Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Šikana-co si může dovolit

Od: vladimirnovotn odpovědí: 14 změna:
Jaký je váš názor na šikanu?Dcera chodí do 5. třídy.Když jí doma poslouchám tak se kolikrát nestačím divit jak se vše změnilo.Abych to urychlil.Všude a za všim je šikana.Za mých mladých let bylo běžné že kdo provokoval tak musel počítat s následky.Dnes dítě provokuje i silnějšího nebo daleko staršího (urážky,nadávky) a když se ten-třeba silnější naštve tak provokatér začne volat o pomoc,silný je označen agresorem,jde o šikanu a tak se mohou spojit všichni proti jednomu ikdyž ten nikoho neprovokoval.
Od dcery ze třídy jeden takový urážel sedmáka.Ten mu několikrát říkal at se do něho nenaváží.Mladší provokoval až dostal pár facek.Bylo to haló.Ve třídě u dcery okamžitě proběhla debata na téma šikana.Sedmák dostane důtku,musí se omluvit a přijdou i jeho rodiče.Pár dětí řeklo že si ten mladší začal urážením,ale prý je to jedno.Ten starší (silnější) na to nemá reagovat.
Chápu tedy dobře že dnes (laicky řečeno) i "souška" si může dovolit provokace na někoho daleko silnějšího aniž by mu cokoliv hrozilo?Nejde jen o sílu,ale to by se dalo použít že si dítě může dovolit pokřikovat sprostotu na dospělého.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

smode2

6x
Šikana je, už z principu, jiná záležitost. Zde jeden hloupý provokuje a dostane za to přes prsty (dobře mu tak). Být rodičem toho sedmáka, první co bych řešil by byl dlouhý pohovor s panem ředitelem na téma jeho (ne)kompetentnosti. Dále bych situaci začal řešit s kanceláří ministra školství. Mnoho, mnoho učitelů i s panem ředitelem by se mnohokrát projelo do Prahy no, a opakovala-li by se situace, někteří z nich by šli ty dny do práce naposledy

 

asd1

3x

Hyperkorektnost je mor. U nás provokatér dostal ještě od učitele sprdnuto že nemá provokovat a když si stěžoval doma tak ho ještě propleskli rodiče. Dnes je provokatér vychechtanej jak se mu povedlo udělat pakárnu - šikana to asi je, ale ze strany provokatéra.

Nereagovat na urážky = uvědomí si beztrestnost a bude se to stupňovat. Je to cesta že budou urážet i učitele, posmívat se jim, házet na ně mokrou houbou, křídama a s vědomím že učitel může jen "tytyty", rodič řekne "učitel je debil", z nich vyrostou bezohledný hovada...

Zlatá slova. Vytesat na věčnou památku do kamene.

Není k tomu co dodat. Já když dělal bordel ve škole, tak si mne učitel vzal na chodbu a dostal jsem takovou, že jsem ještě druhou chytil o zeď. A doma ...ani jsem nepíp, protože by byla ještě třetí a možná ještě další. Tím nechci obhajovat nemístné násilí, ale takovéto "probuzení" ev vymezení hranic si člověk zapamatoval.

Bohužel, dnešní biomatky by tuto situaci, kdy rozjívený žáček na chodbě od kantora jednu dostane, nejraději hnaly až do Haagu k soudu, místo aby doma ještě jednu přidaly.

 


2x
V něčem se naše školství nezměnilo prakticky vůbec (bohužel) a v něčem naopak strašně moc (bohužel).
Přesně tak to dnes je.

 

nora*

0x
Zdravím. Myslím,že nejde o dobu ve které žijeme ale o přístup učitelů a ředitele školy. Jsem ročník 1993 a šikanou jsem si na škole taky prošla. Vždy se řešily jen následky ale nikdy ne to, kdo a proč a jak to začal. Jsem už dospělá a vím,že svět není spravedlivý... ale jako dítěti mi dělalo velký problém chodit do školy,snažila jsem se tomu všemožně vyhýbat
Jen dodám,že šikana začala na prvním stupni. Ve druhém stupni jsme dostali jiného třídního učitele, který to začal řešit a opravdu se situace trochu změnila. Pořád jsme měli stejného ředitele a ten to tolik řešit nechtěl.
liska5

Ředitel tou pasivitou "dbá o dobré jméno" školy. Má obavy, aby se o jeho škole v souvislosti se šikanou nemluvilo. Přitom, co mám zkušenost, tak šikana se vyskytne občas v každé škole, i ve školce. Dá se to řešit, někdy je to na na dlouhé lokte. To musí hlavně třídní, který ta děcka zná, event. s výchovným poradcem. A ne nějaké veřejné hromadné rozbory. Každého si zvát sólo, podle jeho role v té situaci a podle jeho nátury. I rodiče sólo, aby se případně nenapadli.. Někdy fakt provokatérem je obět. Před kolektivem bych zmínila až závěr, aby spolužáci řešení pohlídali.

