Nejste přihlášen/a.
Ahojky, mám několik cvičení do angličtiny a nevím si s nimi rady? poradil by mi někdo? díky Bára
Jistě. Až si cvičení vypracujete, tak je sem vložte ke kontrole a společně pak najdeme chyby, Vy si pak znovu opravíte (pokud nějaké najdeme) a můžete vkládat znovu ke kontrole. Ptáte-li se, zda někdo za Vás úkol napíše, pak nikoliv.
doplněno 19.03.11 17:31:Elbarto, super, podněcujte tazatele k tomu, aby se ani nepokoušeli hnout prstem, to je bezva přístup Nejlepší cesta k tomu, jak se něco naučit...
doplněno 27.03.11 20:52:Barbusko, omlouvám se, týden jsem byla pryč, takže jsem se dostla opět k netu až teď. Ještě jste tady a potřebujete pomoci, nebo už je vyřešeno?
POtřebovala ych důkladně vysvětlit předpřítomný čas a jeho rozdíl oprtoi minulému. Četla jsem hodně pouček, ale nikdy jsem to moc nepochopila. Potom bych chtěla vysvětlit i více věcí, ale nejdříve to co jsem již zmínila. děkuji
Tak, minulost oproti předpřítomnosti, to je téma, o němž se dá hovořit třeba půl roku, ale základ je tento: Minulost nijak nezasahuje do přítomnosti, kdežto předpřítomnost ano.
I felt so bed yesterday but now I feel better. Včera jsem se cítila špatně, teď už líp. MINULOST.
I have been feeling really bad lately. Poslední dobou se cítím fakt špatně. PŘEDPŘÍTOMNOST. (Tj. ten stav někdy začal, stále trvá nebo má nějaký důsledek do nynější doby).
Další chytácká věta s důsledkem do nynějška: Youe eyes are red (=důsledek), have you been crying? (sice už nebrečí, ale má pořád ty červené oči, tj. ten efekt něčeho je patrný stále).
No a pak máte takové ty klasické věty, "někdy-něco": Have you ever been to Spain? Apod. Ideální je na to stránka helpforenglish.cz, dělá to hl. jistý Marek Vít a dělá to moc dobře. Zkuste se podívat tam, má gramatiku velmi jasně a dobře vysvětlenu.
Ke cvičením:
a) Nechápu, kde máte tvořit ten druhý kondicionál - ve cvičení b)? On tam ostatně není třeba, lze ty věty chápat i jako prosté tvrzení faktu (až/když se budu cítit špatně, půjdu k doktorovi) - a na to stačí první či dokonce nultý kondicionál. Upřesněte, pak můžem vysvětlovat dál, protože takhle nevím, k čemu se to vztahuje. Jinak ale obecně: druhý kondicionál = "if + simple past, podmínka reálná". Jinými slovy (klasické příklady): If I had more time, I would read a lot. Kdybych měla čas, hodně bych četla. (ale nemám, a tudíž nečtu, nicméně pořád je ještě možné, že se někdy situace změní a já ten čas mít budu). Zkuste tedy podle toho to cvičení upravit a pak se na to podíváme znova.
b) spojky ve cvičení a).
1) Ken - dobře.
2) Drink - a kde jste vzala "come"? To tam přece vůbec není. "(Před tím) než půjdeme, dám si drink." Nezapomeňte, že po žádné z vedených předložek nesmí být požit budoucí čas!
3) "Udělám to, až (=když) bdu mít čas." Opět pozor - kde je v čj budoucnost, není v AJ gramaticky vyjádřena, vyjádří se časem přítomným. Analogicky k větě první, tu máte dobře.
