Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
doučuji jednu mladou slečnu, která je v páte třídě, angličtinu. Doučovala jsem již hodně žáků- jak dětí, tak dospělých, ale s touto slečnou mám opravdu trable. Na pátou třídu toho umí zoufale málo. To ale není ten probém, od toho tu jsem já, abych jí pomohla. Bohužel ji skoro nic nebaví, žádná hra, kterou s ní zkouším hrát, protože je to anglicky a to ona prostě nechce. Ani křížovky, osmisměrky, videa, písničky, skoro nic ji neosloví. Problém je, že jí ta angličtina opravdu, ale opravdu nejde. 30 minut děláme jednu jedinou aktivitu, ve které používáme stále tu jednu větu dokola a ani po těch třiceti minutách, po tom, co jsem tu větu řekla 126x nahlas ji stejně neřekne správně. Ve škole vyloženě problém nemá, má i jedničky a dvojky, není to ani z daleka studentka na propadnutí. Ale s tou angličtinou je to opravdu špatné a já už jsem docela zoufalá a nevím, jaké aktivity vymyslet. Uměl by mi někdo poradit?
Aktivity musíte vymyslet takové, ve kterých uspěje. Něco, kde jí to půjde, i kdyby to byla prkotina, skrz kterou se momentálně nic nenaučí. A i potom to může trvat třeba pár týdnů nebo měsíců, než začne sama iniciovat činnost. Zároveň je vhodné se ne moc snažit, prostě jí dát najevo, že bez její aktivity to nepůjde, ale neutrálně - ani se nepodbízet, ani se nechovat autoratitativně. Lektorováním se živím a tak polovina dětí ke mě přichází v podstatě znechucená, že jim to nejde, ale jakmile jim to začne jít, jakmile zažijí úspěch, tak se otevřou a začnou samy pracovat a chtít pokořovat překážky. Kdybyste chtěla navést bližším způsobem, napište mi o holčině zprávu.
P.S. Taky jsem měla holčinu, se kterou jsem v 5. třídě nic nezmohla. Hloupá nebyla, ale nefunkční, nestimulující rodinné prostředí z ní udělaly loutku neschopnou se něco naučit nebo si osvojit nějakou dovednost. Takže ono někdy to, že to není zábavné nebo motivující, není ten problém.
Zkusila bych přestat se pokoušet o zábavnost, jež sama o sobě nestačí> dítě se v hodině "pobaví", ale na konci z toho nemá žádný přínos. Zkuste ji zapojit do "přípravy"> at sama zkusí někomu něco vysvětlit a pokuste se jí zprostředkovat úspěch. Kdyby se něco z jejích nápadů uplatnilo u jiného žáka, mohlo by ji to motivovat a povzbudit. (Klidně se vratte k úplnému začátku.)
Nečtu záměrně předchozí odpovědi.
Ona se vysloveně bloknula. Nemá díru v samém začátku výuky? Že byste začaly " znovu a lépe", když ji anglina bude provázet celý život a bez ní se skoro nikam nedostane. Dokáže říct, proč má ten blok?
Asi bych šla od úkolů, které od ní zdánlivě nevyžadují tolik aktivity. Např.: Napsat jí / vytisknout/ na arch řádky pojmů /asi 7/ a v každém řádku tam jeden nebude patřit. Třeba názvy zvířat, dnů v týdnu, barev, měsíců, oděvů,... a mezi ně do řádku vetknout třeba číslovku, květinu, sport, sloveso mezi podstatná jména... A žákyně bude hledat ony "chyby", přičemž vlastně musí přečíst řádek slov. a dělat si jasno v pojmech, což si v tu chvíli neuvědomí. Tam uspěje, a pochvala či jednička ji snad povzbudí. Nebo čtěte a udělejte úmyslně v odstavečku nějakou chybu ve výslovnosti. Ona tukne, když ji zachytí. Pokud ji zaregistruje, pochválit, aby zažila úspěch. Nebo se naoko spolu "spiknout" proti rodičům, co už to možná vzdali, a tajně se naučit nějaký monolog, vánoční báseň nebo píseň, aby je překvapila. A nepomohlo by mít ty holky dvě, že by se nějak podpořily nebo konkurovaly si? Nebo na to jít přes nějaký její zájem, koníčka..
K nácviku té básničky nebo písně. Osvědčilo se mi ji napsat na tabuli. Nejdřív jsem ji sama ukázkově přečetla /přezpívala/, upozornila na výslovnost a přednes. Pak četli opakovaně žáci a já jim po každém přečtení nějaké to slovo nebo dvě umazala. A četlo se a mazalo třeba třicetkrát...Až nakonec zbylo na každém řádku jen to první slovo, později jen písmeno. A na konci hodiny už jeli bez opory ...A příští hodinu zase!
Loni jsem byla na jednom třídním srazu. Tam mi mojí žáci- dnes padesátníci- sborem recitovali tyhle básničky. Docela slušná slovní zásoba jim utkvěla v paměti..A ještě jsme se nasmáli..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.