Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Netradiční domácí úkol

Od: bena* odpovědí: 5 změna:

Hezký den všem. 31.3.2011 nám lektorka němčiny zadala domácí úkol, ve kterém jsme měli napsat, že hledáme jakousi partnerskou třídu v zahraničí. Domácí úkol jsem taknějak napsal.

Dnes 4.4.2011 nám zadala úkol, at ten dopis, co jsme měli na dnešek mít z 31.3.2011, upravíme tak, abychom ho mohli poslat emailem do nějaké školy /nejlépe gymnázia/ v německu. Nejprve jsem myslel, že to máme udělat jen tak, že to nikam nebudeme posílat. Jenže lektorka řekla, at si vybereme přímo nějakou školu v německu a at to tam pošleme. Kopii toho emailu ji máme přeposlat na její soukromou emailovou adresu.

Otázka zní, jeslti takový domácí úkol může zadat lektorka studentovi pátého ročníku víceletého gymnázia.

Předem děkuji za odpovědi. Béňa.

Kdoví co by dělal ředitel nebo sekretářka oné německé školy, kdyby jim tohle přišlo.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pu®

2x

Béňo, ale to je zcela adekvátní úkol pro studenta kvinty, tedy prvního ročníku gymnázia. Je možné, že se učitelka pokouší rozjet partnerskou spolupráci přes e-twinning (komunikace zahraničních studentů virtuálními cestami, e-mailem, po skypu...) a není vůbec od věci, aby tento úkol zadala Vám - Vy totiž víte, co by vás nejvíc zaujalo (třeba sportovní škola, nebo raději IT škola, umělecká... prostě podle gusta). Je jasné, že nejméně polovina škol neodpoví, takže když dopis dostane 20 škol, ozve se pět a třída se shodne na jedné z nich, bude dobře. Je to podle mého poměrně dobře volený projekt - jen by vám p. uč. měla víc osvětlit, o co jí jde. No a ona sama bude mít s případným dalším organizováním práce až až, tak ji podpořte... nedivte se, třeba chce pro třídu dělat něco navíc, ale už na to vedle opravování testů a příprav nezbývá moc sil...

doplněno 04.04.11 18:54:

Chápu, to je právě to, co vidím jako nedostatečné vysvětlení ze strany lektorky. Věřím tomu, že ona to vnímá tak, že vy z toho následně budete mít užitek, tak proč se na něm nepodílet. Na tom nic špatného nevidím. Ona vám prostě zadává, abyste se aktivně podíleli na hledání potenciální partnerské školy - proti tomu také nic. To máte stejné, jako byste řekl: když chce češtinářka vědět, jaké i/y se v tom úkolu píše, tak at si to najde Když chce výtvarkář udělat výzdobu na Velikonoce, tak at si ta vejce maluje sám.. Zkuste ji pochopit, prostě přepsat dvacet jedinečných dopisů do počítače a ještě vybrat 20 různých škol, to je práce na půl dne minimálně - s takovou by do toho nešla nikdy. Za ten plat... Já tady vidím chybu v nedostatečném vysvětlení, v malé komunikaci, tu bych p.uč. vytkla, ale úkol ne. Však vám to ruce neutrhne, tak to skousněte a máte klid

doplněno 04.04.11 20:08:

Užitek ten, že se seznámíte se zahr. studenty a celá spolupráce možná vyvrcholí výměnným pobytem. Nehledě na to, že se naučíte ovládat němčinu líp, než když se budete jen bušit z učebnice, přesně jak píše Lesi. A pozor, i my si měli nacházet pen-frienda, sice to nebyl až tak úkol jako spíš doporučení, ale snažili jsme se i tak. Bylo to v sekundě a bylo to po revoluci. Není to buzer, ale dobrá vůle, věřte tomu..

bena*

Já ten dopis už mám napsaný v sešitě, tak s tímhle problém není.

Problém je v tom, proč bych já jako student měl hledat jakousi školu v nějakým německu a psát jim e-mail. Ten e-mail by měl být vlastně ten domácí úkol. K němu by se ale doplnila adresa té školy a možná něco málo navíc.

Když tohle lektorka chce, tak at si to zařídí, at si to pošle.

Vy, jako student, byste sám měl mít zájem na co nejlepším zvládnutí cizího jazyka, proto není od věci od Vás očekávat aktivní přístup. Lektorka Vám dává možnost se praxí ve skutečném životě a nejenom biflovaním učebnic.

Jinak my si na základní škole sice nehledali partnerskou školu, ale zato jsme se museli aspoň pokusit najít si jiného zahraničního školáka k dopisování. Tak v šesté, sedmé třídě? No jo, tehdy ještě nebyly e-maily a museli jsme platit i poštovné.

bena*

pu: nevím jaký z toho budu mít užitek, ale budiž.

Jak jste uváděla ty příklady s češtinářkou a výtvarkářem, to je něco jiného. V prvním případě je to součást výuky. Když se mě zeptá češtinářka /máme skvělou češtinářku /, jaké y/i se kde píše, tak ji odpovím, protože je to součást výuky nebo opakování. A v druhém případě ta výzdoba by byla pro dobro školy. Jinak já výtvarku nemám

lesi2311:Já vím, že za bolševiků si každý měl majít školáka ze SSSR a dopisovat si s ním. Jenže co bylo, to bylo.

Díky za všechny odpovědi

 

kt8d5*

0x

A co má být přílohou toho e-mailu? Vaše nahá fotka? Jestli ne, tak v tom nevidím problém. Jestli jo, tak hupky šupky na PČR. Jó a ředitel nebo sekretářka toho německýho gymnázia buď budou reagovat nebo to hodí do šuplíku s nápisem Scheise .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]