Nejste přihlášen/a.
Budu vděčná za názor široké veřejnosti...Dcerka navštěvující 8.třídu má již druhým rokem "pohodového" mladého učitele (tipuji tak dva roky po VŠ) na zeměpis a dějepis. Nedávno je v hodině zeměpisu poprvé učil jízdní řády a hned ve skupinkách po třech museli hledat ve všech možných řádech a mapě, jak se dostanou z jednoho cizího města do druhého. Každá skupina pak dostala kolektivní známku. Dcerka pracovala s dvěma sourozenci, kteří mají přidělenou asistentku (očividně ne na fyzický handicap) a všichni dostali -3. Dcera nikdy jízdní řády nepotřebovala, nejezdí vlakem ani busem. Ve třídě se jistě najde dítě, které má IQ 120 nebo zkušenosti s jízdními řády – kdo byl s tímto ve skupině, mohl zadarmo získat jedničku. Učitel ve třídě s 29žáky si tak výrazně ušetří práci, neopravuje 29 testů, ale cca 9. Takové "kolektivní písemky" nejsou poprvé, minulé testy (na téma, které před vteřinou poprvé dětem představil) vyhodil, protože by prý musel dát všem pětku. Samozřejmě jsem učitele již podruhé oslovila, ten ovšem problém vidět nechce a odvolává se na zahraniční zkušenosti známkování za školní práci. Také se hájil tím, že kdokoliv ze skupinky se mohl přihlásit a bylo by jim poraděno. V žádném jiném předmětu při zkoušení pedagogové neradí, protože by to nebylo fér vůči ostatním. Celé mi to přijde na hlavu. Sešity z jeho předmětů má dcerka plné nalepených vytištěných článků, prakticky žádné zápisy. Všechny ostatní předměty v dané škole fungují skvěle, díky Edookitu víme, kdy a z čeho bude písemka, dětem je UMOŽNĚNO SE PŘIPRAVIT! Dcerka se chce dostat na vysněnou střední školu, má nyní dvacetři 1, dvě 2 a tu nespravedlivou -3 ze zeměpisu. Problém je, že tento učitel dává za pololetí jen jednu, maximálně dvě známky. Nyní tedy dcerce vychází na vysvědčení samé jedničky a jedna trojka. Je samozřejmě DEMOTIVOVANÁ a VYSTRESOVANÁ. Nejde mi jen o prospěch dcery. Tento učitel ve školství teprve začíná a může zničit psychiku i budoucnost mnoha dětem. Děkuji za váš názor!
A vaše dcerka to neumí s kantorem vyřešit sama? Šmankote já v 8. třídě, kdybych si postěžoval doma rodičům a rodiče naběhly na učitele, tak bych si asi propadl hanbou!
A taky by mi bylo divný, kdyby učitel záměrně zkazil vysvědčení, tak to se nedělo ani mě, to jsem byl pěkný sígr, ale vždycky jsem si moh známky opravit a nakonec jsem měl průměr pod 1,5. A to jsem ani moc oblíbený u kantorů základky nebyl.
Dcerka nejezdí autobusem a neumí hledat v jízdních řádech, snad jí do školy nebo zítra ještě v 8. třídě? já jsem v 8. třídě tedy asi v 15 letech cestoval do zahraničí bez rodičů ) takže jsem si ty jízdní řády teda musel nastudovat sám a to ještě žádný internet dostupný nebyl
Ale tohle jste asi slyšet nechtěla. Každopádně já nechci věřit tomu, že by dal na vysvědčení jedničkářce 3 jen proto, že neznala jízdní řády, tomu nevěřím
S "kolektivní" známkou bych rozhodně nesouhlasil, to je ovšem ta dnešní "nová doba" a mladý kádr zblbnutý tím co jim na VŠ pedagogické lejou do hlavy. Možná učitel bude plácat něco o kolektivu a kolektivní práci jak v "zaměstnání"..., to je ale zcela mimo. Já bych si to s ním šel vyjasnit.
Ovšem proti tomu, aby dítě v 8. třídě umělo číst (hledat) v jízdních řádech (i když "nikdy jízdní řády nepotřebovala a nejezdí vlakem ani busem") bych nic nenamítal, to je věc všeobecných dovedností a znalostí.
