Nejste přihlášen/a.
Nechci předcházet, ale s takovým přístupem tam vydrží max 1/2 roku. Tu osmou třídu opakoval také kvůli jazykům?
Těžko. Nalijte si čistého vínka...paní zoufalá!
Letos se bojuje o každý místo, on má to štěstí, že ho vezmou "aspoň" na učňák a on to takhle pokazí? No hezký. Na odvolání se s pětkama vykašlete rovnou, pokud mu bude aspoň patnáct (což předpokládám bude, když opakoval osmou třídu) a bude mít ukončenou základku (s pětkama, super!), tak hurá do práce, určitě se o něj porvou. Proč by měl bejt zdravej mladej kluk na pracáku? At jde makat rukama, když mu škola nevoní.
Matka píše o učňáku, a na učňácích je míst dost. Jinak by to učiliště měla kontaktovat, at má jistotu.
liško, proč se neustále vyjadřujete k tématům, o kterých nic nevíte? Většina škol má plno a letos rozhodně neplatí, že učňáky zejí prázdnotou. A pardon, ale s pětkama ze ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁNÍ nemá co dělat ani na učňáku. At jde házet lopatou, když mu učení smrdí. Ono totiž i na učňácích je třeba nějak prolýzt. Hlavně angličtina se dneska vyučuje všude a logicky se na ní bude navazovat, na co chce navazovat, když má pětku? Pokud je na učňáku s maturitou, jak chce odmaturovat, když očividně neumí ani základy? Je přijatý, takže cestu má jistou, ale k čemu, když tam nevydrží?
Dadio, kde neustále odpovídám, aniž bych o tématu nic nevěděla? Témata školství mi nejsou cizí, desítky let jsem učila na školách více typů. Dcera léta učí a na školách mám sedm vnoučat od 6 do 19 let. Ale k věci: Zrovna tento týden na ČR Plus vysvětlovali, že nedostatek míst je hlavně v gymnáziích a ještě k tomu převážně v Praze a několika velkých městech. Chyba je v systému, kdy žák podá x přihlášek, uspěje třeba na třech školách a pak se čeká, až se rozhodne pro jednu z těch škol. Najednou vyšlo najevo, že mnohde místa jsou, byt základku opouštělo mnohem víc žáků, než v letech předchozích. Učńáky tím téměř nebyly postiženy. Pochybuji také, že chlapec, který opakuje na základce ročník a má opět nedostatečné, bude usilovat o učňák s maturitu. Kdyby nakrásně prozřel, může si dodělat maturitu formou nástavby.
Jinak jsou i dvouleté učňovské obory, právě pro problematické žáky včetně těch ze zvláštních škol.
Když někomu nejdou jazyky,neznamená to,že mu učení smrdí.Může to být dislektik a to pak jsou pro něho jazyky včetně češtiny,jedno velké trápení.Ale naopak na odborné předměty a praxi může být moc šikovný.Pro jistotu na učiliště zavolat a informovat se.Když tak,pak najít učiliště bez maturity.
Maminko pro syna, na středních odborných učilištích i na středních školách je spousta žáků kteří z nějrůzněších důvodů neumějí některý předmět a proto si zvolí obor, kde to není hlavní budoucí pracovní náplň. Někdo má nebo nemá hudební sluch, někdo je šikula, jiný nešika, někomu jdou technické předměty a někdo si neumí ani ostrouhat tužku, ale umí dobře jazyky, nebo ekonomii,, atd. K věci:
Už jste si střední odborné učiliště vybrali, syn je přijat. Na učilištích jsou obory s označením H zakončené závěrečnou zkouškou, výučním listem. Nebo obory s označením E, které jsou týdně pouze pár hodin teorie a větina je odborný výcvik. Na závěr dostávají úspěšní absolventi také výuční list. Na středních odborných učilištích jsou mnohde oba druhy oborů. Když někdo má problém s oborem kuchař-číšník, propadá z jazyků nebo matematiky, má možnost přejít na obor kuchařské práce, nebo i ne jiný příbuzný obor.
To není problém právní, ale spíš zdravotní a výchovný. Je tak vážný, že ho nelze řešit na amatérské poradně. Je potřeba získat víc odborných informací. Třeba od učitelů na základní škole, dětského lékaře, pedagogicko-psychologické poradny a v neposlední řadě také informovat učiliště a zjistit nároky. Jde o mimořádně výjimečnou situaci, které je potřeba věnovat čas.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.