Nejste přihlášen/a.
Ahooj. Jsem 1. rokem na střední škole. Konkrétně na Gymnáziu.Věděla jsem, že je to těžší škola, ale leden je opravdu strašný. Pořád samé písemky a zkoušení, říkám si, kde na to učení mám vzít všechno čas? Učím se pořád. Od rána do večera, většinou klidně i do 21:00, kdy lehnu unávou a spím až do 6:30, kdy vstanu vyčistím si zuby, namaluji se a znovu se učím, abych měla čerstvě naučeno v hlavě. Avšak koukám, že ani to nestačí. Například chemie mi prostě nejde a bez pár taháčků se také neobejdu, mrzí mě, že když moje spolusedící dostane např. ze zeměpisu jedna podtržená a já trojku a raduje se tak nahlas, že si potom příjdu méněcenná a hloupá! Nejhorší je, že se učím každý den i o víkendech do únavy ani nevycházím ven, jsem prostě stále zavřená doma a vychází mi tři trojky. Jsem z toho strašně neštastná. Kolikrát se i rozbrečím, nejvíce mě však mrzí angličtina. V létě jsem v Anglii byla a dorozumím se v celku dobře. Ale psali jsme test pololetní písemku, kde jsem dostala trojku! 64 % ze 100. Takže budu mít trojku z AJ. Strašně mě to štve. Doma mi za známky nikdo nenadává, spíše naopak, že jsem blázen, že se tu hrouti, kvůli trojkám na Gymplu, ale mě to opravdu mrzí, hodně se kvůli tomu s mámou hádám, že mě prý odveze na psychologii, opravdu si pak připadám jako blázen. Já jsem se teďasi chtěla jenom svěřit a i zeptat se, co si myslíte o mých známkách. Víte, na ZŠ jsem měla samé jedničky a teď. Příjdu si strašně, když ředitel vyhlašuje nejlepší studenty, co mají samé jedničky někde ve třetáku, jak to dělají? Chci se dostat na nějakou dobrou VŠ, proto chci mít hezké známky. Co si o tom myslíte? Díky moc.
Dobrý den, myslím, že prožíváte první větší zklamání v životě. Jste ambiciózní, citlivá a inteligentní. Na základní škole to šlo samo, ale přechod na střední školu dá zabrat.
A gymnázium je v tomto "potvora", protože je to škola náročná. Váš případ je zcela normální a ten momentální neúspěch Vás trápí a znejistuje. Je šance, že se to zlepší nebo se musíte smířit s faktem, že jsou jiní lepší. Je to poznání možná kruté, ale zase je řada lidí horších.
Máte dost času na zlepšení prospěchu nebo můžete přestoupit na méně náročnou školu. Hlavně ty známky neberte jako modlu - pro život jsou důležitější věci. Tak, smiřte se s faktem, že už nejste v kolektivu nejlepší, zkuste si pozici vylepšovat a berte to s rozumem. Hodně štěstí. Zdravím!
myslím si, že jsi úžasně zodpovědná! A skvělá studentka, jen ještě nejsi zvyklá. Jestli máš pocit, že ti angličtina jde, tak to asi nebude tebou, že máš trojku... Potom bych dala na radu mamky, že to opravdu nic neznamená. Na gymplu často trojka opravdu znamená dobrou známku.
Doporučuju ti, neučit se do večera. Každý má nějakou denní dobu, kdy se mu nejlíp učí, tak té využij. Ale choď spát pravidelně brzo, po učení si třeba dopřej sprchu nebo vanu
A ještě jedna, nejdůležitější rada - nejlíp se učí s dobrým příjmem kyslíku, tzn. třeba po sportu, venku nebo aspon s otevřeným oknem
Hodně štěstí! Z té spolusedící si nic nedělej, jí možná jde učení, ale dnes se po absolvování nejvíc hledí na schopnosti, ne na známky
"Hodně štěstí! Z té spolusedící si nic nedělej, jí možná jde učení, ale dnes se po absolvování nejvíc hledí na schopnosti, ne na známky "
to je určitě pravda. Tady to tedy trochu vyznívá, jako že ten, komu jde učení, má " jen" schopnost učení, ale řekla bych, že schopnost učit se a chápat nové věci jistě není v praxi zanedbatelná.
