Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Máme problém s naší 6 letou dcerou. Zatím ve škole probírají písmenka P,S,L a M. Pokud je toto písmenko ve slově, nebo obrázku, tak ho bez problémů rozpozná, ale není schopná si je zapamatovat pokud je vidí samotné a to ani krátkodobě. Nevíte někdo co s tím? Nebo čím to může být způsobeno? Předem děkuji za pomoc.
Čím to je, to může být mnoha faktory. Někdy je to tím, že se jednoduše nesoustředí - slovo nebo obrázek jí připadají zajímavější než samotné jedno jediné písmenko. Nebo tím, že ta slova s písmenkem už zná, zatímco samotné písmenko jí nic neříká, i když by mělo. Nebo spoustou dalších věcí.
Zkoušeli jste přirovnávat to písmenko k něčemu? Třeba, že S vypadá jako had. Třeba by si to podle toho zapamatovala. Nebo že na S načíná slovo ----- a tudíž pak jakmile uvidí S - vzpomene si na to slov oa tudíž i na písmenko, i když je to složitější. Ale myslím, že přirovnávání písmenek zabírá, alespoň u nás ano.
Třeba to jen chce čas. Hodně štěstí!
Před asi 15 lety se daly v hračkářství koupit sady dřevěných kostiček s písmenky, sady byly k mání pro češtinu, angličtinu a němčinu (možná i pro další jazyky). Používala jsem je v dyslektické třídě - děti skládání slovíček bavilo a snáze si je zapamatovaly.
Nevím, jestli se tyto sady ještě seženou, ale mohlo by pomoci napsat písmenka na kartičky a hrát s nimi různé hry.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.