Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,moje dcera má veliký problém s učením.Nebaví jí to,paní učitelka neposkytuje motivaci,a moje dcerka prostě již ve druhé třídě školu nesnáší.Když se s ní učím,pláče.Když jdu na ní po dobrém úkol neudělá,když se uchýlím ke křičení,pláče a začně něco dělat.Nechci na ná křičet i já,když ve škole poslouchá jen to.Nosí domu poznámky o tom,že ukol je špatně vypracovaný a měl být napsaný o jednu řádku níž.Je to každý den.To že špatně navazuje kontakty,a učení jí jde pomalu,má napsané ve zprávě od psychologa,ale p. učitelka mi řekla,at´si nemyslím že četla všechny zprávy v její třídě.
Totálně mě ale dostalo že,Mirka včera přišla ze školy a měla za ukol napsat 2 příklady vět na oznamovací,rozkazovací...celkově 8 vět ona to dělala s menšími pauzami,kdy jsem jí nechala odpočinou neuvěřitelných 8 hodin,kdy plakala a já jí nemohla utišit.Jsem bezradná nemůžu jí dovolit jít bez ukolu do školy,ale tohle přece nejde.Udělat to zaní by mi nepomohlo,protože pak ve škole jí to bude k ničemu.Chci jí dopřát chození ven,hraní,kamarády,kroužky,ale ona nic jiného nestíhá.A to by měla ještě číst,a počítat.Jestli se jedná o nějakou disfunkci se ukáže až po návštěvě psychologa,ke kterému jsme obědnané až za 3 měsíce,a nejde to urychlit.
Poradte prosím jak se mám s takovým dítětem učit,alespon´ nějaké alternativní řešení do návštěvy PPP. Děkuju .
No, já z Vašeho vyjádření cítím, že dívka není v ideálním prostředí. Paní učitelka je špatná, dítko je neschopné se soustředit ani se začlenit do kolektivu, Vaše chování je vůči němu značně netrpělivé a střídání Vašich nálad (od hlazení ke křiku) není už vůbec dobré. V popisu chybí ještě otec, asi není doma, netuším. Ano, je to určitě situace vyžadující konzultaci s psychologem a to jak dívčinu, tak i Vaší. Nezlobte se na mé vyjádření, ale je to opravdu můj dojem. Budu rád, pokud se mýlím...
Dobrý den,děkuji za Váš názor vůbec mě nepohoršuje,já sama se potřebuju naučit jak se s ní učit,není dítě jako dítě,a to co platilo u její statší sestry neplatí u ní.Takže potřebuju poradit i já otec není v popisu zmínět jelikož,jí otec před necelými 2 roky zemřel.Uvažovala jsem i možnost že tento zážitek v ní vyvolal nějaký psychycký blok,ale minulý rok se učila jestě celkem dobře...Já se snažím nálady neměnit,do dobrém jsem to s ní zkoušela první 4 hodiny domlouvání(Mirunko udělej to,hodem,pak pujdem na hřiště,jen musíš udět ten úkol,soustřed´se,...)a po neustálem motivováním...ani to nezabralo...Musím najít něco co zkutečně pomuže...
Skuzte udelat pro ní učení zajímave treba hrou nebo hádanky neco aby jí to bavilo a ona se pritom nenudila např.moje dite kdyz v druhe tride zacalo dostavat poznamky ze nedává pozor ,nerozumí učivu tak sem to skousela jak vi porad u ní sedet a premlouvat ji aby se ucila ale zadný výsledek to neprineslo pak mi psycholozka poradila si sní to ucení spříjemním tak treba kdyz se ucila přírodopis tak jsme spolu udelali takovou ,,drahuˇˇ a to bylo ze jsem podome rozmistila hádanky s ucivem a vždy kdyz u hadla tak postoupila a na konci tak na ni cekala napr. sladka odmena
skuzte to treba vam to také pomuze
Ihned navštivte poradnu a nebraňte se převedení dcery na speciální chcete-li zvláštní školu. Učitel dceru nemotivuje? Já myslím, že stejně jako ostatní žáky. Škola přece není něco za něco, dítě se učí pro sebe a čím dříve si to uvědomí tím lépe. Napsat ve druhé třídě 8 vět je práce na půl hodiny, pokud dcera psala půl dne je tedy něco špatně. Jak je na tom dcera s jinou aktivitou,soustředěním a poslušností? Já bych spíš viděla ADHD než-li DYS... Jak prospěla dcerka v první třídě, byly stejné problémy i zde? A ještě jedna věc, křičet je naprosto zbytečné!
