Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co si o nás může myslet?

Od: break* odpovědí: 7 změna:

Dobrý večer.

Už před prázdninama jsem onemocněla a teď si dopisuju sešity. Zrovna si píšu matematiku a z těch výpisků jsem absolutně nic nepochopila. -_- Nejsem hloupá (prospívám s vyznamenáním), ale na matematiku a fyziku nějako nemám cit. Fyziku tu rozebírat nebudu, to vždycky nějako dám na dvojku, ale ta matematika je problém.

Se svou spolusedící jsme na matematiku naprosto levý. V hodinách nekecáme, snažíme se dávat pozor, ale prostě nám to nejde. Tak si vždycky tak dvakrát do měsíce domluvíme doučování. A teď si ho budeme muset domluvit znovu, ona, Barča, byla taky nemocná, takže budeme o matice za maximální dyliny obě dvě.

Poslední dobou se už ale začínám cítit trapně. Na vysvědčení nám vycházela matika za tři, tak jsme si s ní šly domluvit, že se po škole zdržíme a známku o stupeň lepší obhájíme, což se naštěstí (musím zatukat) stalo. Obě máme ale pocit (a když jsme obě, tak to asi nebude jen pocit), že se na nás při doučování dívá ve stylu "jaj, vy patříte do zvlášky". Potřebujeme všechno vysvětlit dvakrát, ta učitelka nám není moc sympatická a my jí asi taky ne a navíc to doučování máme vždy domluvené na odpoledne, tudíž nám trochu přijde, že ji bereme čas. Ráno nepřipadá v úvahu, protože Bára dojíždí a já s tou učitelkou sama být nechci.

Prosím, poraďte mi - co si o nás může asi tak myslet? Je normální, že proto, abychom měli známku lepší než 3 musíme mít individuální přístup? Je to, že si vždycky připadáme tak "poníženě" jen nás osobní pocit, nebo fakt by nás učitelka nejradši zahrabala?

doplněno 31.03.13 21:11:

Jop, a chodíme do sedmé třídy.

 

 

čekejte prosím, probíhá přenos dat...

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

askmenow*

2x

Ahoj,

uitelka si určitě nemyslí, že patříte do zvláštní školy, něco jiného by bylo, kdybyste obhajovaly čtyřku místo pětky. Když obhajujete dvojku místo trojky, je jasné, že nejste hloupé.

Někdo ale má trošku nepříjemný způsob vysvětlování, znám to moc dobře. Nemusí to ani myslet špatmně, jen prostě ve chvíli, kdy např. dává důraz na to, co říká, zní jako když je naštvaná, nebo prostě nějak nepříjemně.

Jestli jí berete čas je otázka, kterou vám těžko zodpovíme. Chodila jsem na několik škol (a na dalších jsem měla kamarády a tak vím, jak to chodilo) a na každé škole se k tomu přistupovalo jinak. Chodila jsem na školu, kde měli učitelé konzultační hodiny vypsané běžně, měli je v rámci úvazku a využívala je spousta studentů. Jinde to běžné nebylo a učitelé to dělali ze své dobré vůle.

Přiznávám ale, že na všech školách, kde jsem byla, bylo ještě třeba běžné konzultovat, ale už nebylo běžné se nechávat přezkušovat mimo vyučování a v té době obhajovat známky.

Rozhodně se snažte vyjít vy časově vstříc učitelce, ne ona vám.

Když jsem se, shodou okolností taky z matiky, kvůli průměru snažila známku vytáhnout o stupeň, a nestačila mi ani konzultace od učitele, vždy jsem si zařídila doučování s někým jiným, tak nějak jsem to brala tak, že pokud už učitel odvedl svou práci, a pokud ji odvedl dobře, jen já to nechápu (nebo vlastně chápu, ale ne dostatečně na známku, kterou chci a je tak nějak nad moje schopnosti), je to moje věc a je na mě, jak si to zařídím a nacpu do hlavy.