Souhlasím ve všem. Dceru vedeme k celkové vzdělanosti. Znalost jízdních řádů jen přivítám . Doufám, že s chystanou školní reformou opravdu přijde i slibovaný předmět psychohygieny, seberozvoje, řečnictví. Je neuvěřitelné, že ve 21. století nejsou v osnovách.
skupinový vyučování je v pedagogice běžná (a propagovaný) už mnoho a mnoho desítek let, tahle (samozřejmě že debilní, nejspíš bruselská, jak jinak...) "novota" byla dobře známá a samozřejmě i používaná např. už za normalizace... (a tipuju, že je mnohem starší, zjištovat to nebudu),
jiná věc je, jak často s ní většina učitelů pracuje, což jaksi nic nevypovídá o její (ne)vhodnosti
(a představa (jakkoliv v tazatelčině podání proklamovaná přímo učitelem), že skupinovou výukou si učitel práci zjednodušuje, je dost úsměvná, je to spíš naopak, ukočírovat skupinovou výuku je náročnější než klasická frontální prezentace);
baví mě, jak i naprostý pedagogický diletanti mají dost sebevědomí k vyjasňování si správnoti pedagogickejch metod s vyučujícíma (ale to je typickej jev - nevim jak jinde, ale v Česku (resp.Čecháčkovsku) jsme přece všichni mistři světa, co vědí (na rozdíl od totálních blbců kolem) včechno nejlíp...);
uznávám, že tak, jak to s tím známkováním líčí tazatelka, to zní podivně, ale přeto bych doporučoval míň sebevědomí a víc opravdový komunikace;
taky mám pocit, že přístup "musím zajistit, vybojovat dítěti co nejlepší podmínky pro dobrý známky" je už z podstaty špatně, tím deformujete přirozenou výchovu a výuku (je žádoucí, aby dítě bylo schopný přizpůsobit se podmínkám, danejm požadavkům, nikoli aby se podmínky přizpůsobily dítěti (a ještě dle náhledů pedagogickejch diletantů, zaslepenejch potřebou úspěchu a obranou svýho dítěte))
(jen taková drobná poznámečka - jakej způsob vyučování je užitečnější? - když se to žák pěkně naučí, následně zinterpretuje, a dostane pěknou známku (a za 2 roky z toho nebude mít osvojený ani zbla)?, anebo když v tom bude mít trochu hokej, horší známku, ale něco z toho si bude (i dík netradičnějc pojatý výuce) pamatovat a nějak schopnej aplikovat eště za 15 let?)
Pane "haf, haf". Přečtete si prosím pečlivěji můj prvotní text. Skupinové vyučování jsem nekritizovala, protože každá třída je skupina. Samozřejmě dítě se naučí nejvíc, když má svého osobního učitele, tedy jeden na jednoho, což v praxi nejde. Kritizovala jsem skupinové zkoušení, což je něco zcela jiného. Úplný diletant nejsem - pracovala jsem ve školství. Jinak IQ mám 120, ověřené pětihodinovými testy u specialisty. Celoživotní vášní je mi četba, psychologie, pracovala jsem v cizích zemích. Narozdíl od vás v okolí vidím, že rodiče se učitelů bojí a nedávají zpětné vazby. Vašemu vyjádření "opravdové komunikace" nerozumím, nebot s daným učitelem komunikuji.
Nechtěla bych být vaše dítě, když si myslíte, že děti mají dostatek moudrosti a potřebné kuráže bránit se autoritě a nespravedlnosti. Děti ještě nemají tak vytříbené názory, pohledy na svět, že by nepochybovaly o svém vnímání, co je spravedlivé a co není. Proč myslíte, že je tak snadné znásilnit dítě? Vy jste jako dítě k dospělým a zvláště autoritám nevzhlížel? Rodiče dětem nebyly dány jen na okrasu, ale na ochranu. Spíše než o povinnosti ochraňovat své dítě (ta je samozřejmá), byste měl hovořit o míře ochrany. Já s manželem tu naši považujeme za moudrou a patřičnou. Mohu vás ujistit, že v dané hodině se o jízdních řádech nenaučila nic. Arogancí a ani snahou někoho zaškatulkovat za "hloupého diletanta" nic nespravíte.
