu běžné, i když jsou jakože zamčené a nikdy bych tam nenechala ani žádnou drobnost ze strachu. Ale oni tam mají věci všeho druhu nonstop položené i ve společných prostorách, hračky atd. Právě dnes třeba to tam vypadalo jak na tržišti, tam bylo krámů bez dohledu, oni se o to asi nebojí, nebo to má být past, protože si tam nechávají i dosti nákladnou věc a jenom tak tam je, zřejmě taky proto, že už se jim něco ztratilo a asi to svalují na nás a čekají, že se na toto teď chytnem.
Ale oni to dělají vždycky, že nám vystavují vše na odiv a ještě se tváří, že špatně využíváme prostory, že my nenecháváme nikde nic ležet nebo prostě, že na to nemáme. Dívala jsem se u ostatních a nikdo to nedělá než oni, takže asi nejsme přehnaně bázliví, ale oni, je mi z nich na blití. Několikrát do týdne jim chodí velké balíky se zásilkami z internetových obchodů a vždy je nechají ležet den či dva před našimi dveřmi, abychom viděli, jak se mají. To je všechno práce jeho paní. Opravdu už čekám, kdy na nás postupem času bude zvonit, aby se pochlubila.
No nic, jen jsem si chtěla vylít srdce Asi madam nemůže zkousnout, že mi teď krásně kvete balkón.
"pontee", jistě jste viděla film "Zítra to roztočíme, drahoušku". No tak třeba jsou to prázdné balíky plné novin a papírů. Ve filmu také tahali prázdnou krabici od pračky. Stále je ignorujte, jako když jsou vzduch. - stařenka
Mě by tohle nechalo úplně v klidu. Pokud by mi balík nepřekážel ve vchodu do mého bytu. Proč tomu věnujete takovou pozornost? nerozumím, řekněte proč?
Proč zrovna balíky- snažím se řešit jednotlivé situace z toho celku všeho. Já nejsem zaměřená na to, že jim chodí balíky, ale že zase to a to dělají jinak a řeším proč. Kdybyste viděla, jak strmě vyletěla kriminalita v našem domě, jde nám o "kejháky" a každý si to spojuje s nimi. Začali být někomu trnem v oku a odnášíme to komplet.
Milá pontee, zdá se, že trošku zabralo vyhýbat se očnímu kontaktu. Sama jsem takové provokace řešila. Takže s Tebou opravdu cítím. Vím, že tohle chování obtěžuje a člověk na ně myslí i když nechce. Opravdu to odnímá energii. Ale řekla jsem si a musím si to stále opakovat, že o to mi jde. Uchránit si svojí energii pro svůj život. Ještě také funguje tzv. pozitivní myšlení. Spočívá v tom, že si cíleně uvědomuješ co hezkého Tě čeká, představíš si něco příjemného, pustíš si do uší krásnou hudbu, všestranně se ladíš tak, aby Ti bylo dobře. Negativním věcem se nesmí věnovat pozornost: Nemluvit o nich, neřešit je ani s kamarády. Odreagovat se. Samozřejmně když je někdo vnímavý je snadnou obětí pro provokace. Ale věř, že se sousedy, kteří se nechovají standardně je lepší se nedomlouvat. Chraň si též své soukromí.
Já jenom k tomu očnímu kontaktu.. dělám to právě naopak. Nedávno jsme měli se sousedy potyčku kvůli úklidům, zahradě a vlastně všemu, pěkně jsme si vyříkali věci nahromaděné za 8 let. Mé "dobrý den", žádný bryden, ale pěkně vyslovené, nahlas a radostně s veselým pohledem do očí funguje tak, že mám pocit, že sousedi berou schody asi po pěti naráz. A ještě přitom hezky srovnám záda, vypnu hruď a hodím bradu výš než obvykle. Je pravda, že mi k tomuto přístupu pomohla jedna skvělá rádkyně odsud. Proč se pořád obhajovat, bránit? Před kým a čím?
