Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
Dostala jsem za úkol do školy z odborné praxe zpracovat aktivační modul na téma Podnik a zaměstnanci. Spoustu otázek už jsem zpracovala sama nebo za pomocí mého lektora na praxi, jsou tady ale ovšem otázky se kterými si nevím rady...
A jsou to například:
Uveďte minimálně 3 důvody pro a proti u každého z uvedených způsobů hledání zaměsnaní:
a.) prostřednictvím personální agentury, poradenské společnosti
b.) přímým kontaktováním personálního oddělení
(poznámka: má se definovat, vysvětlit a zamyslet se)
Nebo:
Zaměstnavatel se dohodl se svým zaměstnancem, panem Malým, že mu bude vyplácet mzdu následujícím způsobem:
- 10 500 Kč bude vypláceno v penězích
- zbytek, tj. 4 500 Kč, mu vyplatí zaměstnavatel v naturáliích
Pokud je rozhodnutí zaměstnavatele v souladu se zákoníkem práce, uveďte pdole kterého ustanovení?
(poznámka: má se vyhledat v literatuře)
A v neposlední řadě:
Pokuste se vysvětlit jaké výhody a nevýhody může mít použití následujícího média:
a.) psaná komunikace (dopisy, zprávy, příkazy, směrnice, články)
b.) ústní komunikace (konverzace, rozhovor, konference, telefonní hovory)
c.) vizuální komunikace (grafy, tabulky, videozáznamy, modely)
d.) elektronická komunikace (elektronické sítě, faxy, telekonference)
(poznámka: má se definovat, vysvětlit a zamyslet se)
Udivuje mě, jak jsou dnes formulovány otázky studentům-ono je to vlastně i na základkách v učebnicích a cvičebnicích stejně "inteligentně" napsáno, člověk se musí dovtípit podstaty otázky a to učebnice vytváří vysokoškolsky "učení" lidé. V tom je asi ta chyba.. Otázky mají být jasné a srozumitelné, s některými váhají i učitelé, jak je to myšleno. K věci: V prvním případě "hledání zaměstnání" přímým kontaktováním personálního oddělení z pohledu zájemce o práci je, že se musí vyjadřovat víceméně ihned k dotazům(přímá konfrontace) a dokázat tak svou inteligenci k možnému pracovnímu místu. Svým zevním zjevem (kérky, styl oblékání, šperky, účes apod.) se dá trochu odhadnout co je zájemce zač-ale záleží na pracovním místě, jestli bude stát zájemce u pracovního stroje, prodávat mobilní telefony či radit po telefonu druhy pojištění.. Dobré je, že se zájemce o práci ihned dozví o platu/mzdě, odměnách, možnosti stravování/stravenkách a jiných benefitech za odpracované roky, možnosti příspěvku od zaměstnavatele na důchodové "přilepšení", finančním ohodnocení za svátky, za přesčasy, víkendy, o směnnosti šichet, rizikovosti prac. prostředí apod. Někde jsou u pohovoru i "praktické" zkoušky, zda by zaměstnanec obstál i ve "skutečnosti" v dané pracovní činnosti. Je to vlastně prezentace člověka jako "sebe sama". Z personálních agentur posílají na horší pracovní posty "kde koho"(cizince nevyjímaje) a podle toho to potom vypadá (v některých fabrikách určitě, ale vedoucí pracoviště si s tím poradí..). Naturálie si nejsem jist, jestli jsou povoleny..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.