Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Průměr třídy z pololetky 4,4

Od: tomkk® odpovědí: 12 změna:
Co byste si mysleli o tom, když průměr třídy z pololetky z matiky třetího ročníku technické SŠ je 4,4? Nejedná se o problematickou třídu. To už jsou děcka tak k ničemu? Nebo je to vizitka učitelky? Já být učitelem, tak bych měl asi pocit marnosti, že má práce nemá smysl.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jendad

3x

Zásadní problém je , že není standartizace . Každá škola učí něco jiného , má jiné knihy atd. Dost je tedy problematické cokoliv hodnotit.

 

lmgify

3x

Myslel bych si, že je ten učitel nic nenaučil.

Každá třída má chytré děti i blbce, ale jestli ani ti přirozeně inteligentní, kteří se doma neučí, nedostanou lépe než za 3 (jinak se celá třída těžko dostane celkově dolů na 4,4), tak se zjevně v hodinách nic nenaučili.

Chápal bych, kdyby neprobrali všechnu látku na ten test, ale tu látku, kterou probrali, by museli v testu spočítat a průměr by pak nebyl 4,4 ale třeba jen o 1 posunutý oproti průměru třídy, kde probrali všechno.

 

pb®

3x

Nějak si myslím, že učí frustrované nekompetentní osoby, které učit neumí.

Učitelka v 1. třídě mi nebere dítě do divadla, protože nepřišel "slušně" oblečen.

Vychovatelka v družině vypráví šestiletým dětem před Vánocemi, že dárky kupují rodiče.

Učitelka němčiny mi tvrdí, že můj syn němčinu kvůli dyslexii a dysgrafii nezvládne, že bude mít 4 a že by měl jít jen na konverzaci z Aj. Tak se s ním trochu začnu učit a ejhle, z celé třídy z písemky byly jen dvě jedničky, jednu měl můj syn. Je pak tahle učitelka kompetentní posoudit něčí schopnosti?

Ve výsledku se učím s dětmi sama a mít na to čas, byla by co se vědomostí týče nejlepší domácí výuka. Školu beru jako hlídací kroužek, který přispívá k socializaci jedince a znemožňuje mu trávit čas s mobilem v ruce, o úrovni učitelů nemám valné mínění. Ne nadarmo se říká, kdo umí umí, kdo neumí, ten to učí.

Bohužel, učitel je placen, já pak každý den cca 2 hodiny vyučuju své děti, aby měly vědomosti. Hodinu s jedním hodinu s druhý. Škola je jen marginální záležitost, více je samostatná práce a vůle se vzdělávat. Ve vašem případě, učitel je kretén, co neumí učit, děti líne lemry, co se samotné nenaučily. Výukových materiálů je plný internet, jen si k nim sednout a chtít.

 


2x
Pokud je to jak píšete (a zažil jsem to i osobně před 37 lety, takže věřím), pak by si asi s panem učitelem měl promluvit jeho nadřízený

 

riva

1x

Vidím za tím to, že vzdělání už není výsadou těch chytřejších, ale že se do středních škol dostanou i ti, kteří by dříve úspěšně zvládli učňák. Lidé nejsou chytřejší, jen více hlupáků pokračuje v dalším vzdělání.

 

jano123

1x

Pokial nie je táto otázka "trolová", tak problém nie su žiaci, ale učitelka...

Neverím, že by bola celá trieda "retardovaná", s priemerom matiky 4.4.

Buď ma učitelka vysoko latku z predmetu na úrovni fakulty matematiky, alebo to nevie vysvetlit,

prípadne by si mala sama doplnit vedomosti učiva SŠ, ktoré ma prednášat.

To by bola tá najhoršia varianta...

 


0x

Zažila jsem to u syna na střední, někdy před 30 lety. Jeden rok prostě měli v pololetí všichni propadnout z matiky. Většina rodičů šla za ředitelem, jestli je něco takového možné. Ukázalo se, že si učitel se třídou nějak nerozumí, kluci ho nebrali a dělali naschvály. Tak jim to dal vyžrat. Autoritu si už zpátky nedokázal získat. Jediná možnost - vyměnili jim učitele. Jedničkáři z nich nebyli, ale nakonec odmaturovali všichni.

 

mll

0x

Asi, že je něco špatně. Teda že je učitel špatně, nebo písemka se nepovedla. Prostě je divné, když to zvorá celá třída, asi jako by bylo divné, kdyby celá třída měla jedničku.