Mimochodem, tu manii z filmu měli před sedmi lety sousedi taky. My zařizovali komplet prázdný a ošklivý byt, bez vody a topení, takže jsme každou chvíli něco táhli od auta. Kotel, trubky, podlahy, umyvadla, WC, nábytek, lednice, pračka... Sousedi začali taky a nechávali krabice třeba od nové linky na chodbě týden, další měsíc tam nechali na odiv svou starou linku. Jak to dopadlo? Ještě teď v jistý datum z jejich schránky čouhají obálky od Home Creditu, Cetelemu a bůhví jakých dalších společností. Kdo chce kam, ne pomožme mu tam, ale já říkám. "Kdo chce kam, pomůže si sám."
Samozrejme souhlas s tim, ze clovek musi byt pozitovne naladeny. Ale opravdu si myslite, ze negativa a problemy zmizi, kdyz o nich nebudete mluvit a budete delat, ze neexistuji? Akorat se Vam nabali. Problemy jsou od toho, aby se resily, ne se od nich utikalo.
Btw - docela koukam, ze dokazete toto poradit po svem dotazu. Presne tohle Vam nekteri psali - pozotovni mysleni, hudba, prijemne ocekavani. Tak se podle toho zaridte, kdyz to vite
Martinoo, nejde o to si myslet, že něco zmizí, ale neposilovat to a nenechat se tím ničit. Druhá věc je když se tazatelka obrací s něčím co ji trápí tak jí věřím! Navíc se snažím dát k dispozici to co se mi osvědčilo a zůstat objektivní! Víte problémy se sousedy třeba nezmizí, je třeba se s nimi vyrovnat. Chci navíc tazatelku povzbudit, aby si nebrala na sebe nestandardní chování sousedky a aby se ode mne doslechla, že v tom není sama. Vím o čem mluvím!
Jen si nejsem jista, zda vyrovnat se s problemem znamena o nem nemluvit a delat, ze tu neni. On sam od sebe nezmizi... a Vasi narazku na duveru nechapu. Ja tazatelce take verim a snazim se ji poradit, jinak bych tu nebyla. Davam k dispozici to, co se mi osvedcuje uz dlouha leta, jakkoli to nekomu muze pripadat nepochopitelne. Nikdo v zadnem problemu neni sam, ale pokud vznesu dotaz a ocekavam reakce a ne jenom politovani a souciteni, pak by bylo dobre nad nimi popremyslet, popripade se podle nich zaridit
Pevně věřím, že každý přemýšlí. Soudím tak podle sebe. Jak chcete měnit scestné názory sousedů? Proč se zabývat tím co tu sousedku vede k tomu, že provokuje? Provokování to je, podle mého názoru, naprosto zřetelně. O problému přece mluvíme, že? Pozitivní myšlení znamená neřešit to, nevztahovat na sebe, netrápit se tím. Jak úporné je provokativní chování sousedů a jak scestné, to znám z vlastní zkušenosti a nejvíce se mi osvědčilo ignorovat to. Ne vždy se daří,ale stejně nic jiného se dělat nedá. Jenže co je to ignorovat? Když člověk doma nad tím přemýšlí, stejně jej to stravuje. 1. chci tazatelku povzbudit 2. Odvést ji od tohoto sebetrýznění! 3. Když provokatér nemá příjemce, obrací se to proti němu samému, což pisatelka rovněž popsala. Pak jde o to jak situaci zklidnit. Jedině tak, že sama bude klidná, že jí to bude jedno. Jak jí to může být jedno když je vnímavá? Jedině tak, že to vytěsní. Jak to vytěsní, tak, že bude v pohodě a bude si všímat svého života.
Moc vám děkuji, že se mou situací tak zabýváte, potěšilo mě to moc a taky povzbudilo. Děkuju! Zjistila jsem, že na ně platí jen silný kalibr, což je smutné. Ale mají kachní žaludek, takže nevím nevím.
Já jsem nemusela nic dělat, ale jak u nás řádí teď zločinci, zdálo se, že se začnou sousedi chovat obezřetně a opatrně jak ostatní. Ale nepochopitelně se chovají dál ještě vícl neohroženě.
Ehmm... precetla jsem si to dvakrat a mezi mym prispevkem a Vasi reakci jsem nasla asi tak jednu spojitost. Zbytek mi prijde jako placani pateho pres devate. Krome toho si dost protirecite, ale od sys mi bylo sdeleno, ze je to bezne a ze se nemam nechat vyprovokovat
Tez bych rada vedela, co znamena ten silny kalibr, co na ne plati Ignorace to asi nebude.
