Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co mám dělat aby ze mě byl dobrý Copywriter?

Od: copywriter odpovědí: 8 změna:

Zdravím vás potřeboval bych od vás poradit mám dělat aby ze mě byl dobrý copywriter? Marketingové myšlení mám opravdu dobré a základy bych dá se říci měl, ale například jaké knížky mám číst? Vím že kdo chce být copywriter toho musí mít hodně přečteného, proto bych se chtěl vyvíjet víc a víc

Pokud máte nějakou literaturu kterou byste mi doporučil byl bych moc vděčný

Děkuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hanher*

2x

Začal bych u toho základního, a to jsou pravidla českého pravopisu.

Několik knih na toto téma již vyšlo, k zakoupení je např:

knihkupectvi.cz/...

 


1x

A co se takhle zeptat česky? Třeba odpověď znám (možná), ale netuším, čím to vlastně chcete být.

dzordz*

Pro tohle odpovídající český termín snad ani neexistuje, ne?

hanher*

Dobrý, pravdivý dodatek.

Taky mi to občas dělá problém zjistit, co kdo chce, protože je to ve slangu, nebo cizím jazyce.

Několika lidem dělá zde na poradně asi problém napsat o pár písmenek navíc, místo toho je tu samé LOL, BTW, atd. . .

copywriter

Jestli vám to pomůže (jakože je jasné že víte o co jde) tak tedy: psaní čivých a chytlavých reklamních textů/článků.

Ale jestli existuje v češtině výraz pro copywriter rád bych ho slyšel Každopádně děkuji za doporučenou knížku, snad ji seženu do kindlu

iz*

Copywriter je širší pojem, nezahrnuje pouze reklamní texty či články (i když ty asi v dnešní době převažují).

Já bych ke čtení doporučila číst vše od bible po detektivky, od pohádek po odbornou literaturu. Je potřeba znát různé styly a znát dobře i větnou stavbu (takže i jazykové příručky a učebnice).

tomasgulas

Přesně tak. A jestli se nemýlím, nejde jen o znalost mateřštiny. Také je potřeba umět vymyslet chytlavý slogan, něco ve smyslu "Jediné auto, které nikdy nestárne je to, které si nekoupíte!" Asi by to chtělo trochu vyšší level, než jenom znalosti ohledně měkkého a tvrdého i/y

 

iz*

0x

Před více než dvěma lety jsem četla (k tématu dotazu) dobrý článek od Martina Malého, ale protože jsem si nebyla jista, jestli se mi jej podaří dohledat, nezmínila jsem jej v předchozí odpovědi.

___

Zaujal mne hlavně tento odstavec (v poslední cca třetině):

Víte jak se pozná web, kam texty psal dobrý copywriter? Prostě: Na dobře napsaném webu není copywriterova práce vidět. Je to web, kde vás na textu nic nezarazí, kde text přirozeně zapadá, nic z něj netrčí a "hovoří vaším jazykem", takže si ani neuvědomujete, že text někdo psal.

Špatné práce špatného copywritera si všimnete (pokud máte cit pro jazyk, tak určitě) _ text drhne, hrká jak kára na rozbité dlažbě, a vy se při čtení zarážíte a říkáte si: Kdo to sakra psal?!

___

Jinak se poohlédněte po článcích od Misantropa (Martin Malý), Plaváčka (Miloslav Lešetický), Pixy (Petr Staníček), od věci není ani Zápisník šíleného/... Petra Behúna.

doplněno 04.10.12 23:35:

Oprava: Pixyho

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]