Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chtěl bych se zeptat, zda Veřejnosprávní činnost je těžký obor. Momentálně jsem v druháku na průmyslovce, obor mi nejde ani nebaví a cítím v tý Veřejnosprávní činnosti zlepšení. Dělal bych znova přijmačky + škola je soukromá.
Jak moc je těžký obor na matiku? Někdo říká, že matika je podobná tak jako na gymplu.
Děkuji
Gratuluji k rodičům, musí být hodně bohatí, že ti dovolí, z druhého ročníku přejít na soukromou školu a živit tě tam, protože tě, téměř plnoletého, něco nebaví a jsi líný. Školné + tě živit + apanáž+ šatit. Fakt závidím.
Spíš bych se potom ptal na uplatnění. Teda u veřejné správy skoro nepochybuju, kdyby nic jiného nebylo, úředníků bude vždy potřeba víc než dost.
Soukromé školy si za dobu jejich existence u nás pořád nezískaly nějaké extra renomé. Pořád se to bere jako diplom za prachy. Vzdělání naoko pro bohaté a podobně. Kdo je moc blbej na státní školu, tak jde na soukromou a mohl bych pokračovat. Neni to jako v některých zemích, kde soukromé školy (teda jen některé) patří k těm nejprestižnějším a pochopitelně nejdražším. Tím chci říct, výběr soukromé školy opravdu nebrat na lehkou váhu, klidně můžeš dostat papír, kterej si maximálně můžeš doma vylepit na zeď. (Hlavní je akreditace MŠMT aby to mělo aspoň nějaký symbolický význam.)
Řekl bych, že lehčí matematika bude vykoupená jinými předměty (čekal bych hodně dějepisů a podobných blábolů náročných na zapamatování). Ale to je otázkou, co komu vyhovuje. Mě teda matika na průmyslovce nepřipadala nijak tragická. V prváku jsme brali komplexní čísla, abychom s nima mohli operovat v odborných předmětech, to byla celkem hračka. Ve druháku myslím byla hlavní analytycká geometrie, opět poměrně jednoduchá věc. Ve třetáku přišel diferenciální počet, to teprve bylo něco nového, ale zase nic nezvládnutelného (opět abychom to mohli využívat v odborných předmětech, což se dělo už v tom třetáku). Ve čtvrtáku jsme si odpočinuli u statistiky, pravděpodobnosti a kombinatoriky (zvlášt tu statistiku a pravděpodobnost jsem moc nemusel, ale ono se toho zase tolik nedělalo). Takže nemám pocit, že by na střední byla matematika nějak složitá. To až na vysoké, kde se to všechno hodně zahustilo.
Pokud je to maturitní obor (jaký jný do státní správy) tak bude matika dost podobná, možná se bude lišit rozvržení (na průmyslovce my toho měli hodně přeházeného kvůli odborným předmětům), ale ve výsledku bude k maturitě potřeba totéž. Asi by to mohlo být jako na gymplu (tak by to asi měla i průmyslovka, kdyby koplexní čísla nebyly potřeba pro řešení elektrických obvodů a podobně).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.