Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.Již před měsícem jsem si objednala z internetu ( z e-shopu )zboží, které mě nebylo doručeno. Na všechny mé dotazy na stav objenávky mě neodpověděli ani telefon nezvedají. Peníze jsem jim poslala na jejich účet po doručení zálohové faktury.
Teď chci od smlouvy odstoupit z důvodu nedoručení zboží a neinformovanosti.
Odstoupení od smlouvy mám už napsáno, ale nevím jaký je to paragraf. A zda mohu po 30dnech z těchto důvodů odstoupit.
Děkuji
Za techto podminek samozrejme odstoupit muzete, v souladu s §53(7) z.č. 40/1964 (Občanského zákoníku).
Byla-li spotřebitelská smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele nebo nemá-li dodavatel žádné stálé místo k podnikání, může spotřebitel od smlouvy písemně odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření; nedošlo-li dosud ke splnění dodávky zboží či služeb dodavatelem, může od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodů a bez jakékoliv sankce do 1 měsíce. To neplatí ohledně smluv, u nichž si spotřebitel výslovně sjednal návštěvu dodavatele za účelem objednávky. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.
doplněno 21.03.11 18:08:$57
doplněno 21.03.11 18:09:(2) Dodavatel musí spotřebitele písemně upozornit na právo odstoupit od smlouvy nejpozději při uzavření smlouvy; písemné upozornění musí obsahovat i označení osoby, u níž je třeba toto právo uplatnit, včetně bydliště či sídla takové osoby.
(3) Při porušení povinnosti stanovené v předchozím odstavci má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 1 roku od jejího uzavření.
(4) Ustanovení předchozích odstavců se nevztahují na smlouvy
a) jejichž předmětem je výstavba, prodej, nájem nebo jiné právo k nemovitosti, s výjimkou smluv o jejích opravách a o dodávce zařízení do ní začleněných,
b) na dodávku potravin nebo jiného zboží běžné spotřeby dodávaného stálými doručovateli do domácnosti spotřebitele nebo do jiného jím určeného místa,
c) na dodávku zboží nebo služeb, které byly uzavřeny podle katalogu dodavatele, s nímž se spotřebitel měl možnost seznámit v nepřítomnosti dodavatele, za předpokladu, že mezi stranami má pokračovat spojení při plnění uzavřené nebo jiné smlouvy a za předpokladu, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy nejméně do 7 dnů od převzetí zboží a je s tímto právem seznámen v katalogu nebo ve smlouvě,
d) pojistné a o cenných papírech.
Děkuji za odpověď. A ještě prosím, jak mám postupova, když mě do měsíce peníze nevrátí a bude dělat mrtvého brouka - prostě mě ignorovat?
Podat žalobu na súd, niekto by Vám a podat aj trestné oznámenie na políciu, ak máte pocit, že sa nejedná o nedorozumienie ale o úmyselné konanie predajcu.
No ono to nie je až tak Vaša starost, je na policajtoch ako kvalifikujú jednanie ľudí z e-shopu, vy im len popíšete stav. Myslím, že by to mohol byt nejaký podvod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.