4) "Počkám, dokud nepřestane pršet." Pozor: until = dokud ne. Tj. žádný zápor ke slovesu, ten už je obsažen v tom until. Čas po "until" bude stejný jako v zadání, tj. předpřítomnost. Nebojte se toho, vy měníte akorát čas tam, kde je potřeba zbavit se budoucnosti, jinak zachovávejte ze zadání, co se zachovat dá, mnohé si ulehčíte. A ještě něco k té 4. větě: pokud prší, musí tam být vždy a zásadně neosobní podmět, v tomto případě "prázdné it".
c) Toto máte dobře, re Tlapka - ta poučka o zdvořilosti je z jiného tématu (netuším, co máte tedy na mysli, ale možné to u něčeho je), zde se neplatňuje žádná výjimka. Je to správně - "will" je mj. také reakce na nějakou okamžitou situaci, kdy se hned rozhodnete, že něco uděláte. Když vidíte černé mraky, usoudíte, že "its going to rain". Ale je-li vám zima, hned se rozhodnete obléct (will). Toto je bez chyb.
doplněno 28.03.11 14:04:Barbusko, už jste snad pochopila, jak to tu chodí... Nejprve sama udělejte cvičení, poté vložte ke kontrole. Nejsme robot na dú, ale poradna. Až budete něco mít, vložte znovu a my poradíme, kde je chyba. Neděláme ovšem cvičení za vás
doplněno 28.03.11 14:05:A jo, promiňte, nevšimla jsem si, že to máte vepsáno pod tím, tak já na to mrknu.
omlouvám se, mám prohozený A s B. Je to naopak. Děkuji, pokusím se opravit chyby, které jste mi napsala a vložím to ke kontrole. Dneska jsme dělali ve škole tohle, a prosím o radu. V jakém to má být správném tvaru?
Barbusko, kromě a) a h) všechno špatně Potřebujete si ujasnit frázová slovesa. Zkuste si ty věty přeložit (i bez toho doplněného slova), co by to tak asi mělo/mohlo znamenat. A podle toho pak dohledejte výrazivo, které potřebujete. Poradím větu b). "Mohu (si) to -?" -"Jistě, kabinky jsou támhle." Co tam asi bude? Tipněme, že "vyzkoušet". Máme tam předložku "on" na konci frazému (tj. spojení slov), což naznačuje, že to asi bude sloveso+předložka, tj. sloveso frázové... A jak se řekne "vyzkoušet"? =try on. Proto: Can I try it on, please? (nepamatuju přesně, co tam je, nevidím tady ten text). A podobně i v dalších větách. Vždy dohledejte správné frázové sloveso, resp. frazém, vhodné spojení slov. A nezapomeňte, že kde je "last year", musí být jeden konkrétní čas...
doplněno 28.03.11 17:20:a, b, c, h - správně, zbytek stále nesprávně. Ulehčí vám, pokud si najdete, jak se řekne "těšit se", například, a také "vzdát se" (čeho). Obvykle je také s předložkou spojeno sloveso, nikoliv další předložka... neříkám vždy, ale obvykle ano...
Zdravím, nepřehodila jste v zadání a a b? K prvnímu cvičení se vyjadřovat nebudu, to není má silná stránka. Ve druhém pozor na formu druhého kondicionálu. Vazbu would+přítomný čas máte dobře, ale po if je v tomto kondicionálu vyžadován minulý čas.
Třetí cvičení je podle mého v pořádku. Jen si nejsem úplně jistá v té třetí větě, plete se mi něco o tom, že v takovém případě zdvořilostní konverzaci je nějaká výjimka, ale už vážně nevím, jak to bylo a svůj sešit u sebe nemám.
Snad někdo další doplní první cvičení nebo opraví mě, pokud se v něčem pletu...
Ahoj no tak já nevím jestli jsem odborník či tak něco, ale myslím, že jsi se natrápila už dost, a jelikož jsem odpověď na to poslední nikde neviděla, tady je: a) put b) try c) turn d) fill e) out f) after g) forward to h) for i) give.
A doporučuji najít si doučko, alespoň na ty fráze.
Já se tenhle rok v ájině zlepšila a všechno, co jsem udělala nově, bylo sledování filmů v angličtině. Fakt, nic jinýho! Mám už na to postup: 1) koukej anglicky s českými titulky
2) koukej anglicky s angickými titulky
3) koukej anglicky
A navíc to zabírá docela rychle! Zlepšíš se ve všem: výslovnost, gramatika, díky titulkům pravopis, poslech, čtení, prostě všechno!
Jinak nevím kolik je tobě / vám, ale mne je 14, takže jestli jsi mladší, máš dost času, jestli starší, vidíš, že jestli to jde do hlavy mě, tobě půjde určitě.
Hodně zdaru!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.