Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spravedlivé hodnocení - známkování

Od: neellka odpovědí: 31 změna:
Dobrý den, můj 8.letý syn je ve 3.třídě a přinesl za 5 z testu. Byly to příklady na násobení a dělení 0-10.
Zadání bylo 23 příkladů - syn vypočítal 16 správně + 7 chyb. Hodnocení paní učitelky bylo za 5. Je normální,aby při nadpoloviční správnosti dostal nedostatečnou? Ohradila jsem se, že hodnocení v tomto případě není spravedlivé, ale paní učitelka mi řekla, že takto známkuje a že je to takto v pořádku a měnit svůj styl hodnocení nehodlá. Co chyba to 1/2 stupně dolů...toto budu akceptovat v případě adekvátního počtu příkladů...
Je to opravdu smutné a o to zoufalejší, když se jedná o děti, které mají před sebou ještě mnoho let školy.
Prosím pěkně můžete se mi k tomuto vyjádřit.
Předem mnohokrát děkuji Neellka

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zaseja

10x

A co se ti na tom nelíbí? Za nás byla za každou chybu známka o stupeň nižší, podle mě v pořádku.

Ono je rozdíl, jestli jde známka za jednu chybu o stupeň dolů z 5 příkladů, nebo z 20 příkladů.
zaseja

Za nás to rozdíl nebyl, prostě za 4 chyby byla automaticky 5, pokud by to u některých žáků bylo jinak, pak by to nebylo férové od učitele.

 

111®

3x

já to vidím tak, že s ním málo procvičujete násobilku a dělelní a spoléháte pouze na školu...za mých mladých let bylo známkování ještě přísnější...podle toho pak mořím vnuka, nakonec se mu to začlo i líbit..tak si nestěžujte a učte se s dítětem tak aby k tomu co považujete za křivdu nedocházelo..

Jenže za vašich mladých let byl socík, 14:30, nebo 15:00 se v práci odpíchlo a byla čistá hlava, spousta volného času i energie, třeba i procvičovat tu násobilku s děckem. Skoro nikdo nedojížděl denně 50 km, práce byla i na vesnici. Dneska velká část rodičů přileze po čtyřech domů vydeptaná z práce v 6 večer a jsou rádi, že děcku zvládnou udělat večeři a vyprat oblečení. :-/

A proto nevadí, když děti nic neumí?

Hlavně je potřeba zajistit, aby děti školu nenáviděly, to už je u nás od Marie Terezie taková tradice. Ve školství se od té doby změnilo strašně málo.

tomkk: To je pravda. Z hlediska způsobu výuky se toho nezměnilo moc (k lepšímu). Z hlediska známkování se toho změnilo naopak strašně moc (k horšímu). Aby dnes žáček měl na vysvědčení trojku, to už musí být ultrablbec...a čtyřku nebo propadnout? To už snad ani neexistuje. Ze ZŠ jde na SŠ valná většina žáků...a ze SŠ na VŠ pak snad 90%. A přitom Gaussova křivka platila před 50 lety a platí i dnes.

tomkk - prvorepublikový gymnazista byl vzdělanější, než naprostá většina dnešních vysokoškoláků.

Nejen těch, co studovali u Nerudové ..

asd1

Nebyl než prvorepublikový gymnazista vzdělanější socialistický učeň?

Koule je spravedlivá, prostě to neumí. Mmch. my u malý násobilky měli za chybu stupeň dolu, půl stupně neni přísný ale naopak hodně mírný.

111®
Kouknu na zo takhle. Jestli meli na 23 příkladů 10minut,tedy cca půl minuty na jeden, je to o pomalosti.

 


2x

Zdravím.

Ke klasifikaci se často používá procento zvládnutí učiva.

Klasifikace mírná: Klasifikace náročná:

Procento zvládnutí učiva klasifikační stupeň Procento zvládnutí učiva klasifikační stupeň

80 – 100 1 96 – 100 1

60 – 79 2 81 - 95 2

40 - 59 3 64 - 80 3

20 – 39 4 50 - 65 4

0 – 19 5 0 - 49 5

Jeden "třeták", pro něhož je malá násobilka "letošním" novým učivem, zvládne úspěšně z 23 příkladů 70% a je hodnocen nedostatečně!?

Pozn.: Podle Ministerstva školství (opatření ze dne 7.6.2021) byla u maturitních didaktických testů z matematiky pro šk.rok 2020-2021 upravena úspěšnost na 27 %. (Chvalitebně za 83 % - 63 %)...


doplněno 19.01.23 16:54:

Tabulky se mi "zbortily". Tak ještě jednou:

Klasifikace mírná:... Klasifikace náročná:

Procento zvládnutí učiva... klasifikační stupeň... Procento zvládnutí učiva...klasifikační stupeň

80 – 100...1... 96 – 100... 1

60 – 79...2...81 - 95...2

40 - 59...3...64 - 80...3

20 – 39...4...50 - 65...4

0 – 19...5...0 - 49...5

Jeden "třeták", pro něhož je malá násobilka "letošním" novým učivem, zvládne úspěšně z 23 příkladů 70% a je hodnocen nedostatečně!?

