Nejste přihlášen/a.
Většina oborů na vysoké škole nemá svůj středoškolský ekvivalent, tímpádem se na střední škole nelze vůbec nijak připravit ke studiu na vysoké škole. Je nesmysl studovat střední školu, která oborově nesouvisí a je nesmysl studovat gymnázium. A od našeho státu je to zbytečné vyhazování peněz za zbytečné střední školy.
Střední škola je pro prohloubení všeobecného vzdělání, jen částečně je tam určitá specializace.
Mít od dětství úzkou specializaci je blbost, dnes je překotný vývoj takřka ve všech oborech a s tím souvisí i častá změna obsahu různých profesí.
Kdo říká, že musí člověk studovat úzkou specializaci?
Ano, překotný vývoj být může, ale jak to souvisí s tématem?
Mimochodem gymnázium svým obsahem zamrzlo na středověku a starověku.
A toho gymnázium mě má připravovat na moderní dobu?
Já bych si dovolil oponovat. Na VŠ přijdou lidi s příslušné průmyslovky a z gymnázia. Ti gymnazisté z toho odborného neví vůbec nic. Takže se začíná opět od začátku a skutečně aspoň pro mě byla VŠ co se týče odborných předmětů pouze opakování. Nemusí to tak být všude, např. VŠ textilní v Liberci je strojařina, ale už specializovaná na textilní stroje, na to příslušná SŠ není.
Co nechat jenom jesle?
Školka připravujě děti na zařazení do kolektivu mezi vrstevníky.
Škola učí základní vzdělání, abychom věděli, že země je kulatá, uměli počítat, číst, psát, jaká jsou hlavní města a kde leží, základy chemie (každý příjde do styku s čistícími prostředky v domácnosti), tělocvik!
Střední škola pokračuje ve specializaci oborů pro budoucí povolání.
VŠ ji ukončuje na vyspělejší úrovni.
... né každý je atomovým fyzikem a kosmonautem ve školce.
asd1... odpověď je spíš pro tazatele, jen je pod tebou
Ved mozete spravit pokus, zacnite samostudium napr matematickej analyzy z prveho rocnika VS, ci vobec pochopite, o co ide, so skoncenou zakladkou.
"Většina oborů na vysoké škole nemá svůj středoškolský ekvivalent, tímpádem se na střední škole nelze vůbec nijak připravit ke studiu na vysoké škole"
Opravdu to tak je? Nemyslím. Obchodní akademie - VŠE, chemická průmyslovka - VŠCHT ( průmyslovák umí vážit, titrovat, nevidí chemické nádobí poprvé) farmaceutický laborant - farmacie na univerzitě (laborant ví o lécích mnohem mnohem víc než gymnazista, umí léky namíchat dle předpisu, zná mastové základy), veterinární asistent - veterina (asistent třeba umí zavést zvířeti kanylu do žíly, umí tohle gymnazista?) a dalo by se pokračovat. Pokud porovnáme odborné znalosti a dovednosti ve stejném oboru, pak středoškolák toho ví a umí více, než absolvent gymplu, ale zase mají oproti gymnazistům menší znalosti ve všeobecných předmětech, hlavně v matematice, biologii.
Příklady jsou to pěkné, ale většinu jsi nedokázal.
Stačí se podívat na počet oborů nabízených na střední škole a na vysoké škole. Na vysoké škole je mnohonásobně více oborů, než na střední. Nuže mohlo by stačit studovat na střední škole alespoň příbuzný obor, ale ani to není, ve většině případů, možné.
Já se s dotazovaným v něčem ztotožním a v něčem úplně rozejdu. Myslím si, že opravdu by asi nebylo na škodu, kdyby VŠ byla oborově pokračováním střední školy příslušného směru... Příklad střední průmyslová škola elektrotechnická a pak VŠ elektrotechnická... Působí totiž podivným způsobem to, že někdo chodí třeba na stavební průmyslovku a pak by šel třeba na medicínu... To, že jsou všeobecné předměty stejné je jasné, ale třeba ze stavební průmyslovky jít na VŠ elektro, tak v základu chybí základní znalosti z elektrotechniky. A Ty na VŠ vůbec nedostanete...Tak jako třeba z gymnázia, tam je výhoda, že je tam hodně matematiky a fyziky, což je v podstatě základ elektrotechniky. a na střední průmyslové škole elektrotechnické je ale málo matematiky a fyziky, tam je hodně odborných předmětů na úkor těchto dvou .. To jsou absolventi gymnázia v 1.ročníku VŠ elektro zase ve výhodě, ale další roky jim už zase chybí základy ze střední elektro.. Jinak ze zkušenosti je úroveň VŠ vzdělaných lidí (po škole) až na nějaké výjimky docela nízká...Tak si to nedokážu nějak představit jít hned studovat ze základky...
No to nebyl zrovna NEJ příklad. Znám spoustu lidí se základním vzděláním /ZŠ/, kteří obchodují s akciemi na burze a znám i pár ing., kteří nerozumí skoro ničemu. Ale chápu jak to bylo myšleno.
A je to taky o stylu učení. Přechod ze základky na střední je většinou šok - stylem na vyšší úrovni, více učiva, více samostatnosti. Přizpůsobení chvíli trvá.
Přechod ze střední na vysokou je ještě věší šok - najednou sedíš před horou skript, každé má spoustu stran plnou vzorečků (nebo jiných odborných pojmů). A k tomu ještě první semestr bývá vyhazovací, kdo dostatečně rychle nepřejde na vyšší level, tak odchází.
Ne, rozhodně neumím vše z matiky, češtiny a dějepisu, a nikdy umět nebudu. To bych musel studovat vysokou školu se zaměřením na dějepis, vysokou na matiku a vysokou na češtinu jazykověku literaturu, a ani po těch třech vysokých školách bych nemohl tvrdit, že umím vše z matiky, češtiny a dějepisu. A ty umíš vše z matiky, češtiny a dějepisu?
Otázka byla položena proto, že v 19. století to možné bylo.
Také existuje nultý ročník vysoké školy pro ty, kteří potřebují dohnat vstupní znalosti. A je to efektivnější, než střední škola.
Krom toho, já maturitu mám už dlouhá léta, takže se nepotřebuji nikam hlásit ze základní školy.
Bylo by hezké, kdyby všichni zdejší písálci zveřejnili své IQ.
Je zajímavé, že původní přezdívka je cenzurovaná.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.