Tak jsem se spletla, neplatí na ně, protože žaludek zřejmě nemají. Jsem plná strachu z obyčejné tmy, ale oni si naopak posilují odvahu. Jsou naprosto bez bázně, neznám nikoho ze sousedů, kdo by se takto zachoval, když měl malér. Musí si být jistí, ale proč? Leda, že si ty problémy dělají sami jako pojistný podvod, protože toto nemá logiku. Nebo čekají na další úder z jistoty, že jsme to my a pak udeří na objednávku ještě hůř u nás-jsme od něj v šachu za něco, co jsme neudělali. Nebo poslední možnost, jsou miliardáři, kteří se baví tím, jak prokážou ze všech lidí v domě nejvyšší stupeň regenerace po dalším průšvihu, kdyby se jim podařilo nalákat narkomany víc než do sklepů, protože oni mají asi pancéř a kdoví co. Opravdu, kdo dnes přišel do sklepa, klepal si na čelo, že na nás přivolají teď do příštích dnů možná velký malér.:´-( Jsem vystrašená jak králíček, vážně
No, mě už to přijde buď jako legrace, nebo stihomam. Zamotává se to čím dál tím víc, taky jsem četla ten příspěvek a hned hledala v dalších spojitost, kterou jsem nenašla. Ale našla jsem jiné věty, které mi vrtají hlavou. "Zaměřila jsem se na ně, měli nějakou nepříjemnost, ...nebo to má být past."
Začínám vidět problém někde jinde.
Já se vám omlouvám, že jsem opravdu ten příběh asi zamotala situací posledních těchto dnů, svátky se pro nás staly noční můrou, protože u nás v domě vypukla strašná kriminalita a točí se to kolem těch, ježtu řeším, a teď je už celý dům řeší. Jsme toho tak plní a bezradní, nebot policie opravdu nemůže stát před naším domem celé noci a trávíme noc s mobilem v ruce. Začalo to tak najednou, vypadá to na gang, poškozují všem v domě majetek a chovají se naprosto neohroženě, policie je na ně krátká. Já se doslova bojím i o život. Musíme doufat, že už to skončí.
doplněno 25.04.11 23:24:Ještě bych potřebovala zjistit jednu věc- jednou už nám chtěli do bytu, ale byli jsme zamčeni a my bychom chtěli vždy zjistit, zda to v noci zase zkouší, nějaký otisk boty, protože když bylo po dešti, tak jsme měli aspoň pro policii stopy..co myslíte, že je nejlepší, slyšela jsem, že nasypat na zem mouku, ale nejsou blbí, oni by to utřeli, mouka je na zemi vidět..
Tak mi to nedalo a vytáhl jsem si jenom příspěvky Pontee, abych nebyl rozptylován reakcí ostatních. Pokud si přečtu, co je zde uvedeno, tak vidím problém ne v sousedce, ale úplně někde jinde. Mě z toho jednoznačně vyplývá, že Pontee je velice detailně informována o své sousedce. O jejích náladách, oblečení, zvycích, aktivitách a pod. Pokud se starám sám o sebe a sousedi jsou mi lhostejní, tak přece takovéhle informace nemůžu mít. Mám přece dost svých vlastních starostí. Ale pokud bych chtěl mít o sousedech takové informace jako má Pontee, tak bych v podstatě nemohl dělat nic jiného, než prostě své sousedy sledovat na každém kroku, číhat za dveřmi na každý pohyb. A navíc ještě úvahy o tom, jak sousedka uvažuje a co si myslí. Závěr si jistě udělá každý sám.
doplněno 25.04.11 23:40:Tak teď už mi tam opravdu chybí jenom URNA, hořící dům a přestřelka v ulicích.
No tak to máte pravdu, já jsem si totiž udělala komplexní rozbor obou dvou, i písemně, protože jejich chování mě překvapovalo a začala jsem cítit, že mají o nás enormní zájem. A tak jsem na ně dokonce vytáhla dalekohled abych zjistila, zda jsou nějaké rozdíly, když je sleduji nepozorována a když se vidíme. Chtěla jsem to vyzkoumat, jestli se chovají ke všem jako k nám, prostě to vyřešit, zjistit souvislosti a podstatu, pochopit je. Jsem vnímavý člověk a tak jsem doufala, že můj rozum mi určitě pomůže, ale zjistila jsem, že je to nad naše síly a nedá se to efektně změnit.