Pozn.: Podle Ministerstva školství (opatření ze dne 7.6.2021) byla u maturitních didaktických testů z matematiky pro šk.rok 2020-2021 upravena úspěšnost na 27 %. (Chvalitebně za 83 % - 63 %)...

 

riva

1x

Později to nebude s testy lepší. U autoškoly může z 25 otázek získat max. 50 bodů a pokud to bude méně než 43, tak letí:

etesty2.mdcr.cz/...

Chce to cvičit, cvičit, cvičit. Děti na to nejsou zvyklé. Nejen v matice, ale zavázat si tkaničky, poznat na ručičkových hodinách kolik je hodin.

To je trochu divné srovnání, test autoškoly děláte jednou za život, můžete se na něj týdny připravovat a obsahuje omezený počet konktétních otázek a konkrétních odpovědí.
Kdyby se test z autoškoly psal každý týden a otázky nebyly vybírané ze stále stejných a odpovědi nebyly taky stále stejně seřazené podle a, b, c, tak jsme všichni bez řidičáku.
zaseja
"To je trochu divné srovnání, test autoškoly děláte jednou za život, můžete se na něj týdny připravovat a obsahuje omezený počet konktétních otázek a konkrétních odpovědí.Kdyby se test z autoškoly psal každý týden a otázky nebyly vybírané ze stále stejných a odpovědi nebyly taky stále stejně seřazené podle a, b, c, tak jsme všichni bez řidičáku."To nemáš tak úplně pravdu, já dělal řidičák 3 x, nejdřív v 15ti na pionýra, pak v 18ti na osobní automobil, potom v 19ti po odvodu od vojáků na náklaďák a potom ve finále na vojně každý měsíc přezkoušení, protože jsme jezdili s velkou technikou po silnicích, takže zase každý měsíc testy s přezkoušením, pokud se v testu udělala 1 chyba, dostal se jiný test a tak pořád dokola, dokud to nebylo bez chyby.

 


1x

a přinesl za 5 z testu

alespoň víte, kde selhal a kde je třeba hledat nápravu, třeba již zítra přinese 1*, pokud se to doučí..

 

runner2

1x

Hodnocení je možná přísnější, ale já jako rodič bych za něj byl rád. Předpokládám tedy, že všechny děti měly podmínky hodnocení stejné. Mám trochu pocit, že učitelé na ZŠ jsou pod tlakem rodičů a že všechny děti musejí mít jedničku nejhůře dvojky. Naposledy na třídních schůzkách jsem se nestačil divit jak se rodiče bránili, že děti dostaly dvojku z výtvarky, to přeci nejde. Dcera nedávno dělala zkoušky na víceleté gymnázium a tam nešlo jen o to látce rozumět, ale také být pozorný, pečlivý a pořádně si přečíst zadání. Já věřím, že tenhle přístup paní učitelky dětem do budoucna spíše pomůže, i dvojky a trojky jsou pěkné známky a je normální dostat občas i pětku. Já jsem kdysi hodně dávno měl učitele daleko přísnější než mají moje děti a nijak mě to od dalších studií neodradilo. Synovi bych řekl, že musí násobilku víc trénovat a příklady si po sobě zkontrolovat. Z matematiky určitě nepropadne. Nyní u Vás předpokládám nastane to co vídámám u nás ve škole. Rodiče se sesypou na učitelku s tím jak je možné takto přísně hodnotit.

 


0x

Aspon si dieta zvykne, svet nie je a nikdy nebol spravodlivy.

Uhol pohladu moze byt, ak by sa s takymi chybami pri nasobeni pocitala statika mosta, tak spadne.

 

krtek6

0x

Ve 3.třídě tohle správně není...na 2. stupni se to dá chápat...tak či tak...chce to víc cvičit...tohle je malá násobilka to musí umět jak když bičem mrská

Podstatné je taky to, zde ta učitelka umožňuje, aby si žáci mohli špatnou známku z daného učiva opravit. Tedy pokud by syn autorky dotazu z podobného testu dostal třeba 3, tak by učitelka "smazala" tu 5.

Pokud by to tak bylo, tak bych v tom velký problém neviděl. Pokud by ale učitelka známky "nemazala", tak bych v tom problém viděl.

