Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Popis, příklady setrvačnosti

Od: ma* odpovědí: 5 změna:


Opravte nebo mě prosím doplňte(rozveďte).

1)Proč se na vodorovné silnici po určité době zastaví motocykl, vypne-li řidič motor?

2)Jak se projeví setrvačnost při jízdě autobusu v zatáčce?

3)Proč musí cestující v osobním automobilu používat bezpečnostní pásy? Vysvětlete pomocí zákonu strvačnosti.

Moje odpovědi:
1)...protože ho přestane pohánět (působit) síla motoru a ještě dochází k třecí síle-silnice není 100% hladký povrch...
2)..že na ty cestující působí setrvačnost, která je vychyluje do boku...
3)...protože při prudkém zabrždění(nebo ostré zatáčce) by se projevila setrvačnost tím, že by nás vyhodila dopředu...

Děkuji

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

1) ne, ze prestane pusobit sila motoru, ale jde jen a pouze prave o setrvacnost a tedy zastavi proto, ze je pritomno treni. Se silnici, se vzduchem...

Nebylo-li by treni, neni potreba ani motor a motorka nezastavi nikdy tak jako tak. O motor tedy nejde.

2)Nejenom na cestujici, ale i na autobus samotny. Na vsechno, co se s autobusem pohybuje a ma nenulovou hmotnost.

3) Lepe nez vyhodit dopredu, bych radeji napsal, ze by zkratka telo pokracovalo puvodni rychlosti a smerem.

Já bych tak úplně neprotestoval proti tomu "ze prestane pusobit sila motoru,", chápal bych to tak, že díky tomu nebude čím překonávat tření. Fakt je, že právě v tom tření je podstata.

Jasny. Nad takhle napsanym bych take neprotestoval ...díky tomu nebude čím...

To, jak to bylo napsane evokuje dve priciny. Jednak vypnuti motoru a jednak treni. Ale jelikoz motor je prave pro prekonavani treni, ve skutecnosti je ta pricina zastaveni pouze jedna.

To se mi na tom nelibilo. Ten zpusob formulovani.

S tím mohu jen souhlasit a pokládám to za zcela místnou připomínku.

Teď ještě aby si toto subvlákno přečetl tazatel a porozuměl tomu. Ale myslím, že by mohl.

 


1x

V podstatě je to správné, jen pro upřesnění:

1. Nedochází k tření pneumatiky jen vůči silnici, ale i tření v ložiscích kol, tření řetězu o ozubená kola, tření vzduchu..

2. Cestující jako těleso má podle 1. pohybového zákona tendenci pohybovat se přímočaře a vlivem zatáčení autobusu je přitlačován k boku autobusu ven ze zatáčky.

3. Opět 1. zákon setrvačnosti - cestující (těleso) má tendenci pohybovat se rovnoměrným pohybem, auto zpomaluje, proto je cestující vlivem setrvačnosti přitlačován k přístrojové desce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]