Nejste přihlášen/a.
A co se ti na tom nelíbí? Za nás byla za každou chybu známka o stupeň nižší, podle mě v pořádku.
já to vidím tak, že s ním málo procvičujete násobilku a dělelní a spoléháte pouze na školu...za mých mladých let bylo známkování ještě přísnější...podle toho pak mořím vnuka, nakonec se mu to začlo i líbit..tak si nestěžujte a učte se s dítětem tak aby k tomu co považujete za křivdu nedocházelo..
tomkk: To je pravda. Z hlediska způsobu výuky se toho nezměnilo moc (k lepšímu). Z hlediska známkování se toho změnilo naopak strašně moc (k horšímu). Aby dnes žáček měl na vysvědčení trojku, to už musí být ultrablbec...a čtyřku nebo propadnout? To už snad ani neexistuje. Ze ZŠ jde na SŠ valná většina žáků...a ze SŠ na VŠ pak snad 90%. A přitom Gaussova křivka platila před 50 lety a platí i dnes.
tomkk - prvorepublikový gymnazista byl vzdělanější, než naprostá většina dnešních vysokoškoláků.
Nejen těch, co studovali u Nerudové ..
Nebyl než prvorepublikový gymnazista vzdělanější socialistický učeň?
Koule je spravedlivá, prostě to neumí. Mmch. my u malý násobilky měli za chybu stupeň dolu, půl stupně neni přísný ale naopak hodně mírný.
Zdravím.
Ke klasifikaci se často používá procento zvládnutí učiva.
Klasifikace mírná: Klasifikace náročná:
Procento zvládnutí učiva klasifikační stupeň Procento zvládnutí učiva klasifikační stupeň
80 – 100 1 96 – 100 1
60 – 79 2 81 - 95 2
40 - 59 3 64 - 80 3
20 – 39 4 50 - 65 4
0 – 19 5 0 - 49 5
Jeden "třeták", pro něhož je malá násobilka "letošním" novým učivem, zvládne úspěšně z 23 příkladů 70% a je hodnocen nedostatečně!?
Pozn.: Podle Ministerstva školství (opatření ze dne 7.6.2021) byla u maturitních didaktických testů z matematiky pro šk.rok 2020-2021 upravena úspěšnost na 27 %. (Chvalitebně za 83 % - 63 %)...
Tabulky se mi "zbortily". Tak ještě jednou:
Klasifikace mírná:... Klasifikace náročná:
Procento zvládnutí učiva... klasifikační stupeň... Procento zvládnutí učiva...klasifikační stupeň
80 – 100...1... 96 – 100... 1
60 – 79...2...81 - 95...2
40 - 59...3...64 - 80...3
20 – 39...4...50 - 65...4
0 – 19...5...0 - 49...5
Jeden "třeták", pro něhož je malá násobilka "letošním" novým učivem, zvládne úspěšně z 23 příkladů 70% a je hodnocen nedostatečně!?
Pozn.: Podle Ministerstva školství (opatření ze dne 7.6.2021) byla u maturitních didaktických testů z matematiky pro šk.rok 2020-2021 upravena úspěšnost na 27 %. (Chvalitebně za 83 % - 63 %)...
Později to nebude s testy lepší. U autoškoly může z 25 otázek získat max. 50 bodů a pokud to bude méně než 43, tak letí:
Chce to cvičit, cvičit, cvičit. Děti na to nejsou zvyklé. Nejen v matice, ale zavázat si tkaničky, poznat na ručičkových hodinách kolik je hodin.
Hodnocení je možná přísnější, ale já jako rodič bych za něj byl rád. Předpokládám tedy, že všechny děti měly podmínky hodnocení stejné. Mám trochu pocit, že učitelé na ZŠ jsou pod tlakem rodičů a že všechny děti musejí mít jedničku nejhůře dvojky. Naposledy na třídních schůzkách jsem se nestačil divit jak se rodiče bránili, že děti dostaly dvojku z výtvarky, to přeci nejde. Dcera nedávno dělala zkoušky na víceleté gymnázium a tam nešlo jen o to látce rozumět, ale také být pozorný, pečlivý a pořádně si přečíst zadání. Já věřím, že tenhle přístup paní učitelky dětem do budoucna spíše pomůže, i dvojky a trojky jsou pěkné známky a je normální dostat občas i pětku. Já jsem kdysi hodně dávno měl učitele daleko přísnější než mají moje děti a nijak mě to od dalších studií neodradilo. Synovi bych řekl, že musí násobilku víc trénovat a příklady si po sobě zkontrolovat. Z matematiky určitě nepropadne. Nyní u Vás předpokládám nastane to co vídámám u nás ve škole. Rodiče se sesypou na učitelku s tím jak je možné takto přísně hodnotit.
