Nejste přihlášen/a.
Přestože pochybuji o autenticitě dotazu pro nepravděpodobnost situace i teoreticky, takový učitel má možnost kdykoli ústně ověřit znalosti žáka, takže se obávám, že jeho "myslí si to" by tence hraničilo s jistotou.
No tak zrovna slohovka, pokud nejde o gramatické chyby a dodržení zásad stavby textu, tak se hodnotí asi jako umělecké dílko. Povedlo se Ti. Pokud odmítá známku Ti zapsat, tak bych se jí slušně a v klidu zeptal, jak bys jí mohl dokázat, že se výtvor zrodil ve Tvé hlavě. Co bys pro to měl udělat, aby Ti uvěřila. Ona by si měla uvědomit, že jste ve věku, kdy nejen názorově "zrajete". Nehnala bych to do žádného souboje kdo s koho. Asi sis u ní udělal předchozími výkony špatnou pověst.
Odpoviem vam teoretickou otazkou z odboru matematickej pravdepodobnosti :
Aka je pravdepodobnost, ze ziak, ktory ma dlhobo velmi zle vysledky (4 a 5) zrazu napise test na 1?
Nic vam nebrani hnat to dalej az po komisionalne preskusanie, kde mozete predviest znalosti na 1. Zacat mozete aj bez tej komisie, navrhnite ucitelke, aby vas preskusala ustne z temy, ktora bola v pisomke.
Stává se to, právě v matematice, která zahrnuje geometrii, někde i deskriptivu, že v těchto disciplínách žákovi svitne s oporou o obrazec nebo těleso. Známku bych zapsala, stejně jako všem, ale brzy bych si ho prověřila na něčem podobném. Hlavně bych z toho nedělala kauzu. Nejde o to ho potopit a znechutit, ale naučit.
Výňatek z klasika:
...
Možno si představit divoký hněv učitelův, když notorický švencíř, repetent a nenapravitelný padouch napíše úlohu bez chyb. Přelstěný učitel postupuje proti nepříteli přísně metodicky jako nějaký proslulý detektiv anglického Scotland Yardu. Nejprve prozkoumá podrobně práce celé třídy a hledá podobnosti, aby zjistil, od koho ničema opisoval, respektive kdo mu poslal taháka. Když tato úmorná práce nevede k cíli - jedná se dejme tomu o překlad z latiny - opatří svědomitý pedagog překlady onoho autora ve všech světových jazycích a se štábem odborníků pátrá po prameni zdařilé kompozice. Konečně se podaří najíti zastaralý exemplář dotyčného klasika, vydaný bibliofilsky v lidovém nářečí islandském, jenž téměř doslovně souhlasí s úlohou mladistvého provinilce. "Už ho mám, klacka," jásá vítězně filolog, "teď ho přimáčknu ke zdi."
"Ale pane kolego," namítá rozšafně jiný učitel, "je velmi pravděpodobno, že ten chlapec islandsky neumí." Znechucený prófa se chvíli snaží obhájit teorii, že se dotyčný žák naučil islandsky z uličnictví, aby si nemusel opakovat na úlohu slovíčka; a posléze mu svitne v hlavě geniální řešení, že totiž repetent ten a ten se docela výjimečně na onu úlohu připravil, a tím se vysvětlí, proč je práce výborná.
...
Vím o případu, že žák měl problémy s matematikou. Kdosi zjistil, že když probírali operaci se zlomky, žák byl zrovna dlouhodobě nemocný, nikdo mu to pak nevysvětlil a pak se to s ním táhlo.
Ostatně jedna jednička jedničku na vysvědčení nedělá. Učitelka by měla být ráda, že její úsilí konečně padlo na úrodnou půdu a tu jedničku mu započítat.
Nemáš problémy TY S UČITELKOU, ale učitelka s tebou. Zajímavé, že takový dotaz má žák mezi 4 a 5 a ne žák na 1. Tak místo 4-5 se uč aspoň na 3, a budeš bez problémů...přeji ti úspěch!
Supr rada... Sloh mi taky nešel, přesto se zadařilo jednou to napsat na výbornou, takže tazetele chápu.
Učitelka si může myslet co chce, ale pokud nemá o podvádění důkaz tak to musí uznat jako OK a dát příslušnou známku. Jak v matice kdyby neuznala správně vypočítaný příklady a dala kouli jen proto, že předtim to párkrát spočítal blbě.
Jestli jsi to nenašvindloval tak si za tím stůj. Nad učitelkou je třídní, ředitel školy, školní inspekce... Pozor, často se "nenechat si na hlavu" trestá šikanou kdy ti pak daj sežrat že sis dovolil nesouhlasit nebo dokonce "bonzovat" inspekci když se na to vykašlal i ředitel, tak to chce jednat diplomaticky a dobře si rozmyslet jednotlivý kroky. Pro učitele je celkem jednoduchý podusit tě na nějaký tvojí slabině, obzvlášt pokud jsi 4-5. Třikrát tě vydusí za 5 a propadneš, pak tě potopí i u opravky.. Zbylo by ti nesouhlasit a přezkoušení před komisí, takže nutnost opravdu to umět (což ale zas tak složitý není)
peter to ve 13:31 napsal výborně, požádej učitelku, aby tě z té podezřelé látky ještě přezkoušela ústně, a přesvědčíš ji.
Ano. Jen teoreticky. Spíše bych řekla: Problémy se žákem. Je třeba učit se, učit se, učit se. Pak sám žák i paní učitelka vše pochopí.
Zdravím.
Jestliže žák prděl na školu celou dobu a teď si myslí, že jedna známka, celou poctivou práci zachrání, tak to teda at si to ten žák nemyslí. Vysvědčení se nedělá z poslední známky, ale hodnotí se celá doba od posledního vysvědčení.
...Také by stálo za pokus s pedagogem se dohodnout jaké mnimální nároky bude mít aby studenta nechal projít. Kdysi jsem zaskakoval na jedné nejmenované škole - vyučoval jsem tam půl roku kreslení v CADu a většina studentů o to jevila vážný nezájem. Tak jsem se s nimi dohodl, že na výuku budou chodit, já budu dělat prezenci a učit. Pokud je to nebude zajímat, budou se chovat tak aby nerušili ostatní a na konci pololetí mi každý přinese výkres. Já se nebudu zajímat jestli to kreslili oni. Co si budu dělat problémy, je to jejich věc co si ze školy odnesou do života...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.