 


0x

Způsob hodnocení bývá z velké části v kompetenci učitelů. Nečetl jsme podrobně celý školský zákon. Myslím si, že ve školském zákoně není nějak upraveno, jakým způsobem mají učitelé na ZŠ žáky hodnotit. Pravděpodobně neexistuje nějaká prodrobnější metodika známkování, platná v celé ČR . Je možné, že existuje doporučení ministersva.Můžete zkusit hledat na netu, jestli existuje nějaká metodika ministerstva školství popř. nějaké doporučení ministerstva školství apod.

Já jsem našel např. metodické doporučení k hodnocení žáků z jiných států, viz. :

edu.cz/...

Problém bývá taky v tom, že někteří učitelé odmítají tu možnost, že by si žáci mohli špatnou známku u určitého učiva opravit.

Samozřejmě že pokud by způsob hodnocení učitelky byl dlouhodobě problémový, tak je možné si stěžovat u ředitele nebo u ředitely dané školy. Pokud by s tím vedení dané školy nehodlalo něco udělat, tak je možné vedení sdělit, že případně se rodič(e) můžou obrátit i na českou školní inspekci, viz.

csicr.cz/...

Ale takový postup by vedení dané školy mohlo považovat za "vyhlášení války". Takže je potřeba, argumentovat nějak "opatrně".

ml1

Platívalo jakési pravidlo:

Když propadá 5 lidí, je to jejich blbost, pokud propadá půlka třídy je to blbost učitele.

Zažil jsem dokonce, že si s náma přišel nezávazně popovídat ředitel, protože byl zvědavý, proč má hodně lidí z jistého předmětu čtyřky. Ale jinak se tohle právě řešilo určitě víckrát za mou školní docházku, i když ne vždy se to dostalo až k nám žákům.

 

ml1

0x

Za každou chybu stupeň dolů je sice přísné hodnocení, ale pravděpodobně v pořádku. Hodnotily se tak třeba diktáty, to paní učitelce nestačila stupnice, ještě že nejvyšší známka je pětka. (Vzpomínám si, že někdo nevěděl jakou známku dostal, protože tam nic neměl, a od pani učitelky dostal odpověď, že pětadvacítku k dispozici nemá, tak tam nenapsala nic.)

Jinak jsem léta zvyklý, že podobné úlohy se hodnotí právě podle poměru správných odpovědí, na čtyřku je potřeba aspoň 50% a pak geometrickou řadou až do jedničky (75, 87 atd.). I to se řadě lidí nelíbilo, že by na pětku nestačilo 25%, ale nic s tím nenadělali.

neellka

U češtiny tomu naprosto rozumím a tam je to v pořádku.

 

neellka

Jen pro doplnění...kluk není blbec a učíme se s ním denně...to je pro ty, kteří to ve svém komentáři naznačili... O známku jako takovou mi nejde, jde mi o princip. Konkrétně u matematiky... známkování adekvátní k počtu příkladů... když je 1/2 příkladů správně, tak mě vychází za 3.
Můj dotaz tu pochopilo jen několik lidí a těm děkuji.

kluk není blbec***to nikdo ani nenaznačil...

jen několik lidí***to se stává, že tazatel nebyl pochopen.

 


0x

Malá násobilka je základ. Co chyba, to stupeň dolů.

Mě maminka kdysi hodně dávno zkoušela, když mi pletla copánky. A musela jsem odpovídat rychle!

 

 

dominiksedivec

0x

Dobrý den, každý učitel má svůj způsob, kolikrát se známka odvíjí pouze podle počtu chyb, znám učitele kteří takto známkují. Počet příkladů je nezajímá nebo kolik měl Váš syn příkladů správně, jde jen o chyby. D. Šedivec

 

jano123

0x

Sú to rozličné pohľady, pridám ešte moj...

Na tretiaka v náročnosti, ale aj v hodnotení sa nemožeme pozerat,

ako na deviataka, stredoškoláka alebo VŠ.

Zo skúsenosti viem, že do budúcnosti, vačšinou stráca motiváciu.

Neviem ako to bolo u Eisteina, ale z počutia viem, že na nízkom stupni

prepadol z matematiky. Držím palce tomu tretiakovi, aby mama a on

nepodliehali skepsy, on sa u učil, napredoval, a možno raz to dotiahne...

 

konzultant

0x
Je to již třetí ročník, násobilka se za nás učila již ve druhém ročníku, takže se vlastně jedná o opakovací látku. Jelikož se jedná o opakování látky, kterou již má dítě dávno umět, je možné stanovit přísnější hodnocení než u úplně nové látky, která se dítěti ještě nedostala pod kůži. U té již dávno probrané látky mi to nepřijde přísné ani na první stupeň. Za našich mladých let jsme ve třetí třídě paní učitelku prosili, aby nám dala test na malou násobilku, protože chceme dostat všichni jedničku. A tehdy se opravdu nestávalo, aby to někdo nezvládl.

 


0x

V úloze 112 jsou dva stejné příklady (8.8=73), takže by měla být hodnocena dostatečně (4).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]