Nejste přihlášen/a.
Prosím o pomoc s touto slovní úlohou. Děkuji moc všem.
Ebbinghausův model učení předpokládá, že rychlost zapomínání učiva po absolvované zkoušce je přímo úměrná rozdílu mezi tím, co si student teď ještě pamatuje, a tím, co nikdy nezapomene. Předpokládejme, že dobrý student umí ke zkoušce 90 % učiva, týden po zkoušce si pamatuje 80 % učiva, a 20 % učiva nikdy nezapomene. Horší student umí ke zkoušce 60 % učiva, týden po zkoušce si pamatuje 30 % učiva, a 10 % učiva nikdy nezapomene. Porovnejte znalosti těchto dvou studentů po 4, 8 a 12 týdnech.
R = e^(-t/s)
R vyjadruje miru / schopnost vyvolani si veci z pameti, tedy kolik si toho realne pamatujes v danem case
s vyjadruje zakladni "silu" pameti, tedy to co nikdy nezapomenes
t je uplynuly cas (jednotka je nedulezita, jde o pomerove srovnavani).
-
Nebo možná takto:
f1 : y = 0,7 krát ax + 0,2
f2 : y = 0,5 krát bx + 0,1
x ... čas (vyjádření v hodinách)
Ke konci zkoušky x = 0
1 týden je 168 hodin
f1 : 0,8 = 0,7 krát a168 + 0,2
0,857 = a168
a = 0,999082
f2 : 0,3 = 0,5 krát a168 + 0,1
0,4 = a168
a = 0,99456
--
4 týdny je 672 hodin
f1 : y (672) = 0,7 krát 0,999082 672 + 0,2 = 0,578
f2 : y (672) = 0,5 krát 0,99456 672 + 0,1 = 0,113
Rozdíl za týden dle tohoto "modelu" je, že za 4 týdny si první student pamatuje 57,8 % učiva a druhý student si pamatuje jen 11,3 % učiva.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.