Nejste přihlášen/a.
Pokud je v přednáškové místnosti 300 lidí, tak si absence vyučující ani nevšimne. Pravda, s přibývajícími roky studenti postupně odpadávali, takže tam už si to časem přednášející dokázal ohlídat.
U některých přednášejících byla ovšem enormně vysoká účast - například u paní RNDr. Jarmily Sládkové (nejen odbornice, ale také pohledná žena) ...
Dobrý den, ono také záleží, o jakou VŠ se jedná - jinak to bude na technické, lékařské, právnické nebo umělecké. Cvičení (i počtem studentů v kruhu) se dá přirovnat k SŠ, přednášky (většinou nepovinné) jsou v aule pro "hafo" studentů a potom tam mohou být i praktika (laboratorní, u strojařů i dílny a medici i pitvají). Předpokládám, že i umělecké VŠ mají svá specifika (výstavy soch a obrazů, školní divadelní, taneční či hudební představení). Pokud Vás to zajímá více, tak se ptejte konkrétněji. Zdravím!
Doplním - podstatný rozdíl je i v tom, že většina VŠ nesídlí pouze v jedné budově (jako SŠ) a během dne se student musí přesouvat (např. v Praze je to i na dost značnou vzdálenost).
lukasekkk - tak tam asi nebudete potřebovat hudební nástroje, výtvarný talent, rýsovací potřeby/prkno či učit se obrábět kov nebo pitvat .
trtr: a určitě jste studoval i nějaký obor na Mendelu, abyste mohl tvrdit "Mendelu je tzv. "splachovací" škola"
Během přednášek vůbec. A během cvičení jak v k kterém předmětu. V průběhu 5 semestrů matematické analýzy se chodilo normálně k tabuli. Ve výuce jazyků to také probíhalo jako na střední škole. V laboratořích a praktických cvičeních se měřilo a odevzdávaly protokoly. V jiných předmětech probíhalo cvičení jako prohloubení přenášek, tedy formou výkladu a demostrace vyučujícím, a praktickou část suplovaly samostatné semestrální práce na stejná témata. Jednou dvakrát za semestr se někde psala písemka. Hodnocení práce během cvičení v semestru se dost často podílelo částečně na celkovém hodnocení zkoušky.
Záleží na velikosti školy. Na FEL ČVUT byly přednášky ve velkém sále (bylo nás v paralelce 270). Návštěvnost byla někdy zajímavá, tím jak jsou nepovinné. Jeden učitel to na poslední přednášce komentoval když napočítal do 12 a říkal to je prosím 180 zapsaných studentů. A zrovna tohle byly dobré přednášky, ten v tom měl systém. Ne jako druhá paralelka, kde si učitel něco vykládal, popsal 4 tabule a pak se zeptal: "Jste druhý nebo čtvrtý ročník," "Druhý," "No tak si to škrtněte, tohle je pro čtvrtáky." Podobných příhod vyprávěl spolužák víc (občas se mnou proto chodil na mé přednášky, když se mu nekryly se cvičením). Každopádně přednáška je takový monolog učitele. Teda dotazy jsou vítané, k tabuli se nechodí.
Na cvičení se cvičí. Někdy jsou z toho i nějaké body. Píšou se písemky. Vypracovávají se referáty a podobně. (Asi jako na střední v některých předmětech, ale tam byla docházka i na přednášky samozřejmě povinná.) Jsou nějaké podmínky na zápočet, od pouhé docházky až po splnění nějakých úkolů nebo napsání testů. Zápočet je pak nutný, aby se dalo jít ke zkoušce (některé předměty jsou ukončené jen zápočtem, každopádně ten je potřeba získat).
Ale co, tohle docela rychle poznáte.
To opravdu záleží jak kde (dle školy) a také dle pedagogů. Někdy je to fakt jen přednáška, kterou vyslechnete a jindy se musíte aktivně účastnit. Ale obvykle mluvíte ze svého místa, dopředu se třeba u nás nechodí. A taktéž se zápisem. Některé předměty jsou povinné (mít aspoň 70procentní účast třeba), jindě nám vyučující řeknou, že chodit nemusíme, ale samozřejmě je to pak hodně o samostudiu a přípravě na zkoušku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.