Nejste přihlášen/a.
ahoj všem , trochu se peru s počítáním poměru . Můžemi někdo poradit postup? Výsledek znám , ale nemohu přijít jak na to .
Rozměry negativu jsou 36 mm a 24 mm. Jaký je poměr zvětšení, jestliže rozměry fotografie jsou 9 cm a 13,5 cm?
36:24=3:2
9 : 13,5 = 90 : 1235 → 3,75 : 1 = 15 : 4 tenhle řádek nechápu ( 9:13,5=90:1235 je jasný ,ale co to další? )
výsledek je 15:4
-
a tohle 2 360 : 1888 = 5 : 4 převedu tak ,že si najdu NSD a vydělím? Nebo to jde i jednodušeji?
moc děkuju za rady
Šmarjá - chlape...!
36:24 = 13,5:9 = 3:2
Poměr zvětšení je 90:24 = 135:36 =?
doplněno 19.02.13 14:44:
Luke237: Artika nejspíše popletlo uvedení rozměrů fotky opačně vůči pořadí rozměrů negativu...
a mám tu novou úlohu . Chci vás poprosit o postup jestli myslím dobře to co je v závorkách .
autobus ujede průměrně 4km za 6 minut .
a) za jakou dobu ujede 15,5km
b)kolik km ujede za 20minut
a)
4km...6min
15,5km...x
15,5:4 = x:6
23,25 = x ( má to být 23,15 minut, mam to brát tak, že 100celek čísla :25= 4 a 60 minut : 4 = 15 - výsledek je 23,15 minut?
b)
x km ...20minut
4km ... 6 minut
x:4=20:6
x= 13,33 km ( tak to bude 13 1/3 km? )
děkuji za rady
Prostá úvaha bude nejsnazší *):
A. Mám-li určit, za jak dlouho bus ujede nějakou vzdálenost, pak jakou jede rychlostí? 4/6=0,6666...km/min (rychlost jízdy), vzdálenost pak vyděl rychlostí a dostaneš dosažený čas
B. Rychlost už máme (viz A), takže jen ji vynásob časem jízdy
*) výsledky máš, pochopitelně, správně
Vypocet mas dobre. I ta uvaha je dobre. Je to normalni prima umera (nebo trojclenka, podle toho, jak tomu rikate ve skole).
Co se tyka te "0,25 hodiny", tak je to 0,25 z 60 minut neboli 0,25*60 = 15 (minut)
Akorát mám pocit, že v této odpovědi došlo k nedorozumění v jednotkách a že nejde o hodiny a minuty, ale o minuty a vteřiny, a taky bych nepsal desetinnou čárku (jek činí tazatel, ne luke, tazatel naproti tomu si je správných jednotek vědom), ale u času obvyklejší dvojtečku: 23,25 min = 23 minut 15 vteřin = 23:15. Logicky, bez výpočtu, jen orientačně: 15,5 je skoro 16, tedy skoro čtyřikrát víc, než ty 4 km, takže čas k tomu potřebný bude skoro 6*4:= 24 minut, ne hodin.
přeji zase krásný den . zrovna se učím % a narazil jsem na jednoduchej příklad . Logicky ho spočítám , to není problém ,ale jak ho spočítat matematicky? Nabízí se trojčlenka ,ale trochu jsem zmaten jestli ji mohu použít . Díky za rady
Z 32 žáků mělo 5žáků vyznamenání , kolik % žáků mělo vyznamenání?
32ž... 100%
5ž ...x %
5:32=x:100
32x= 500
x= 15,625 ( zaokrouhlím na 16% )
nebo je lepší u % počítat - 32:100 = 0,32 a 5:0,32=15,625 ( zaokrouhlím na 16% )
jakej je správnej postup?
děkuji
Buďto spočítej 1 % z celku (tedy 32:100=0,32) a potom kolikrát je to jedno procento obsaženo v počítané ´části´ (tedy 5:0,32=15,625)
A nebo spočítej koeficient (´kolikátina´ je) část vůči celku (5:32=0,15625) a potom vynásob 100, aby výsledek byl v procentech
Výsledkem je to zcela rovnocenné a postupu nelze nic vytknout ani v jednom případě (snad kromě ´názvosloví´) - ale pokud si budeš jen pamatovat, že jde o "trojčlenku", nebudeš si nikdy jist jejím použitím - doplň si tu ´logickou´ úvahu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.