Nejste přihlášen/a.
Jaké jsou tvary závodních automobilů, lodí, letadel a ponorek? Proč mají právě takový tvar?
Zjednodušeně řečeno asi proto, aby pro daný typ prostředí daná konstrukce kladla co nejmenší resp. optimální odpor. U závodního auta je zase žádoucí přítlak (tedy síla, kterou je auto "přitlačeno" k vozovce, u lodi vztlak a hydrodynamický odpor (pluis stabilita atd.), u letadla je zase potřebný vztlak (proto je tvar křídla letadla v podstatě opačný, než je tomu u přítlačného křídla závodního vozu)..
Když už jsi za něj úkol vypracoval, tak už to můžu říct. Přesná odpověď je, že tvar má co nejbližší proudnicovému tj, kapkovitému a je to kvůli omezení odporu vzduchu (vody).
Kapka vody tím, že se chová jako dokonale pružná, zaujme sama ideální tvar s minimálním odporem. Lidově řečeno, když někde působí větší síla, tak se voda uhne tam, kde je ta síla nejmenší. Ty auta, lodě a letadla nemají ideálně kapkovitý tvar, protože na to jsou kladeny i jiné požadavky. Např. je potřeba, aby z toho bylo vidět, je potřeba u auta někam umístit kola a pod. Ale takový Tatraplán nebo Tatra 603 měly ke kapkovitému tvaru dost blízko.
makku - to s tou kapkou je stoletý omyl. Jeden z nejrozšířeněkších. Jen pár lidí ví, jak kapka vypadá a proč.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.