Nejste přihlášen/a.
Viz pridana hodnota.
Je jedno, o jaky jde obor, ale ve chvil, kdy svou praci pridavas hodnotu produktu, ktery svou praci generujes nebo zpracovavas, tak jeho hodnota roste. A tedy roste i vystupni (trzni) cena takto zpracovaneho produktu vuci cene vstupni.
Cim vetsi hodnotu pridavas, tim vice hodnota produktu roste.
A tedy je takova prace žádána a dobre ohodnocena, protoze generuje zisk.
Pokud je v nejakem oboru pridana hodnota prace mala nebo zadna, zisk negeneruje a takova cinnost pak samozrejme ani dobre ohodnocena byt nemuze a poptavka po ni je mala.
A toto je presne napriklad pripad onech technickych vs. tzv. humanitnich oboru.
Neplati to ale samozrejme generalne tak, ze veskere technicke obory maji vysokou pridanou hodnotu a veskere humanitni nemaji zadnou a byly by tedy k nicemu.
Spise v tomto konkretnim srovnani jde o kvantitu, kdy pridanou hodnotu je schopno generovat velke mnozstvi technickych profesi, kdy mnozstvi absolventu sotva pokryje trh, zatimco v humanitnich profesich je poptavka (moznost genereovat pridanou hodnotu) vyrazne nizsi, kdy mnozstvi absolventu tuto poptavku vysoce prekracuje.
A pak se to samozrjme projevuje jako mnohem snazsi uplatneni technickych profesi nez humanitnich.
Řekl bych, že nejsnazší uplatnění (je po nich největší poptávka) teď mají skladníci a pomocní dělníci.
Ohledně VŠ je to jak u koho. Třeba já žádného strojaře, ani stavebního architekta nepotřebuju (jasně, využívám jejich díla, ale jen zprostředkovaně). Zato někdy potřebuju doktora (lékaře), už se mi hodil i právník. Učitele jsem taky potřeboval. Poslední dobou by se mi velmi hodili zruční řemeslníci, ti ale, bohužel, nejsou.
Skladnika a pomocneho delnika dela typicky 90% lidi se zakladkou. Alespon neco, co mohou delat.
Remeslnika? To je uz voce prace a zodpovednosti. Na vetsinu remesel potrebujes vyucni list, jinak to nemuzes fakturovat (nedovolene podnikani) anebo musis delat "pro nekoho", kdo to fakturuje.
Remeslniku je malo, protoze se jim nechce makat.
max: Dej si obklad sám. Psal jsem, že jejich práci využívám zprostředkovaně, nejsem blbej. Stejně tak lze ale říct, že žádný ten technický pracovník by nebyl nebo nemohl nic dělat, kdyby sám před tím nevyužil učitele, nepomohli mu doktoři dožít se dospělosti a právníci mu nezajistili odpovídající společenský rámec chování - zákony. Takže zohledňovat zprostředkované výsledky nikam nevede. Proto píšu jen o přímých potřebách a platí to, co jsem napsal.
Asi proto, ze na humanitni obory jsou lide, kteri realne nic neumi? V humanite to jde snadno zamaskovat a okecat, ze nic neumis.
Takze je jasne, proc takova vysokoskolacka pak dela prodavacku, protoze proste na vic nema Neumi naprojektovat barak.
Ja bych zavedl zakon, ze vsichni humanisti na pracaku koste do ruky a zametat! A ne ze jsou VS a ze zametat nebudou!
Prodavačka nemůže být úplně blbá. Takže paradoxně toho umí více, než absolvent humanitního oboru.
právníci, učitelé jazyků a humanitních předmětů, úředníci, sociální pracovníci...každý musí umět své
Já tedy beru humanitní hlavně lidi s filozofickou fakultou.
Tedy archeology s přírodovědecké nebo právníky s právnické beru.
Proto je blbost rušit matamatiku coby maturitní předmět. S ní byl hned jasnější profil uchazeče.
Za těch posledních 50 let se počet vysokoškoláků v republice zhruba zdesetinásobil! A pořád prý pokulháváme za západem. Přitom IQ lidstva se sotva nějak zvedlo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.