Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Prosím o kontrolu, syn ve škole dostal příklad na výpočet objemu koule.
Zkoušela jsem také vypočítat a ráda bych znala i jiný názor zda je takto v pořádku.
Zadání zní: Pro kolik obyvatel na 1 den vystačí voda z vodojemu o průměru 20 metrů, když průměrná spotřeba na 1 člověka je 80l/den.
Postup:
V = 4/3*3,14*10^3
V = 4186 m3
Převod z metrů na litry = 4186 m3 = 4186000l
4186000 : 80 = 52 325 lidí
Vyšlo mi to stejně jako synovi. Dle profesorky ve škole je to špatný postup.
Třeba je to špatně, prosím o váš postup.
Děkuji.
To teda je koule! Jestl je to na vodáresnké věži, tak to je pěkná váha a ještě k tomu průměr 20 metrů. To asi hodná paní použila takový rozměra aby se to dětem lépe počítalo, ale kdo si takovou obludu dovede představit? .Tohle ani metoda pana Hejného asi nezlepší. Prostě nepraktické neskutečné zadání, které by ani několik inženýrů nerealizovalo.
Zkuste se podívat na vodárenskou věž v Ohrazenicích, s průměrem 8 metrů a celkovo/... a to porovnejte s koulé v příkladu od paní učitelky. Samotná nádrž váží 30 tun a k tomu ještě 180 tun vody, to je váha, ale skutečná, ne vymyšlená z učebnice matemetiky.
Z pilnosti se podívejte kolik váží samotná voda v kouli ze školního příkladu a uvažte, jestli by nebylo lepší udělat podzemní nebo pozemní vodojem válcového tvaru, bylo by to reálné.
Co se výpočtu týká, v matematice nebo lépe v programování by se vzoreček mohl rozepsat na postupné kroky a ne ho plácnout najednou a věřit, že to vyjde správně.I děti by se měly učit myslet reálně.
Počítal bych to stejně. Třeba to ale učitelka nechce počítat takto postupně, ale chce vytvořit jeden vzrorec.
PS: Jinak mi není jasné, co se to stalo. Když jsem za socíku chodil do školy já, tak rodiče zpravidla ani netušili, co ve škole právě probíráme. A dnes? Pokud dítěti se školou rodiče nepomáhají, je často bez šance. Klesla tak úroveň školství, nebo schopnosti dětí? (Nepochybuji, že např. mobily se na debilizaci dětí podílejí.)
Děkuji za odpověď. Já se normálně synovi do učení nemotám, zvládá vše sám. Byl rozladěný z hodnocení profesorky na matematiku, že zpochybnila jeho postup a výsledek a chtěl abych to zkusila já spočítat. Výsledek byl stejný a já chtěla mít jistotu, že jsem postupovala správně. Ještě jednou děkuji.
Výuka je podle Hejného metody. Je to děs, násobit začínají Indickou metodou, je to otřes a nevím k čemu je to dobré. Nám to napsali pod sebe , vysvětlili a šlo to jednoduše...trvalo mi dost dlouho pochopit o co GO , než jsem to vysvětlit vnukovi. Nyní se už učí pod sebou násobit. Proč se to učit 2x mi uniká..
Pokud píšete, že je to podle "profesorky" , tak se domnívám, že je syn na střední škole.
Na střední škole, na které jsem byl, jsme měli profesora na matematiku, podle kterého by ten postup i výsledek byl špatně.
Správně by to bylo asi takto:
V=(PI/6)*D^3
P=V/S = ((PI/6)*D^3)/S
Kde V je objem, PI je Ludolfovo číslo, D je vnitřní průměr koule, P je počet obyvatel, S je spotřeba
Postup:
D=20m=200dm; S=80l/den = 80dm^3/den
P=((PI/6)*200^3)/80=((PI/6)*200*200*200)/80=(PI/6)*100000=(50000*PI)/3
Výsledek je tedy "(50000*PI)/3", což je přibližně 52359 osob.
Nebo můžete napsat "(50000/3)*PI", zde je to psáno v jednom řádku, na papíře to můžete napsat jako zlomek a místo "PI" napíšete znak pro Ludolfovo číslo "π" (nevím, jestli se to zde zobrazí správně jako řecké písmeno "pí").
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.