Je v pořádku, že máte svůj názor. Myslím, že všichni kantoři nejsou rozumní. Můžeme si to přát. Na pedagogickou školu se nevybírá podle charakteru - dnes se tam dostane každý. Ze svého okolí nemám dojem, že by učitelé byli zasypáváni zpětnými reakcemi. Soudím tak z toho, že rodiče na nějakého učitele nadávají a když jim řeknu, proč s ním tedy nekomunikují, zmlknou. Kdybych měla reagovat na každou nespravedlnost nebo hloupost nějakého učitele, nedělala bych nic jiného. Velké věci je však třeba řešit. Nejde o jednu -3.
Můžete si o jeho způsobu kolektivního známkování promluvit s ředitelem. Ten je jeho přímý nařízený.
Ani při trojce na vysvědčení není nic ztraceného. Požádáte prostě o komisionální přezkoušení ( zákon). Jestli se řediteli sleze na stole více požadavků na komisionální přezkoušení známky od jednoho učitele, určitě si s ním bude chtít promluvit sám kvůli úplně zbytečné práci navíc (jednání s rodiči, sestavení komisí, časové rozvržení, místnost, pomůcky, vlastní zkouška, papírování, ...)
Jízdní řády jí vysvětlete. Možná to plně nepochopila a i když to teď nepotřebuje, znalost nebo alespoň tušení fungování jí zůstane.
Můžete také svůj nesouhlas s kolektivním známkováním vznést na třídní schůzce s třídním učitelem a zmínit, že je podle vás zbytečné, aby to celé skončilo požadavky několika rodičů na komisionální přezkoušení (tím dáte také jiným rodičům nespokojeným se zeměpisem jakoby jen tak mimochodem vědět, že něco jako možnost komisionálního přezkoušení existuje).
Děkuji za radu! Ještě dáme učiteli šanci, nechceme ublížit nikomu. Hned ten den, co dělali ten kolektivní test, jsme dcerce jízdní řády vysvětlili. S pečlivou přípravou do školy nemá dcerka problém.
Ano, máme nachystanou strategii. Třídní učitelka, školní psycholožka, ředitelka. Zdá se, že ani rozumní rodiče nedávají učitelům zpětné reakce. Opravdu hloupí rodiče dokonce sprdnou dítě - nevidí, že problém je v pedagogovi. Rodiče, které známe, na tohoto pedagoga nadávají, ale oficiálně se neozvou. Chápu, že mají obavy, že daný pedagog si může na jejich dítě zasednout. Raději snesou nespravedlivou známku na vysvědčení. Nechápou, že dítě se samo bránit nedokáže.
chudáci učitelé v dnešní době, rodiče jsou nesoudní jak dítě nedonese jedničku je to chyba učitele...
najít spojení v jízdním řádu je o logickém myšlení, a nevím jak by se na to měli děcka připravit, takže dcerka chce na svou vysněnou školu ale logické myšlení jí chybí ... spojení z bodu A do bodu B s dvěma přestupy, najdu 2 velké města mezi A a B a propojím spojení v jízdním řádu, takže to testuje povědomí o zeměpisu o tom kde leží které velké města.
dnešní školství je tragédie, jak děckám něco nejde tak se sníží nároky na výsledky. Pak školu opouští žáci co mají obrovské problémy v pracovním procesu
Tak mě napadá jediné: že paní mummy se k tomu hodnocení IQ 120 dostala taky pouze prostřednictvím nějakého kolektivního testování, jinak by těžko mohla napsat takové kraviny. Pro zkoušení má učitel říci: zítra budu zkoušet kolik je 10+3, její dívenka //nechci tu dívku urážet, předpokládám, že je moudřejší než matka!// se to doma našprtí a zítra to na učitele perfektně vysype a dostane 1. Hurá! Ale za 2 dny to už nespočítá, protože na další den se to už nenabiflovala. Bože, a co by takový student měl dělat na střední škole? Ještě že tomu učiteli máma slibuje další šanci! Nebo si na něj pořádně došlápne? Vidím, že zničenou psychiku má máma a ne dcera! Ach jo, to jsou rodiče! Někteří učitelé by mohli vyprávět!
Nepotřebuji se hájit. VŠE ZÁSADNÍ JSEM už napsala a pokládám to za dostačující. Vím, že na poradte. cz se už nějakou dobu potulují všelijací rádci, ale naštěstí jsou mezi nimi i rozumní. Kde jsou ty začátky, kdy poradte.cz mělo úroveň...
