Nejste přihlášen/a.
Hyperkorektnost je mor. U nás provokatér dostal ještě od učitele sprdnuto že nemá provokovat a když si stěžoval doma tak ho ještě propleskli rodiče. Dnes je provokatér vychechtanej jak se mu povedlo udělat pakárnu - šikana to asi je, ale ze strany provokatéra.
Nereagovat na urážky = uvědomí si beztrestnost a bude se to stupňovat. Je to cesta že budou urážet i učitele, posmívat se jim, házet na ně mokrou houbou, křídama a s vědomím že učitel může jen "tytyty", rodič řekne "učitel je debil", z nich vyrostou bezohledný hovada...
Není k tomu co dodat. Já když dělal bordel ve škole, tak si mne učitel vzal na chodbu a dostal jsem takovou, že jsem ještě druhou chytil o zeď. A doma ...ani jsem nepíp, protože by byla ještě třetí a možná ještě další. Tím nechci obhajovat nemístné násilí, ale takovéto "probuzení" ev vymezení hranic si člověk zapamatoval.
Ředitel tou pasivitou "dbá o dobré jméno" školy. Má obavy, aby se o jeho škole v souvislosti se šikanou nemluvilo. Přitom, co mám zkušenost, tak šikana se vyskytne občas v každé škole, i ve školce. Dá se to řešit, někdy je to na na dlouhé lokte. To musí hlavně třídní, který ta děcka zná, event. s výchovným poradcem. A ne nějaké veřejné hromadné rozbory. Každého si zvát sólo, podle jeho role v té situaci a podle jeho nátury. I rodiče sólo, aby se případně nenapadli.. Někdy fakt provokatérem je obět. Před kolektivem bych zmínila až závěr, aby spolužáci řešení pohlídali.
Dětský kolektiv je zlý, trestá za to, že je někdo z nich prostě nějak jiný. Měli jsme v 7. třídě hezkou dívku, samé jedničky, ve všem vzorná i šikovná na sport, ale tichá a skromná, Doma na ni kladli vysoké nároky, tak se nechlubila, jen vždy vše vzorně splnila. Ta zkusila od spolužáků! A že se to dělo cestou ze školy, tak se to k učitelům doneslo pozdě, až když dívka před cestou do školy doma zvracela a rodiče to řešili, jako nemoc. I před nimi tajila, že je šikanována. Nakonec vše o šikaně prozradily spolužačky.
Je např. otázka, co konkrétně znamená ten jakoby popis - dostal pár facek.
Třeba se stalo víc, než jen pár facek. Mohlo to být např. i pár kopanců nebo např. "vytření chodbičky záchodu tím spolužákem apod.?
Jsem opatrný na to, abych si hned vytvořil názor na nějaký případ, o kterém vím "z druhé ruky" a nevíc o kterém nemám dostatek informací. Nejen že jsem u toho nebyl, ale ani nemám žádný záznam.
Nelze vyloučit možnost, že ten sedmák je psychicky labilní. Takových lidí je samozřejmě spousta. Dám náhodně zvolený příklad. Jednou před lety jsem stál na zastávce tramvaje a na souběžné silnici byla kolona aut. Nic zvláštního se nedělo a najednou jsem uslyšel křik.Viděl jsem jak jeden řidič stál u auta, které stálo za jeho autem a řval na řidiče něco ve smyslu - vylez ven ty zm*de, vyřídíme si to ručně, a přitom cloumal klikou dveří toho auta. Dveře byly zamčeny a druhý řidič ven nevylezl. Asi věděl proč. Po asi minutě nadávání ten první řidič nastoupil do svýho auta.
Co se stalo předtím, to nevím.
Problém ve školství je možná i ten problém, že ve školách nejsou pracovníci pro zajištění pořádku (dozoru). Měli by to být mohutnější chlapi, kteří by měli respekt žáků, ale nebyli by psychicky labilní. Je to tak mimojiné i proto, že by na takové pracovníky ve věčně "děravých" státních rozpočtech nezbyly peníze. Navíc by to byl problém legislativně, protože je otázka, jaké pravomoci by takoví pracovníci měli mít.
Těžko očekávat, že např. některé učitelky na některých školách budou mít respekt, když jí někteří žáci klidně "pošlou někam", protože ona na ně nemá žádnou "páku" . Obzvláště s některými žáky, kteří mají tmavší plet, může být dost velký problém.
Je např. teoretická otázka, jestli by pomohlo např. zavedení pokut za prohřešky žáků na školách. Pokuty by samozřejmě platili rodiče a ti by možná chování žáků dokázali ovlivnit výrazně více než učitelé.
Teoretizovat lze různě. Ale udělat dlouhodobé systémové změny, to není jednoduché. Základem problémů je prostě nedostatek peněz ve školství.
Mohutnější chlap který nesmí nic je leda k smíchu. Problém nejsou prachy, ale nastavení systému kdy trest musí být okamžitě a takový aby byl účinný a vychovával. Dnešní v podstatě beztrestnost je mor. Zlatá rákoska kdy hajzlík na místě dostal nalískáno a byl klid, příště si hodně rozmyslel dělat bordel.
asd1: Přesně... Já říkám, že pokud slabší jedinec útočí na evidentně silnějšího, pak to není hrdina, ale blbec. Až tohle chlapec udělá v dospělosti v hospodě, tak také dostane přes hubu. On to ale neudělá, protože si to bude ze školy pamatovat. A tomu se říká "průzkum bojem".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.