Jasně, to nepopírám nechtěla jsem, aby to vyznělo, jako že ti, kdo se učí nazpamět jsou hloupí - jen to tak může být. Chtěla jsem slečnu vlastně uklidnit, protože po absolvování se skutečně hledí na schopnosti více. To, že se umí člověk učit, je často hodně důležité, ale slečna působí opravdu zodpovědně, takže si myslím, že časem to půjde jako po másle
Bylo nás na gymlu ve třidě 32, přihlášku podalo asi 65 lidí, těch 32 co se dostalo, mělo vyznamení na ZŠ, ti co měli víc dvojek nebo i nějakou trojku, tak se prostě nedostali. A přesto, mezi námi pak bylo pár lidí, kteří sotva prolezli, dost bylo i 4 a trojek tak polovička třídy. A úroven některých znalostí z některých základních škol byla tristní...tím jsem chtěl naznačit, že je to zcela normální, že se člověk na gymnáziu pohorší a také to, že na těch známkách až tak nezáleží, protože není 1 jako 1. Důležité jsou vlasní znalosti a schopnost je použít. A jak již psali ostatní zamyslet se i nad stylem učení, každému ale vyhovuje něco jiného. Základem ale je, látce rozumět, ne se ji jen naučit, ono když tomu člověk rozumí, tak se to vlastně ani nemusí učit. Vím, že se mi to kecá, sám s tím na VŠ občas bojuji v pro mě nezajímavých předmetech, ale tak to prostě je Jak se říká: A o tom to všechno je, že to vlastně není jednoduchý
doplněno 19.01.14 00:04: Na gymplu jsem měl vyznamenání, známky si přesně nepamatuji, ale max čtyři dvojky. Maturita čj 1 aj 2 ma 1 fy 1, ale ne státní. VŠ ČVUT strojní, prvák A, B, druhák už i C, D, třetak i nějaké E, asi tři zkoušky jsem opakoval, statnice Bc. za A a teď na magistru je to obdobne. Tohle ale vůbec neber jako chlubení nebo vytahování, jen odpovídám na dotaz. Smát se ti rozhodně nebudu, také mám slabiny a ne všecho se vždy podaří atd atd...A vy jste měl na Gymplu jaké známky? :D A na jaké jste VŠ? Moc mě tohle všechno zajímá...:D Protože přemýšlín nad přijímačkami, které budu psát na VŠ za 4 roky. Asi jsem opravdu trhlá. Jinak děkuji všem za odpovědi, asi mám opravdu špatný styl učení. Ale strašně se těším na 2. pololetí, začnu trochu jinak, už znám ty profesory, snad to bude lepší.
Máte pravdu. Když já jsem v tomhle strašná. Nedokážu hledět na přítomnost, já se řídím budoucností. :D Ale rozumím, pokusím se přestat. :D
moje zkušenost, po 20 letech od školy.. to, co mi " šlo samo" a co jsem se nemusela vlastně vůbec učit, tak z toho v hlavě nezůstalo skoro nic... co zůstalo, je to, co jsem se opravu učila a naučila, at už z důvodu třeba povinné maturity z toho předmětu, nebo že mi ten předmět nebyl tak blízký a bylo třeba se více učit. Proto bych to učení nezatracovala..
jsem názoru, že jen "rozumět" nestačí.
Než se biflovat do úmoru to chce sledovat, co který učitel v kterém předmětu očekává a jakým způsobem zkouší a co dává do testů. Pak lze na lepší známky dosáhnout s mnohem menší námahou. Někdo bazíruje na termínech, co vám nadiktoval, jiný chce vidět, že látku chápete, dalšímu zase stačí jen to, že předstíráte pozornost a chováte se k němu slušně. Během prváku to vypozorujete a druhák už bude určitě lepší.
Může mi někdo z Vás objasnit výhodu gymnázia? "Učit se" Vás tam nenaučí, tak v čem je ta výhoda? Děkuuji.
Získáš všeobecný přehled, většinou tam budeš i s lidmi na lepší úrovni, než někde na učňáku. Ne každý si je v šestnácti letech jistý tím, co chce dělat a když ví, že chce jít na vysokou, tak je gymnázium nejlepší volba. A myslím si, že i učit se tam člověk často naučí. Ne takovým způsobem, jako na VŠ, ale určitě líp než někde na kadeřnici.
To máte jistě pravdu, ale pokud e gymplák na tu vysokou nedostane, neumí v podstatě nic a horko těžko se pak někde chytá. Od všeho zná něco, ale dohromady...
Ne každému vyhovuje stejný způsob učen. Ale biflovat se nepřetržitě, to podle mě není dobré nikdy. Základ samozřejmě je dávat pořádně pozor už při probírání látky a v případě nejasnosti se nebát i zeptat. Pak když se to člověk snaží dohnat a naučit všechno najednou, to je na nic. Ti nejlepší, co jsou jedničkáři to dělají právě tím prvním způsobem, neučí se až všechno dodatečně.
Snaž se uklidnit, nehrotit to tolik. Stresuje tě to a podáváš horší výsledky. Přestup na gymnázium je vždycky těžký, pokud nejsi zvyklá se hodně učit ze základky, což většina lidí není. Buď ráda, že ti rodiče nenadávají, ale asi bys mamce měla říct, aby byla trochu citlivější, že ti to moc nepomáhá. V druhým pololetí to bude lepší, věř mi, taky jsem si tím prošla. Najdeš si systém, zvykneš si... Nemyslím si, že bys na školu neměla. Trojky nejsou zas tak špatné, aspoň tě to motivuje, když nic jinýho. Každopádně se trochu uvolni, choď ven, pust si film, dělej co tě baví. Budeš potom víc v pohodě a i ta škola půjde líp.