Nechávají ve společných prostorách nezajištěné věci všeho druhu, které jim začal někdo nejen krást, ale vloupávají se nám všem teď nevybíravým způsobem takřka denně do soukromých sklepů, z bydlení se stala kovbojka, v noci nejde spát, třesem se strachy, protože co chvíli nám někdo chodí kolem baráků, třeba jen řve a zase za pár hodin přijde někdo krást nebo něco poškodí, strašné zlomyslnosti se nám dějí na majetku, policisti nám ale nemohou prý dům stále celé noci hlídat.
Vy v baraku nemate dvere nebo jak je mozne, ze se kazdy den vloupavaji do sklepu? A policie by se na ne pockala bud ve sklepe, nebo pred domem, ne? Staci, kdyz bude hlidka pobliz a vy jim zavolate.
Je to právě systém několika propojených domů, sklepní prostory jsou průchozí, každý dům má dvoje dvoukřídlé dveře, jedny na ulici, druhé na druhou stranu. Může to být někdo i z těch domů. Policie tu často prochází, ale protože prý policistů je málo na naše město, tak řeší věci i jinde.. Třeba zrovna v tu dobu, pokud je to gang, je mohou úmyslně odvolat na jiné místo a pak tu asi "hospodaří". Jsou to krom krádedží zlomyslnosti, že nad tím kroutíte jen hlavou. Je to na nás, jak se ubráníme. Policisté už jen sepisují následky.
To si děláte snad prdel? Zkuste si to tady teď bydlet. Minulou noc co jsem nespala kvůli tomu, jsme si v noci rozflákali nádhernej skleník, jak jsme byli rozrušeni, teda moje matka, za tisíce, kvůli nějakejm gaunerům, protože soused se choval tak, že byl zřejmě sledován nejen mnou! A vy řeknete takovou kravinu, že píšu knihu! Spojuji si ty dvě věci do souvislosti, je a to co je tu teď. A popsala jsem je naprosto věrně.
Dobrý den. Podle té prdele je vidět, že jste opravdu na úrovni a je třeba Vás jenom litovat. Ten horor píšete tady. Ale já to vnímám v opačném gardu. Vás bych ve vchodě nechtěl mít. Sledujete, prověřujete, nespíte aby Vám něco neuniklo. To je duševní nemoc. Přeji brzké uzdravení. Možná by léčba stačila ambulantně. S pozdravem Laďa
Nespím ze strachu o svůj majetek. Zbytek nevím jak vás přesvědčit... A už toho mám dost, pomalu v diskuzích se toho bude dít víc než ve skutečnosti.
Dobrý den. Zkusím vyloučit duševní poruchu a zeptám se naprosto jednoduše: Máte mobilní telefon? Znáte telefionní číslo na Policii? Zkoušela jste už na tu Policii volat? Jaký byl výsledek? Jo a když máte strach o svůj majetek, tak si pořiďte bezpečnostní dveře, televizní kameru snímající Vaše dveře z venkovní strany, nahrávání záznamu té kamery na PC. Najměte si hlídací agenturu, pořiďte si zbaň hromadného ničení ( protivníků je hromada ) a podávejte pravidelně zprávy, nejlépe sem, jak se situace vyvíjí. S pozdravem Laďa
No tak policie je jen na jedno- přijedou sepsat škody. Volám je teď pořád, až je mi to trapné. A nejvíc mě dopálilo, když právě v ten den, co jsem měla ty hajzlíky přímo pod oknem a ihned jsem volala tísňovou linku, dispečer to nebral několik minut! To už pomaličkým krokem se dali do pohybu ti, kteří stáli pod oknem a teď si představte, následoval několikaminutový výslech policisty přes telefon, který byl tak ospalý, že si nechával věty znovu a znovu opakovat a nerozuměl, psal si všechno do PC právě při tom telefonátu, já rostla jak obr. Příjezd policistů byl opravdu hned, ale kde už byl tamtěm konec. Přitom my do toho telefonu prosili, že ihned potřebujeme pomoc.
