Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,mám dceru v 1.třídě.Jde jí to skvělě,samé jedničky ale dělají nám docela potíže domácí úkoly.Dcera se u nic vzteká a někdy si nenechá poradit,tudíž je úkol špatně.Mohl by mi někdo poradit jak a čím psaní úkolů zklidnit,aby jsme se u nich tolik netrápili?Opakuje se to pokaždé ale ve škole ji to baví.Dělám něco špatně?Nebo ji mám něčím inspirovat?Na začátku roku ji hrozně bavilo číst ale už ani do toho se jí nechce a ikdyž jí to jde,číst nechce.Tak je to se vším Dcera je po nich na mě většinou nazlobená a já rozmrzelá .Když už máme hotovo je to velikánská úleva pro obě ale ráda bych aby to bylo jinak,ale nevím jak naa to...
Děkuji za radu
celou tuto práci musíte postavit jako hru. Ve škole paní učitelka málokdy děti posadí a učí. Ne, udělá to formou hry, hravě, zajímavě. Se sezením na koberci uprostřed třídy, se spoustou obrázků, pomůcek, zajímavých a zábavných věcí. A celé "učení" zakončí chvilkou psaní nebo čtení v lavicích a odmění razítkem nebo obrázkem. Musíte to vymyslet a postavit jako hru. Velice málo opravovat a trvat na dokonalosti. Odměňovat, chválit. Udělat všechno pro to, aby se dítě těšilo na práci s vámi. Na chvilku s vámi příjemně strávenou. Jinak se vám podaří to, že sice bude mít dokonalé úkoly, ale bude je do smrti nenávidět.Dejte řeč s paní učitelkou. Já jsem s dcerou doma hrála na poštáka (dala jsem jí lísteček s předepsanýma čárkama do obálky a se slovy-Paní poštačko, prosím vás, dejte to Kačence, čekám na odpověď. Dopsala řádek a pak jsme to spolu napsaly do sešitu), na obchod, na knihovnu, na školu. Určitě jste mladá maminka a fantazii dovedete použít. Pamatujte však, že se dítě na jednu činnost dovede soustředit 15-20minut. Takže je potřeba nějakou změnu tak, aby to bylo zajímavé. Ale musí to být lákavé a zvláště pak, když jste u toho vy. Chválit, chválit, divit se a zase chválit. A slovo škola a úkol nesmí padnout.
Na zažátku roku malá chodila a chtěla si hrát na školu,ted nedojde ,ale máte pravdu,budu to muset celé přeorganizovat a psaní úkolů udělat formou hry.Nerada bych,aby dcera ztratila zájem o školu,nebo mi zatajovala DÚ.
Moc děkuji za radu,od zítra to všechno vezmu z jiného konce a zase se obě budeme těšit ze společné činnosti
To mě těší .Jen se ted sama sebe ptám proč já se vlastně nezeptala někoho nebo někde už dávno.Měli bysme s dcerou ušetřené slzičky a trápeníčko
ajule. Já mám ve své péči šestiletou vnučku. Letos jde do školy . A už si začínám kupovat prášky na nervy, do pusy roubík (abych nekřičela) a začínám schovávat rákosky . Malá je mimořádně nadaná (no, celá já ). To není jen můj postřeh, tak je hodnocena ve školce. Ale... Je to Beran. A to opravdu. Co ji baví, dělá s nadšením . Ale běda, když nemá chvilku . Sekne se a hotovo . A tady opravdu nepomůžou příkazy, zákazy apod. Prostě jak píše Babkazov a před ní už Komenský : Škola hrou . Prostě hledat různé "kličky", kdy si dítě hraje, ale přitom vlastně dělá úkoly. Ajule, vyžaduje to od Tebe dost času a trpělivosti. Ale nelituj toho. Ten čas utíká opravdu moc a moc rychle... Najednou zjistíš, že MALÁ je už vlastně VELKÁ. A pak Ti zbydou vzpomínky. Takže Ti moc přeji, aby ty vzpomínky na učení nebyly pro Tebe černou můrou. Zvládněte to holky
Dobrý den, není náhodou vaše dcera už unavená? Proto zlobí a vzteká se? Protože se jí znovu dělat úkol nechce? Školní docházka je pro děti dost náročná, ve škole to letí jak na běžícím pásu, hodně toho proberou, navíc v kalupu... Kdypak ty úkoly píšete? Večer, nebo hnedka po škole? Zkuste se nad tímto zamyslit, jestli by nemohl být problém v tomto.