Dobrý den,děkuji za radu.Její hodnocení je z velké části slovní,na uvážení p. učitelky.Dostává známky,ale vysvědčení je též slovní záležítostí.Vždy je něco za co jí pochválí,ale zázoven´ vynadá a vykárá(počítáš moc dobře,ale dlouho,nestíháš).Také jsem zvažovala i speciálku,ale bojím se,protože Mirka je malá,hravá,dětská,ne moc komunikativní,a uzavřená.A abych vysvětlila tak do speciální školy u nás posílají děti především s výchovnými problémy.A s tím Mirka nemá problém.Bojím se že by nemusela zapadnout do kolektivu,a být třeba šikanovaná.Vím jak to na té škole chodí,protože tam opravdu chodí ty děti, které na zdejší základce učitelé nezvládají.
Doma Mirka počítá teměr bezchybně ale déle jí to trvá.Někdy uplně žasnu nad tím jak jí to jde,píše jako drak,čte plynule a s porozuměním,ale zase jindy mi řekne že 1+1=10 a tvrdí mi že má pravdu.A já žasnu(protože je schopna mi to říct 5x po sobě ).
Nemám zatím zkušenosti s učemím s dětma (náš syn je ještě batole), ale zkuste školu hrou! Hoďte třeba balónek pejskovi a zeptejte se dcery co pejkovi přikáže, aby balónek přinesl. Bude to asi strohá věta, tak ji pak zkuste nějak rozvinout. To dítě to musí bavit a když bude sedět jen za stolem s tím, že MUSÍ, tak k tomu bude mít odpor.
doplněno 04.10.11 12:05:s dětmi samozřejmě
Tři měsíce, to je běsná doba. Jestli poblíž nemáte jiného, zkuste je alespoň prozvonit, jestli jim někdo nevypadl, že máte doma akutní boje.
Co dcerka, jak se k tomu staví? Když se jí zeptáte, jaké by sama navrhovala řešení, co ona na to? Hned začne vyvádět a odmítat? Určitě je něco, o co jí ve škole jde - i kdyby to mělo být jenom "mít klid od učitelky". Zkuste věnovat odpoledne tomu, aby v co největším klidu a pohodě sama zkusila naplánovat, kdy co udělá, dejte každému dni co nejpevnější rámec s volným večerem, kdy bude mít čas na hraní s tím, že už je hotovo. At se těší na to, že si sama řekne, kdy bude psát úkoly. Pokuste se vyhýbat příliš expresivním výrazům jako že "musí se to udělat", zkoušejte spíš "že je to třeba". Mohlo by i zabrat jí vyprávět o tom, co bude moct dělat, až se tu či onu věc naučí - jaké to pro ní bude mít výhody. Klidně za snahu ten režim dodržovat přepísněte odměny - raději zážitkové než nové hračky - protože ji potřebujete dostat někam, kde bude fungovat. Program si nějak vytvořte graficky, třeba magnetky na lednici, které bude přendavat z jedné strany na druhou, podle toho, co už udělala - a at je tam i večere, večerníček, mytí... at to hezky odsejpá
Určitě at si najde i nějaký kroužek zájmový, zvlášt když jí to ve školce moc nejde, potřebuje prostor, ve kterém bude dobrá a kam se bude těšit. Tím, že bude chodit někam na výtvarku nebo na plavání se už domácí úkoly ve druhé třídě vážně nevytrhnou.
Já bych holčičku hned nezařazovala do speciální školy. Nejprve bych rozhodně navštívila ped.-psych. poradnu. Poku jste objednaná až za 3 měsíce, zvážila bych, zda poblíž nemáte ještě jinou, kde by vás přijali dřív. Nebo, alespoň konzultujte situaci s pracovníky ve škole. Mám na mysli psychologa, pokud ho daná škola má. Závěry lze dělat až po zprávě z poradny. Ale v dnešní době i různé dys a ADHD a další nejsou vždycky důvodem pro volbu speciální školy. V současnosti se této problematice věnuju a hodně škol se teď snaží integrovat i děti s problémy do běžných škol a to i třeba za pomoci asistenta pedagoga nebo osobního asistenta. I učitelky mají snahu dětem s problémy pomoct a věnovat se jim. Často však nemají čas ke každému přistupovat individuálně nebo se chovají lhostejně, což je pak problém největší.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.