Pak byla druhá situace, a to ta, že sice policistka telefon se mnou vyřešila bleskově, ale víte kdy přijeli, za půl hodiny Fakt, bylo to přibližně za 35 minut. Proto si myslím, že policisty někdo z těch zlodějů schválně odvolává jinam, jakože k velkým případům a k nám nemá kdo jet.
No a pak také, viděla jsem kdo zhruba je u naší policie, jsou to mladíčci, čerstvě vyšlí studenti atd., jsou to chlapci, co se na vás usmívají, někteří mají tak rachitické postavy a já vidím ty jejich rodiče, co by je nejradši měli doma pod zámkem. Kdo vám dnes půjde za ty peníze tak něco nebezpečného dělat? Samozřejmě, že mají zřejmě proto vnitřní pravidla a to ta, snažit se neohrozit a jsou myslím opravdu rádi, když se nemusí do ničeho montovat, když zloděj je už "za horami". To je fakt! Oni pak dělají širokosáhlou agendu, volají vám, a pořád dokola to musíte opakovat dopodrobna, jezdí za vámi pro další detaily a vleče se to...
Nejefektivnější řešení je, pomoci si sám.
S podáváním zpráv nevím jak myslíte, asi, že to sem psát nemusím. No ale fakt mě obchází děs, jak slyším z okna řvát nějaké týpky a motají se kolem domu, nebo někdo projde a je slyšet řinčení řetezy či čeho, nebo divné kovové zvuky, fakt už jsem teď měla vytočené číslo policie, kdyby mi nebyli odešli do druhé ulice, co se s tím mám pořád rozčilovat, snad tu nebydlím sama, kdo má uši a oči.
Pontee, neztrácejte hlavu! Klid! Prostě neuvěřitelné chování je k neuvěření. Co takhle pořídit si psa? Co na to rodiče? Zvířata Vám budou věřit a chránit Vás když Vy budete chránit a věřit jim. Já Vám věřím. Asi jsem zvíře. Pes Vám bude hlídat i ten majetek!.
Tak na to bych neměla sama čas, mám teď spoustu starostí, to by se musel najít někdo další, kdo by se o něj staral. Museli bychom tam vymyslet nějaké ohrádky, protože pěstuju všechny možné rostliny a kosíme trávu ne příliš často, tak by ji musel chudák pejsem sám spásat
Dovolila jsem si taky fabulovat, protože mám pocit, že se tu nikdo nezabývá skutečným obsahem toho, co píšu, ale všechno se čte jen napůl... A navíc jste na to ani nikdo nereagovali, že píšu mimo mísu, což mě úplně rozčílilo... Teď jste se měli do mě navést..
No zkrátka, ještě jsem neviděla pejska, co by hlídal chodbu v paneláku, protože by skončily večerní vycházky všech spolubydlících a to si můžou dovolit tak v domově důchodců.
Tím bych toto ráda zatím ukončila nebot to vypadá, že je tu u nás trochu obrat k lepšímu, ale nechci nic zakřiknout.
Pontee, snazim se poradit, ale ja se ve Vasem stylu psani proste ztracim. Nemuzu si nejak prebrat, kdo komu vlastne oc rozbil a udelal, jednou do toho pletete souseda, jindy zase nejake vytrzniky. A uz vubec nechapu poznamku, ze soused je vice sledovany nejen Vami...
Jedna věc je podivný soused a sousedka. Teď aktuálně druhá věc- obrovská kriminalita v domě, otázka je, co ji způsobilo. Možná vyzývavé chování našich sousedů, které jsem jednak zkoumala pro jejich podivnost já, ale kvůli jejich velké majetnosti je zřejmě sledoval ještě někdo další, protože povětšinou mívá škodu on po zátahu těch pacholků, ale už jsme tu měli škodu skoro všichni v domě, někdo tu chodí na jisto. A rozbili jsme si naše rodina v bytě v noci skleník, když jsme ty výtržníky běželi pozorovat z okna, přitom máti ztratila balanc a rozflákala jej. Tečka, srozumitelné, ne?