 


0x

Matematiku jsem učil na střední škole. Není tak složitá jak se zdá. Má vždy nějakou logiku, kterou je nutné pouze pochopit a potom už to jde samo. Já když jsem se učil matematiku tak jsem taky nebyl kdovíjak chápavý, takže jsem si vždycky sehnal co nejvíc příkladů včetně řešení (postupů) a ty jsem potom zkoušel řešit sám. Z těch řešení se dají lépe pochopit principy jak na to a ty potom aplikovat při řešení neznámých příkladů. Stejně jsem to učil i studenty - než se něco biflovat (kromě zákaldů jako je násobilka), je lepší pochopit princip - matematika není dějepis

Říct si učitelce o doučování se nebojte, učitel učí průměrně 20 hodin týdně a ten zbytek do 40-ti hodin má na přípravu, do které klidně může patřit i doučování. Pokud nedokáže látku srozumitelně vysvětlit v hodině, tak prostě to vysvětlí ještě jednou

 

dzordz*

0x

Alespoň projevujete nějakou iniciativu, třeba ji to trochu potěší. Jistě se najde dobrá třetina třídy, která je na tom hůře než vy a je jí to jedno.

 


0x

Zdravím. Paní učitelka vám není sympatická, proto vidíte i to, co nemusí být žádná pravda. Vychází vám v doučování vstříc, lepší známku jste si zajistily, umožnila vám to. Nehledejte na ní chyby a nepřemýšlejte o tom, co si o vás myslí. Určitě je zvyklá věnovat se žákům dle potřeby a ochotna pomáhat jim s učivem i mimo vyučování. Někomu stačí výuka během vyučování, jiní potřebují na vysvětlení více času. Nehledejte chyby na své učitelce, ale samy u sebe a buďte rády, že jste zvládly obhájit lepší známku. Kdybyste si ji nezasloužily, neměly byste ji. Počítá se váš zájem o učivo, píle a snaha. Jste to vy, komu jde o dobré známky a učitelka vám sympatická být vůbec nemusí. Důležité je, že vás dokáže něco naučit, věnuje se vám i po vyučování, je ochotná a má s vámi trpělivost. Vše ostatní je jen ve vás a o vás...To, že si připadáte poníženě, je zřejmě jen ve vaší hlavě a váš dojem. Víte, s kolika žáky už se setkala s problémem s učením a byly jistě i horší, než je ten váš. Věřím, že je vám to nepříjemné říkat si o doučování, a když to bez této pomoci nezvládáte na lepší známku, co jiného vám zbývá? Nehledejte problémy tam, kde nejsou, buďte rády, že se vám daří zajistit silepší známky...

doplněno 31.03.13 21:47:

opr. si lepší..

 

pearmonik*

0x

v zivote nejsou znamky ani trosku dulezite, dulezite je neco umet. Schopni lide ve skole casto moc neexcelovali, lepsi je se zamerit napr na jazyky a zytek predmetu odchodit za 4. Vystudovat nejakou ekonomickou / technickou skolu, tam te matiky zas neni az tak moc na mnoha oborech a nemusis se ani trosku obavat ze bys v zivote brala jen prumerny plat

askmenow*

Slečna je na ZŠ, známky mohou ovlivnit velmi její šanci přijetí na vytouženou střední školu, takže zde je ta rada, řekla bych, zcestná.

doplněno 01.04.13 18:27:

Ono je úplně jedno, jestli to je chyba systému, nebo co to je, rozhodně myslím, že je lepší a jednodužší projít základkou s dobrými známkami, kdžy na to někdo má hlavu, než sedět a nadávat se čtyřkami na systém.

pearmonik*

je to trosku pravda,ale to je chyba systemu ze stredni skoly tak moc lpi na znamkach ktere jsou zkreslene velmi skolou a pak jeste ucitelem a vztahem ucitele k zakovi. Neznam vsechny ss ale verim ze jsou i nezkazene skoly s kvalitnimi prijimacimi testy kde se na znamky tolik nedivaji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]