Nedalo mi to a podívala jsem se (jde to asi jen u registrovaných), kteří sem přispěli svým názorem, jak radí ostatním. Stačí si do vyhledávače zadat přezdívku. Tak lze se o rádci dozvědět mnohem víc. Musím říct, že u některých hrůza a děs. Jiní super, znalí, laskaví, vyznají se v tisících oblastech. Díky za vás! Kvůli vám sem občas zabloudím
Jen těžko uvěřitelné, pisatelka je zralá na psychiatra.
Holka očividně práci nezvládla, ale máma viní všechny okolo. Už teď je mi té holky líto, bude to mít těžké.
Dovoluji si podotknout, že jste nechtěla poradit, ale ptala se na názor. A ten jsem vám poskytl.
A gratuluju k úspěšnému absolvování pětihodinového psychologického vyšetření.
Vážený pane "genehawkinse". Nelze napsat soukromou zprávu, tak píši veřejně. Měl byste se zamyslet, jak lidem radíte. Dívala jsem se i u vás, jestli jsem jediná, kterou urážíte a jestli jiným dáváte fundované a laskavé rady. Nevím, kolik Vám je let. Jestli jste náctiletý, tak to chápu. Jinak byste udělat mnohem lépe, kdybyste na poradte.cz přestal radit. Přečtěte si po sobě, jak s lidmi hovoříte, tak nemluvím ani se svým psem.
Myslím, že byste se měla podívat spíš na svoje vyjadřování, vaše "ještě dáme učiteli šanci" je směšné a opravdu to je spíš na psychologa /pro vás!/. Opravdu...chudák dcera matky s takovými názory.
Mohu všechny zde pochybující ubezpečit o mém psychickém zdraví. Před rokem jsem prošla důkladným psychologickým vyšetřením, jehož součástí bylo již dříve zmíněné pětihodinové testy na IQ. Psychicky jsem tedy v pořádku - mám to černé na bílém, ale kopírovat to sem nebudu - nezlobte se. IQ mi vyšlo na 120 a to i přesto, že mé vyjadřovací schopnosti opravdu pokulhávaly. Snad to přežijete... Škoda, že je na poradte.cz tolik zlomyslnosti...
Mě to neříkejte. Vysvětlete to 8.B, proč všichni nedostali jedničky! A to i přes napovídání pedagogem a asistentkou, které bohužel dceřina trojčlenná skupinka nevyužila. A ještě mi prosím vysvětlete, jak je možné, že děti v sedmé třídě u tohoto učitele neví, kde je jih, sever, západ, východ - odpověď by mě velice zajímala.
...děti v sedmé třídě u tohoto učitele neví, kde je jih, sever, západ, východ ... protože se to nenaučily už v 5. třídě, ale hlavně, že jim to už mnohem dřív neřekli máma s tátou, kteří to možná taky ani neví. U mámy která tady stále vykřikuje že má IQ 120 to je zvlášt tristní. Možná to je jen IQ tykve, potvrzené černé na bílém, s vámi bych si tedy rád popovídal. Včera jsem se na světové strany ptal vnučky a poučila mě perfektně i s tím, že kdybych nevěděl, mám si vzít kompas nebo buzolu a ty že mám i v mobilu. Asi žije v jiné rodině. Ptám se jí, kdybych chtěl jet vlakem z Prahy do Liberce, kdo mi poradí. Prý, to si musíš v počítači napsat jízdní řády, podívej... A našla mi spojení. A paní tady pláče nad neschopností učitele, který se, lump, snaží její dceru naučit MYSLET a ne biflovat. Dobré, ne?
Paní mummy, dovolím si zde odpovědět jen na jednu podotázku. A sice týkající se orientace dítěte v jihu, severu atd. To snad ani nemá učit škola. To se přece děti dozvídají v rodině. Tedy v těch "intelektuálnějších" rodinách, do jaké se z jedno ze svých příspěvků také řadíte, zcela určitě. My doma měli buzolu i kompas, také hromadu map, také se v mnoha pohádkách vyskytují pasáže o východu a západu slunce... Nepovažuji se za nic výjimečného, ale naše děti toto znaly možná už ve věku předškolním.
Nějak jsem nepochopila, proč by známka měla být nespravedlivá.
Sama píšete, že to dcera neumí. Nespravedlivé by bylo, pokud by látku ovládala, a přesto by dostala špatné ohodnocení. Takto zkrátka měly některé děti možná štěstí, zatímco jiné byly ohodnoceny dle skutečných znalostí.
Veďte raději dceru k tomu, aby se snažila a spoléhala na znalosti, ne na náhodu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.