Je to prvni pololeti na nove skole, takze je pochopitelne, kdyz se v tom docela mlatis. Podstatne je, co si z toho vezmes do dalsiho pololeti. Jestli jsi uz zjistila, jak se ucit, aby jsi se naucila vsechno, co se po tobe chce (tedy ne napriklad travit 5 hodin nesmyslnym biflovanim, kdyz by ti misto toho stacilo davat lepsi pozor ve skole, delat si lepsi poznamky, ucit se jen to podstatne, ucit se jen kdy vidis, ze ti to leze do hlavy a zbytecne nestracet cas sezenim nad knizkami, kdyz vis, ze si z toho precteneho stejne nic nezapamatujes a bude tak lepsi jit na kratsi prchazu vyvetrat si hlavu nebo jit si na to schrupnout atd.).
V prvaku je take videt, z jak kvalitni zakladni skoly lide prichazeji. Jsou dvojkari ze zakladky, kteri maji na gymplu stejne nebo lepsi znamky, protoze prichazeji z tezsi zakladni skoly, kde se naucili ucit a neco si z ni prinaseji, co se tyka znalosti a pak jsou jednickari ze slabych zakladek, ktere to na gymplu prasti jak pytel cementu pres hlavu a najednou jsou z nich ctyrkari, protoze ze zakladky vlastne nic neumi a neumi se ani ucit. Pak jim nezbyva nic jineho nez se rychle prizpusobit a v pristim pololeti nebo pocinaje druhakem se pokusit vratit zpatky na znamky, ktere si mysli, ze jim lepe odpovidaji.
Az se nauci ucit, tak se take mohou dostat mezi ty s vyznamenanim. Naproti tomu sami jednickari jsou typy zaku, kteri ani v prvaku nezavahali, uceni jim proste jde a v nejhorsim meli tak 3 dvojky. Uprimne, sance, ze nekdo se tremi trojkami se ve tretaku dostane na same jednicky, je velice mala.
Co se tyka te anglictiny, tak je nutne si priznat, jestli jsi se v te Anglii "domluvila" (tedy ze rozumeli, co asi tak chces), nebo jestli jsi tam opravdu mluvila gramaticky vicemene spravne, takze ti pohodlne rozumeli. Taky bych se asi domluvil v Portugalsku, ale nedovolil bych si tvrdit, ze portugalsky umim.
Na druhou stranu vim, ze clovek nemusi umet perfektne gramatiku, aby se v cizine domluvil. Je mnohem dulezitejsi se domluvit treba i s par chybami, nez znat veskera gramaticka pravidla a pri setkani s rodilym mluvcim ze sebe nebyt schopny vypravit ani hlasku. Na co je pak cloveku jednicka a anglictiny, kdyz se nedomluvi?
Snaz se zlepsit sve znalosti anglictiny jak nejlepe to pujde a jestli z toho bude jednicka nebo dvojka, to neni podstatne. Podstatne je umet co nejlepe anglicky.
Vetsinu toho, co jsem se naucil v anglictine, jsem se naucil na stredni skole ve druhaku a tretaku. V prvaku a ctvrtaku jsme meli spatne ucitele a ani pozdeji uz jsem se toho moc nenaucil. Co se nenaucis ted na stredni, uz se asi nenaucis. Takova je realita.
Ahoj lidi,
tuto otázku jsem založila já před 5 lety a teď, když se zpětně dívám na Vaše odpovědi, Vám chci hrozně moc poděkovat. ♥ Je až neuvěřitelné, jak jste úžasní. Vaše odpovědi mi tenkrát velmi pomohli. Byla jsem opravdu tuňta. Byla jsem tenkrát v obrovském stresu, ani nevím proč. Každopádně jsem ve druháku přestoupila na jinou školu, na obchodní akademii, kde jsem dělala rozdílové zkoušky. Na této škole jsem trochu polevila, ale už jsem se tolik nestresovala a bylo mi fajn! Bylo to nejlepší rozhodnutí v mém životě. Úspěšně jsem odmaturovala a našla jsem si bezva práci. Chtěla jsem Vám tímto způsobem poděkovat a dát vědět, jak to se mnou dopadlo, třeba i pro ostatní, kteří jsou ve stejné situaci a neví, co dál. Protože, jak psal někdo výše, opravdu se všechno změní a hlavně se změní ten člověk. U mě se to naštěstí věechno změnilo k dobrému.
Takže ještě jednou díky!
nefertiti - já děkuji Vám za tzv. zpětnou vazbu, kdy nám zde někdo napíše pokračování svého dotazu (příběhu), resp. jak to dopadlo nebo jaká je současnost. Jsem rád, že jste to zvládla, úspěšně dodělala SŠ a jste spokojená. A o tom, že to nebyl problém jen Váš, ale řeší ho i další slečna, svědčí nový dotaz v odkazu. Tak se mějte hezky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.