Nejste přihlášen/a.
V době kovidové měli v 5. třídě tělocvik jen párkrát. Klučina tam v září dostal z hodu za 3 a z nějakého skoku za 2. Poslední disciplína byl měřený dlouhý okruh v přírodě, chůze-běh, který si většina tajně zkrátila. On to šel celé, za to dostal za 3. Není žádný lump ani nešikovný tlouštík, spíš je takový dětský vytáhlý vědátor. Je zvyklý s rodinou jezdit na hory, na kola a chodit dlouhé cesty sám se psem, když nemůže do stájí, kam chodil jezdit na koni před covidem. Od tělocvikářky si teď na zimu půjčoval aspoň běžky. Od té, co mu dala teď na pololetí trojku. Jedinou na vysvědčení. Jinak jedničky a pár dvojek. Ale prostě jí to takhle vyšlo. Známka má motivovat, tady to má úplně opačný účinek. Kluk je smutný, znechucený. Dvojku by bral, ale za tři? Ozvali byste se, i když je to jen pololetí a ještě v covidové době?
Něco podobného se stalo před mnoha lety mé dceři ve 3. ročníku gymnázia. Učitelka z předchozích let musela dobře vědět, že je dcera velmi dobrá v gymnastice a podobných pohybových aktivitách, ale to jedno pololetí se známkovala atletika. Neznámkovaly se jednotlivé hodiny, jen jakési pouhé tři atletické výkony. Na vysvědčení dostala z TV trojku. Jedinou trojku za celou střední školu, navíc pro dívku, která mimo školu cvičila poměrně aktivně (kalanetiku) a v uvedeném věku měla obrovskou starost, aby náhodou nebyla tlustá.
Velmi se mi to nelíbilo a s učitelkou jsem pohovořila. Odpovídala poměrně hloupě, průměry, statistika... Na slova o výchově a zájmu k tělesnému pohybu nedokázala reagovat. S učitelkou jsem hovořila kultivovaně, ale doma před dcerou jsem vyslovila mnoho vulgárních slov. A také jí vysvětlila, že svět není a nebude spravedlivý, že někteří lidé nedovedou a nikdy nebudou umět vidět věci komplexně. A at si z toho nic nedělá. Ne, nezanevřela na sport, běhá půlmaratony a všelijaké ty dnešní "runy" a na trojku z TV už asi ani nevzpomene.
Proč tak lpíte na známkách? Vždyt o nic nejde... Jo kdyby to bylo 8-9 třída a mělo to zhoršit průměr pro případné příjimačky na SŠ, tak to možná nějak řeším, ale takto...
Mimochodem - co vidím na distančním studiu základku i střední školu (co mám doma), je to o nějakém úkolu, provedení a zdokumentování - někdo se fotil u sněhuláka, někdo s bobem v ruce, někdo běhá s GPS v kapse a aplikací prokáže naběhané km... Zvláště letos bych na známky vůbec nedal.
Tak je to od učitele dost zvláštní. Píšete že to není přímo váš případ a je otázka zda to skutečně bylo tak jak popisujete, nebo měla učitelka i jiný důvod. Osobně bych asi také zvažovak nějaké osobní vysvětlení, ale záleží i na dalších okolnostech, např. že ta samá učitelka z jiného předmětu zas známku polepšila atd.
Někdo je pohybově nadanější, jiný je buchtík. S tím mic nenaděláme. Pokud nechce být chlapec třeba Zátopkem, nemusí být smutný. Ale současně neházet tělocvik za hlavu, jako nějaký podřadný předmět. Po tom sezení v lavicích je hodina tělocviku víc než prospěšná.
Měl by se víc pohybovat, běhat, skákat přes překážky, v lese třeba přes klády, přes potok. Pamatuju, jak jsme roznožkou překonávali ty tlusté kamenné patníky u silnic. Dneska už nejsou.
Navíc je teprve polotetí. A kdo se za 20 let chlapce zeptá, co měl tehdy z tělocviku? Myslím, že to má částečně i za nekázeň. Když měli střídat chůzi- běh a on to odcapal jako dědeček. To by určitě dal, 100 m chůze, 100 m běh. Nebylo nutné se celou cestu plahočit jak lemra. Ale on prostě nechtěl.
Někaký sport mu přidat, pohybovat se, běh, chůze, kolo, třeba pingpong a další sporty, co mladé baví. A na konci roku už určitě bude mít dvojku. Uvidíte. Tělocvikářka mu dala horší známku, aby ho porbudila z letargie, aby věděl, že má víc zabrat. Pokud to kluk pochopí, dvojka ho na konci roku nemine. Jaga.
Jj, to znám a ozvala jsem se, i když to nebylo v době koronaviru. Syn dostal kdysi na základce v 8.třídě na konci jedinou trojku z výtvarky. Šla jsem tenkrát za učitelkou, která si stála za svým, že se nesnaží.
No, on byl opravdu takový Picasso
Musel by býval na komisionální přezkoušení, což se mi zdálo zbytečné, vystavovat ho nějakému stresu kvůli blbé výtvarce...ozvat se paní může, ale pochybuji, že něčeho docílí.
Divné to je.
Tělocvik se vždycky známkoval stylem: 1 = tělocvik mu jde / sportovec sice není, ale aspoň se znaží a občas se mu něco povede, 2 = mohl by být dobrý, ale prdí na to / sice levej na všechno, ale nebojkotuje to, 3 = je to fakt lemra, 4 a 5 ani nevím.
Jenže dneska učitel ty děti ani nezná, má v notýsku nějaká čísla, tak je zprůměruje a hotovo. Chtějí po něm známky, tak je dodá.
Ozvat se asi nemá cenu. Známku stejně už nezmění a navíc faktické argumenty takové, aby obstály proti průběžnému hodnocení, nejsou.
Já bych to nechala být.. V základu o nic nejde a jde jen o známku vypočtenou +- průměrem ze získaných známek. Neříkám, kdyby mu měla známka kazit celkový průměr vysvědčení, který se třeba nějak vyhodnocuje v rámci přijimacího řízení atd. Takže já bych to neřešila Zbytečné dělat "zlou krev" a učitelka by se mu pak třeba i pomstila a nebo ho honila jak nadmutou kozu. Za mě osobně to vůbec nestojí za řeč a vesele se tomu zasmála.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.