Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s vyukou,standarty a stropy vyuky jazyku na SŠ. Můj syn navštevuje 3.ročník SŠ, angličtinu ma dle mého názoru podprůměrnou, spíše horší, jeho třída je také velice slabá krom pár vyjímek. Učitel se však z nám neznámych důvodu, rozhodl učit s učebnic, které nesou označení B2/C1 což je podle toho co jsem tak letmo kouknul na RVP nad rámec klasické vyuku. Maturita ma úroven B2 pokud se nepletu. Je možné aby rodiče nějak "zastavili" učitele v tomto počínání, reálně totiž hrozí že studenti nebudou připuštění k maturitě, jak mi sdělil jiný kantor který v této třídě občas také angličtinu vyučuje.
Děkuji za odpověd
Zkuste si promluvit s reditelem skoly. Ja kdyz jsem pred par lety chodil na ss tak jsme byli rozdeleni do skupin od zdatnejsich po mene zdatne a i kdyz studenti z tych slabsich skupin treba nezmaturovali na jednicku, tak zmaturoval kazdy, a jaksi se prihlizelo ze ne kazdy je na stejne urovni, a necekali se stejne vykony. Nekdo proste jazyky umi a nekdo ne, a k studentum by se melo pristupovat podle jejich urovne.
bohužel jsme zde v pasti, ředitel je rodina, v ničem nam nepomuže, kdyby meli prejit všichni kteri to chteji, prejdou 2/3. Situaci jsem verte zvažil velice dobre, a jedina šance jsou paragrafy,narizeni, proto jsem neco jako RVP taky hledal...nechce se mi už ani ma stale trvajici otazka porad dokolečka opisovat, Muže učitel o své vůli a bez souhlasů rodičů jit nad rámec RVP? Maji rodiče šanci bránit se v tomto případě?
To si nemohu dovolit. Od toho je snad škola aby připravila na maturtitu. Problem je v tom, že studenti hnali 2 roky a běhěm nich úspěšně zvládli úroven B2, testy prošly, někteří si udělali i FCE. Nyní se však začne probírat gramatika, která se probíra běžně v prvním ročníku VŠ. Probirat tuto látku na klasické SŠ z " trucu" učitele, který si chce něco dokázat je dle mne absurdní. Táži se proto, zda existují nějaké stropy, které je možno překročit jen s dovolením rodičů. Gramatiku C1 studenti nezvládají, první písemky napsali na 5, a ja nejsem sám kdo požaduje návrat ke standardúm.
Nechce se mi věřit, že pokud někdo udělá FCE, případně dokonce zvládne úroveň B2, že by nezvládl maturitu. Ale tak pokud tu úroveň zvládli, je asi logické, že chce učitel pokročit dál. Ale že by to bylo najednou strašně o tolik těžší, to si nemyslím. Spíš to s tím zvládnutím bude ve skutečnosti slabší. Pak by se samozřejmě nějaká domluva s učitelem na zopakování látky hodila. Ale tak jasně, co si budeme povídat, bude asi minimum učitelů, co dokážou látku opravdu dobře vysvětlit. Naštěstí ale existuje například i stránka helpforenglish.cz/... , která může dost pomoct.
Problémem je, že jak jsem podotknul níže, hrozí tady velice reálně, že k maturitě nebudou připuštěni pro 5 na pololetí. Je třeba si uvědomit že, na jedne straně máme některe jedince kteři maji FCE, na druhé máme zbytek který uroven B2 zvladl na 2-3. Nepochopení rodičů pak narazilo na nezájem a aroganci, kdy člověku s 20letou praxi nebudeme vykládat... Jádro problému je v tom , že budou probírat něco, co odpovída urovní C1, s čímž většina rodičů nesouhlasí, nebot napln učiva ma báý dle RVP B2, důvodem je fakt, že naše děti toto nechápou, možna chápet nechtějí, ale ačkoliv vím že chyba se má hledat u nás nejprve, tady ale jiné rešení než zastavit učitele skrze paragrafy nevidim. Duvod je jednoduchy, čím težší latka budem tim horší známka. Posledni písemka jasně ukázala, někteří sikovnější tech 5 maji již mnohem více. A proč? to nevime, dle nás by se mělo jet na B2 a pak domluvit s rodiči. Muj syn vyjde za 2 roky školu, se 4 řekněme, ale ze 4 z urovně C1, což mi přijde právě vzhledem k RVP a státní maturitě jako absurdní. PRoto se táži ješte jednou, muže učitel takto "nadstavit" vyuku i přez prekročeni RVP a přez nesouhlas rodiču?
Nehledě na to, že jak jsem již zmínil, studentům realně hrozí že 5 dostanou i na konci pololetí, a budou muset opakovat. Dokopou-li to slušněji. Pak mají vyhlídky ještě těžší gramatiky připravenou paní učitelkou pro dalši ročník. Tam už nic jiného než 5 čekat ani nelze, a to znamená STOP i pro nematuranty z AJ.
Obrátili jste se na školní radu? Pokud neuspějete u školní rady ani u vedení školy, obratte se na školní inspekci.
Ovšem ze svých zkušeností musím říci, že se úroveň znalosti cizích jazyků a hlavně schopnost maturantů domluvit se hodně rychle snižuje. Nedivím se tedy učiteli, že se tomuto trendu nechce přizpůsobit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.