nora*
Přesně tak to taky bylo. Ředitel školy nechtěl dělat spatne jméno škole. Jenže, tím problém nezmizel. A onen zmíněný třídní to právě řešil s každým zvlášt. Měl skvělý přístup k nám všem. Myslím,že ani nebral nikoho jako obět. Byl nestranny a chtěl pomoct a pochopit všechny (Ten který se do někoho naváží má nejspíš problém sám se sebou nebo rodinou a potřebuje taky pomoc..). S každým si promluvil o rodině, jeho zájmech, jak tráví volný čas,co ho baví. Opravdu nás znal a musím říct,že se nám věnoval. Já dodnes nevím,co jsem udělala špatného,že si vybrali mě. Nebyla jsem tlustá a ošklivá. Měla jsem prostě jiné koníčky než ostatní a nenosila jsem zrovna nejnovější značkové oblečení. Spíš Teda věci po bráchovi. Asi tomu nepřidalo ani to,že jsem hrála na housle a dobře se učila a neměla ponětí kdo nebo co je Shakira ... prostě jsem byla asi jen jiná. Teď jsem ráda za to,ze jsem jiná. Ale nevzpomínám na to zrovna vesele. Dítě se jen těžko může nějak bránit a může to dopadnout dost zle když už neví kudy kam...
liska5

Dětský kolektiv je zlý, trestá za to, že je někdo z nich prostě nějak jiný. Měli jsme v 7. třídě hezkou dívku, samé jedničky, ve všem vzorná i šikovná na sport, ale tichá a skromná, Doma na ni kladli vysoké nároky, tak se nechlubila, jen vždy vše vzorně splnila. Ta zkusila od spolužáků! A že se to dělo cestou ze školy, tak se to k učitelům doneslo pozdě, až když dívka před cestou do školy doma zvracela a rodiče to řešili, jako nemoc. I před nimi tajila, že je šikanována. Nakonec vše o šikaně prozradily spolužačky.

 


0x

Je např. otázka, co konkrétně znamená ten jakoby popis - dostal pár facek.

Třeba se stalo víc, než jen pár facek. Mohlo to být např. i pár kopanců nebo např. "vytření chodbičky záchodu tím spolužákem apod.?

Jsem opatrný na to, abych si hned vytvořil názor na nějaký případ, o kterém vím "z druhé ruky" a nevíc o kterém nemám dostatek informací. Nejen že jsem u toho nebyl, ale ani nemám žádný záznam.

Nelze vyloučit možnost, že ten sedmák je psychicky labilní. Takových lidí je samozřejmě spousta. Dám náhodně zvolený příklad. Jednou před lety jsem stál na zastávce tramvaje a na souběžné silnici byla kolona aut. Nic zvláštního se nedělo a najednou jsem uslyšel křik.Viděl jsem jak jeden řidič stál u auta, které stálo za jeho autem a řval na řidiče něco ve smyslu - vylez ven ty zm*de, vyřídíme si to ručně, a přitom cloumal klikou dveří toho auta. Dveře byly zamčeny a druhý řidič ven nevylezl. Asi věděl proč. Po asi minutě nadávání ten první řidič nastoupil do svýho auta.

Co se stalo předtím, to nevím.


doplněno 26.10.22 11:09:

Problém ve školství je možná i ten problém, že ve školách nejsou pracovníci pro zajištění pořádku (dozoru). Měli by to být mohutnější chlapi, kteří by měli respekt žáků, ale nebyli by psychicky labilní. Je to tak mimojiné i proto, že by na takové pracovníky ve věčně "děravých" státních rozpočtech nezbyly peníze. Navíc by to byl problém legislativně, protože je otázka, jaké pravomoci by takoví pracovníci měli mít.

Těžko očekávat, že např. některé učitelky na některých školách budou mít respekt, když jí někteří žáci klidně "pošlou někam", protože ona na ně nemá žádnou "páku" . Obzvláště s některými žáky, kteří mají tmavší plet, může být dost velký problém.

Je např. teoretická otázka, jestli by pomohlo např. zavedení pokut za prohřešky žáků na školách. Pokuty by samozřejmě platili rodiče a ti by možná chování žáků dokázali ovlivnit výrazně více než učitelé.

Teoretizovat lze různě. Ale udělat dlouhodobé systémové změny, to není jednoduché. Základem problémů je prostě nedostatek peněz ve školství.

asd1

Mohutnější chlap který nesmí nic je leda k smíchu. Problém nejsou prachy, ale nastavení systému kdy trest musí být okamžitě a takový aby byl účinný a vychovával. Dnešní v podstatě beztrestnost je mor. Zlatá rákoska kdy hajzlík na místě dostal nalískáno a byl klid, příště si hodně rozmyslel dělat bordel.

asd1: Přesně... Já říkám, že pokud slabší jedinec útočí na evidentně silnějšího, pak to není hrdina, ale blbec. Až tohle chlapec udělá v dospělosti v hospodě, tak také dostane přes hubu. On to ale neudělá, protože si to bude ze školy pamatovat. A tomu se říká "průzkum bojem".

Jistá věc je, že je třeba znát problém z obou stran. Pravda bude přibližně někde uprostřed.
Otázkou je, jak je možné, že kantoři nemají páky na drzé a neposlušné žactvo?
Osobně si myslím, že pokuta placená rodiči není správná cesta. Vidím úplně v barvách, jak hnědo občani platí.
Nejlepší by byla rákoska, to ovšem rozhodně neprojde.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]