Úkoly nepíšeme hned po škole.Nechávám ji si ještě doma pohrát.Píšemš je kolem 3-4-té hodiny což si myslim že není pozdě.Dcera je hyperaktivní,pořád musí něco dělat a vlastně být úplně všude.Ikdyž ji sleduji u hraní,je vidět že by nejraději vše , kdyby to šlo.Tak to máme i u jídla.Vše ji zajímá,jen jídlo skoro ne .
A co se týče školy,každý měsíc chodím za její třídní paní učitelkou si popovídat jestli je něco co nezvládá nebo jí nejde.Při první návštěvě mi paní učitelka hned ve dveřích řekla,že zrovna mě vidět nepotřebovala-není vůbec žádný problém.A říká mi to stejné co tu píši,je moc šikovná ale prostě taky moc živá.
Jestli je vaše dcerka hyperaktivní, tak asi bude potřebovat dělat často přestávky v učení. Asi nevydrží u jednoho úkolu dlouho, protože se na něho potom už nesoustředí. Já toto znám se svým dítětem (i s tím jídlem - to byl vždycky horor, aby se najedlo). Ještě záleží hodně na tom, kdy na dítě chodí útlum. To moje bylo například okolo čtvrté odpolední od malička úplně nemožné. Ale když doba pokročila, tak se to zlepšílo.
buss - Hodně dětí z mého okolí bylo u psychologa nebo psychiatra. Někteří specialisté se mnou hovořili, některým stačilo písemné vyjádření. A vždycky, vždycky to dopadlo tak, že nedali žádné vyjádření, doporučení, poučení. Něco málo, spíš méně než více, pohučel rodičům, ale vždycky dost nesroztumitelně a všeobecně, založil kartu a tím to bylo hotovo. Rodiče to zmátlo, protože si pamatovali z toho všeho jen pár vět vytržených z kontextu. Nikdy, opravdu ani jednou jsem nezažila, že by řekl nějakou, byt sebemenší radu nebo poučení. Fakt! Ani jedinkrát! A že mi prošla spousta dětí, "normálních", poznamenaných, postižených, s poruchami osobností, poruchami chování, poruchami soustředění, poruchami učení, s autistickými příznaky a já nevím co ještě! A pokaždé takové zkušenosti se mi upevňovalo přesvědčení, že hledáš-li pomocnou ruku, najdeš ji na konci svého ramene. (Moudrá kolegyně Lidka dodává: A jak budeš stárnout, tak objevíš, že máš ještě druhou ruku. A ta je na pomoc druhým)
doplněno 12.01.11 11:29:Jo, nevyjádřila jsem se přesně. To, že se mnou odborníci hovořili, tak jen proto, že chtěli mé postřehy o chování dítěte. Takže oni se ptali, já mluvila nebo psala. A konec měl vypadat obráceně. Já jsem se měla ptát a oni měli mluvit. Nebylo to tak a to mi chybělo.
Souhlas s babkazov. někdy se domnívám, že školní psycholog je ve škole jen proto, aby tam byl . Opravdu si myslím, že daleko víc užitečných rad získá tazatelka u PANÍ učitelky, u ostatních "rozumných" maminek a pod. Prostě i to malé dítě je už OSOBNOST. A teď jde o to, zda je lepší mít doma děcko, které poslechne na slovo, neodmlouvá, neprojeví svůj názor. Nebo jestli máme doma človíčka, který už umí prosazovat svoje názory, má prostě svůj rozum. Tím pochopitelně nemyslím to, že si dítě usmyslí nějakou hloupost a všichni kolem se můžou přetrhnou, aby mu to splnili. Mě se opravdu jak u dcery, tak teď u vnučky, osvědčilo jednat s nimi jako s "dospěláky".
S tímto s Vámi souhlasím.Už když malá byla ve školce,tu její hyperaktivitu jsem pokládala za neukázněnost a zašla k dětské psycholožce.Ta ji nechala nakreslit jen obrázek a jak se lidově říká,podala si mě.Začala řešit můj osobní život a hledala chybu ve mě .Už jsem tam samozřejmě nešla,protože mi skrze dceru ale lautr nic neporadila,ani nic podobného.
Minulý rok dcera nastoupila do Přípravné třídy pro budoucí prvňáčky a já musela do psychologicko-pedagogické poradny.Tam už byl přístup o 100% jiný .Paní ředitelka s námi seděla minimálně hodinu a vyptávala se i na banální věcy,co třeba mě připadalo zbytečné říkat.Ale v posudku byla dceřina zmíněná hyperaktivita a další,co vlastně dceři umožnilo se mezi děti do zmíněné třídy zařadit ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.