Průměr 4,4 to znamená skroro samé pětky a jedna jednička a možná pár (ne moc) ostatních známek? Tak nějak dopadla písemka z matematiky připravená Cetrem pro reformu maturitních testů (CerMat). Mimochodem ta jednička jsem byl já, pak nejlepší z nás měl dvojku a ostatní pětky (byla to příšerně jednoduchá písemka, pokud by tak měly vypadat maturity mohlo by se maturovat možná v páté nejvejš sedmé třídě, ale oni tam všichni hledali nějaký chyták, ten spolužák, co měl dvojku do aritmetického průměru EU započítal českou republiku (česká republika nebyla tehdy v EU), což ale neni chyba matematická). Na tyhle známky se radši zapomnělo (ono v ostatních předmětech to dopadlo podobně.)

Ale k věci: No my jsme tohle zažili na průmyslovce, když v pololetí z jednoho předmětu propadala půlka třídy. O jedné přestávce mezi nás přišel ředitel a ptal se, co si o tom má myslet, jestli je všechno v pořádku. (Ředitel na té škole byl docela pohodář, který se nebál jít mezi nás (třeba chodil osobně udělovat napomenutí a důtky), neschovával se za školní rozhlas (ten škola ani neměla) nebo nějaké oběžníky) Tak mu nejvýřečnější z nás povykládali, jak nestíháme a tak. On si asi promluvil s panem učitelem (když jsme mu to nedokázali říct sami) a pan učitel trochu zvolnil a možná přizpůsobil výklad i pro méně chápavé.

 


0x

buď špatný učitel, od kterého studenti nechápou látku. ale to by se projevilo dřív, než při pololetní práci. anebo špatně/nevhodně sestavený test, ve kterém se studenti ztratili. i to se občas zadaří.

 


0x

Zažil jsem něco podobného před 25 lety na dvouleté nástavbě - v prvním ročníku starší oblíbený učitel praktik, známky takový ten průměr od jedničkářů až po ty, co byli na propadnutí. Ve druhém ročníku nový mladý matikář, arogantní 1,6 metru vysoký, ale zástupce ředitele před důchodem. V pololetí ze 36 propadalo 27, nás zbylých 9 mělo čtyřku. Byly tam i případy, kteří na konci prvního ročníku měli na vysvědčení jedničku, v pololetí druháku propadali... Byli jsme vesměs plnoletí, hnát to přes rodiče šlo těžko.

A výsledek? Z těch 36 nás k maturitě šlo 11, odmaturovalo 9, z 90% vyházeno právě matikářem, já jsem naštěstí byl mezi těmi 9, u předávání maturitního vysvědčení jsem mu za to jako jediný před komisí nepodal ruku. Pak tam ten matikář myslím dokonce nějaký čas dělal ředitele.

Takže pokud je to skutečně tak, zkusil bych po učiteli žádat vysvětlení, kde je podle něho chyba, upozornit na to vedení školy. A v případě neřešení bych se nebál obrátit na Školní inspekci at zjistí, jestli je hloupý učitel nebo děti.

 

gerd

0x
Buď ta škola měla smůlu a nabrala poněkud méně chytřejší ročník, nebo toho učitel mnoho nenaučil. Možná má i příliš velké nároky. Případně dal učitel příliš těžký test. Každý učitel dokáže udělat takový test, že z něj jakýkoliv žák neprojde. Asi by mě zajímalo, jestli je to nějaký na ústavu delší dobu působící učitel, u něhož je běžné, že mají jeho třídy špatné výsledky, nebo je to výkyv jen u této třídy. Případně jestli to není na škole nějaký nový učitel, který všude vydrží krátkou dobu a pak ho odevšad vyrazí, jelikož má extrémní nároky na žáky.

 

napoveda1z

0x

Ja osobne vim, ze kamen urazu je matematika, fyzika. Tam ty prumery z pololetek a obecne znamky nebyly nic moc, i kdyz jsem se ten prumer maximalne snazil zlepsit (dobre vlastni znamky, napoviani ostatnim). 3.4 by bylo v norme, ale 4.4 resp. vice nez 4 by byl extrem.

Je to poprve, kdy byl v cele tride u testu takovy propad, nebo jsou takove znamky bezne. Spise to vypada na propad u velkeho testu, jinak je trida vpohode. Velke testy znamenaji mnohem vice strestu, uz jen kvuli omezeni casu na vice prikladu. Jedno zazmatkovani, a je to hned. A to znamky z malych pisemek az zkouseni jsou v pohode. Ale divne, ze by to zasahlo celou tridu.

Nebyl nejakej supl? Opravovala nebo vymyslela ucitelku stejna vyucujici, co uci zbytek roku?

A nebo byla ucitelka na tridu nastvana delsi dobu a rozhodla se jim to pololetni pisemkou poradne osolit. I to se muze stat.

Za nas to mozne nebylo, ale dnes je mozne i toto - vypadek internetu a vypracovanou pisemku se zakum nepodari odeslat, nebo tam bude nejaka chyba v odeslani. I kdyz z matiky spise ne.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]