Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Krabice od zboží vs reklamace

Od: sim* odpovědí: 10 změna:

Zdravim Vás Lidi, když chci reklamovat nebo pouze vyměnit či vrátit zboží a nemám od něj krabici v které jsem ho koupil, může mi prodavající tuto reklamaci zamítnout kvůli obalu(krabici)?

Díky

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Ne nemůže.

Pouze v případě pokud je obal součástí výrobku...Např. pokud by to byl kufříkový šicí stroj...a k reklamaci jste nedodal ten kufřík, kde se šicí stroj ukládá.

Pokud se ale jedná o papírovou krabici od TV, pak je to jen přepravní obal...a ten pochopitelně nemusíte schovávat celou dobu záruky TV..

sim*

před asi dvěma týdne jsem si koupil el. kytaru, poslali jí v papírové krabici(nijak extra baleno, až mě to udivilo), tu mi doma samozřejmě omylem vyhodili a já bych tu kytaru chtěl vyměnit za lepší. Klouček co vyřizuje emailu u toho prodejce mi oznámil, že bez krabice se vrácení nekoná, ale já si myslim, že je to nesmysl, nejsem si, ale jistý.

Nu moment, to ale neni reklamace. To je zase něco jiného. Podle mě by jsi to měl vrátit v krabici

nesmysl to není, to si jistý buď.

zásadní je rozlišovat mezi reklamací a vrácením zboží. to je ale potřeba trochu používat hlavu. koupil by sis od někoho v obchodě novou věc, která nebude mít originální obal? navíc, jak by asi prodejce tu věc bez obalu skladoval? on totiž i ten obal něco stojí!

před asi dvěma týdny... to je nutné vědět přesně. na výměnu zboží (koupeného prostřednictvím internetu - né kamenný obchod) je právo právě těch 14 dní... navíc věc musí být nepoužitá! to asi taky není, co?

 


0x

Ne, ne, krabice už uchovávat z důvodu reklamace nemusíme

ladinpraha*

Ale tohle opravdu není reklamace. Pokud chci využít ochoty prodejce a vyměnit zboží za jiné, tak ho musím vrátit komplet i s krabicí. Jak by asi prodejce zboží znovu prodal bez původní krabice?

 

sim*

já věděl, že se někdo chytne tý reklamace, reklamace to samo není. krabice byla normalní spíchnutá papundeklová šitka, ale to je jedno.Jen si myslim, že kdyby mi chtěl někdo jako prodejci vrátit kytaru a vyměnit jí za jednou tak dražší tak jí vemu i bez týhle krabice za 35 korun.

 


0x

Zkuste se obrátit na SOS spotřebitele, tam by Vám měli říct, jaká máte práva při výměně.

buss

nějaký SOS není zákon

 

hop®

0x

Reklamace: lze reklamovat i bez obalu, stačí dodat i reklamovanou část, není nutné dodávat kompletní "nákup"

Výměna: pokud nejde o objednávku na internetu, je to pouze vstřícnost prodejce, podmínky si prodejce upřesní sám v rámci zákona. Zda umožní vrácení peněz proti vrácení zboží či pouze výměnu za jiné zboží, je pouze ochota, ne povinnost. Vrácení zboží v původním obalu bývá logickou podmínkou této služby, prodejce pak může zboží zkontrolovat či repasovat a prodat třeba se slevou znovu. A nemusí k vrácené věci shánět náhradní originální obal...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]