Já budu tedy fabulovat, ano? Vaši sousedi stěhují nějaké zboží do sklepa a veńku se pohybujícizí lidé, kteří to zboží kradou nebo si přebírají? Neprovozuje Váš soused nějaký dýlerský obchod? Byt v polních podmínkách? Nebo je to kradené? Pokud je to kradené tak se jim vyhněte ale velkým obloukem a vůbec si jich nevšímejte! Mohli si Vás testovat, nebo z Vás měli strach. Říkala jste, že jste jim něco provedla, tak raději zmizte do svého bytu a neřešte to. Až Vás to dohoní,pak je čas určovat své meze a hranice. Například zazvoní u dveří, vy jste již vycvičená, a tak víte, že máte vyčkat až co řekne, pak se jej na to zeptejte, jak to myslel a pak dejte najevo své meze. Pokud bude křičet, at křičí, nechte ho a pak mu řekněte nekřičte na me, v klidu! Pak řekněte, že možná vyhovíte, ale ne hned až za chvíli.
řeknu to asi takhle - podobného člověka jsem zažila v jednom společném bydlení. Bylo to na mašli. Došlo to až k rozvratu rodinných vztahů. Sice moje odpověď asi někoho nenadchne, ale řekla bych si, že zaplatpánbu, že se můžu před ní zavřít za vlastní dveře, a nechala bych ji se užírat, ona ignorace je pěknej prevít a člověka dokáže pěkně rozdmýchat
Vážení, jsme namydlení... Situace tady už dospěla tak daleko, že se nám pokusil zloděj vloupat do pokoje oknem a podařilo se mu otevřít jedno okno! Jsem naprosto zoufalá. Opravdu zhruba obden voláme policii, dnes, i přes vážnost situace si moji rodinní příslušníci nepřáli, abych to hlásila, protože je to úplně zbytečné, k ničemu to není.. No i když já s tím nesouhlasím, tak prosím, starší jsou moudřejší...
Dva dny před tím- vloupání do garáže, nic nezmizelo, protože v garáži bych nic cennějšího nenechala.. Ale ten pocit, že vám někdo narušil vaši zónu, nepopsatelné! Navíc, zdá se, že už si troufají i jindy, než v hlubokou noc, takže upřímně lituju všechny sousedy, kteří tu v okolí mají děti nebo přes den mají doma třeba jen jednoho člena rodiny, řeknu vám, kdybych mohla, ihned se odsud odstěhuju, což mi potvrdila jedna sousedka, že s takovouto by své děti připravila o dětství, není možné jim dopřát to, co mohou jiné děti venku, ta hřiště jsou tu úplně zbytečná, já bych tam ani prst nestrčila, zřejmě se jedna o narkomany a představa, že do pískoviště schválně schovávají nakažené jehly, protože takoví si vybírají mnohdy za oběti právě malé děti.
To jsou ty největší oběti, které přináší bydlení tady, odjakživa je to tu děs a hrůza co se kriminality týče, i sousedi z vedlejšího domu- ti nám desítky let kradli vodu za desetitisíce korun. Baráky jsou postavené na mokřadech.. Ti, co mají nové podlahy to doma ani zatím nepoznají, že mají trochu nakřivo bytečky, u nás doma to je taky trochu vidět, ale pod námi je sucho, to jiné domy tady, ty na tom nejsou vůbec růžově do budoucna kvůli nezvladatelné vlhkosti, což musí být hrůza.. I z hlediska obrovské zátěže domu. Někteří tady s tím bojují izolacemi, ale bojujte s bažinou, vůbec jim to nezávidím.
Jenže to bych musela dostat konkrétní návod, jak ji začít organizovat, protože tady bydlí samí snobové, individualisté, kteří se jen nad tím vztekají, nadávají, urgují policii, většinou co se komu stalo se dozvídáme s časovým prodlením, komunikace nic moc, natož abych někoho přemlouvala, at se mnou běhá s tyčí v noci za barákem, protože tady mají všichni tak neuvěřitelně dobré spaní, že z toho rostou jak houby po dešti... Třeba se ale pletu.. Já nevím jak začít..
Zazvonit u sousedu s navrhem, ze byste zalozili domobranu na Vas dum A pak u dalsiho a dalsiho. Neverila bych, ze je to vsem jedno...
Víte, není to už problém jen našeho domu..takže ty prostory jsou hodně veliké a technicky nevím jak by se to dalo zvládnout, tam by šlo o krk. Já třeba bych do toho terénu měla opravdu strach jít a to se nebojím, že bych neuměla dát ránu nebo že bych neuměla utíkat rychle.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.