Ve 3.třídě tohle správně není...na 2. stupni se to dá chápat...tak či tak...chce to víc cvičit...tohle je malá násobilka to musí umět jak když bičem mrská
Podstatné je taky to, zde ta učitelka umožňuje, aby si žáci mohli špatnou známku z daného učiva opravit. Tedy pokud by syn autorky dotazu z podobného testu dostal třeba 3, tak by učitelka "smazala" tu 5.
Pokud by to tak bylo, tak bych v tom velký problém neviděl. Pokud by ale učitelka známky "nemazala", tak bych v tom problém viděl.
Způsob hodnocení bývá z velké části v kompetenci učitelů. Nečetl jsme podrobně celý školský zákon. Myslím si, že ve školském zákoně není nějak upraveno, jakým způsobem mají učitelé na ZŠ žáky hodnotit. Pravděpodobně neexistuje nějaká prodrobnější metodika známkování, platná v celé ČR . Je možné, že existuje doporučení ministersva.Můžete zkusit hledat na netu, jestli existuje nějaká metodika ministerstva školství popř. nějaké doporučení ministerstva školství apod.
Já jsem našel např. metodické doporučení k hodnocení žáků z jiných států, viz. :
Problém bývá taky v tom, že někteří učitelé odmítají tu možnost, že by si žáci mohli špatnou známku u určitého učiva opravit.
Samozřejmě že pokud by způsob hodnocení učitelky byl dlouhodobě problémový, tak je možné si stěžovat u ředitele nebo u ředitely dané školy. Pokud by s tím vedení dané školy nehodlalo něco udělat, tak je možné vedení sdělit, že případně se rodič(e) můžou obrátit i na českou školní inspekci, viz.
Ale takový postup by vedení dané školy mohlo považovat za "vyhlášení války". Takže je potřeba, argumentovat nějak "opatrně".
Platívalo jakési pravidlo:
Když propadá 5 lidí, je to jejich blbost, pokud propadá půlka třídy je to blbost učitele.
Zažil jsem dokonce, že si s náma přišel nezávazně popovídat ředitel, protože byl zvědavý, proč má hodně lidí z jistého předmětu čtyřky. Ale jinak se tohle právě řešilo určitě víckrát za mou školní docházku, i když ne vždy se to dostalo až k nám žákům.
Za každou chybu stupeň dolů je sice přísné hodnocení, ale pravděpodobně v pořádku. Hodnotily se tak třeba diktáty, to paní učitelce nestačila stupnice, ještě že nejvyšší známka je pětka. (Vzpomínám si, že někdo nevěděl jakou známku dostal, protože tam nic neměl, a od pani učitelky dostal odpověď, že pětadvacítku k dispozici nemá, tak tam nenapsala nic.)
Jinak jsem léta zvyklý, že podobné úlohy se hodnotí právě podle poměru správných odpovědí, na čtyřku je potřeba aspoň 50% a pak geometrickou řadou až do jedničky (75, 87 atd.). I to se řadě lidí nelíbilo, že by na pětku nestačilo 25%, ale nic s tím nenadělali.
Sú to rozličné pohľady, pridám ešte moj...
Na tretiaka v náročnosti, ale aj v hodnotení sa nemožeme pozerat,
ako na deviataka, stredoškoláka alebo VŠ.
Zo skúsenosti viem, že do budúcnosti, vačšinou stráca motiváciu.
Neviem ako to bolo u Eisteina, ale z počutia viem, že na nízkom stupni
prepadol z matematiky. Držím palce tomu tretiakovi, aby mama a on
nepodliehali skepsy, on sa u učil, napredoval, a možno raz to dotiahne...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.