Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, letos budu maturovat tak jsem se chtěl zeptat ohledně ústní zkoušky z literatury. Prostě si vyberem otázku a pak musíme o ní 10 minut povídat (zbývajících 5 minut máme na češtinu všeobecně...zájmena, slovesa atd.) tak mě hlavně zajímá ta část z literatury, co se mám hlavně učit, protože literatura mě nikdy nešla. Jestli je důležitý k otázce říct všechno nebo se spíš zaměřit na autora a o něm povídat a od každé části otázky říct něco...
Děkuji.
Radeji od vseho neco, pac kdyz zacnes do hloubky o jedne casti otazky, tak Te zkousejici s velkou pravdepodobnosti prerusi a zepta se i na zbytek
A co se ucit? Zrejme vse od Eposu o Gilgamesovi az po Havla...
doplněno 14.10.10 17:19:Naucit se jednotlive literarni slohy, od kazdeho slohu znat alespon dva autory, od kazdeho aautora lespon jedno dilo a neco o autorovi samotnem a nakonec jeste neco o dile samotnem.
Brnkacka.
Na tuto otázku může odpovědět jedině zkoušející. Záleží na něm, jaký volí způsob, jak jsou sestaveny otázky. Na každé škole je to jinak. Třeba Romantismus - definice, světový, český. Učitel může žádat srovnání autorů, výklad díla podle přiloženého textu, vlastní četby. V přiloženém textu se zaměří na mluvnické jevy.
Nesmíte podceňovat nic. Ke každému autorovi, směru apod. vědět to základní. Proč se nezeptáte vyučujícího? Opakuji, každý učitel a na různých školách zkouší jinak. Proto to, co zde uvádíme, jsou jen úvahy či zkušenosti z jedné školy.
Bude se losovat z 20 (základní úroveň) nebo 30 (vyšší úroveň) zadání s uměleckým a neuměleckým textem na základě stejného počtu přečtených knih ze seznamu literárních děl, který předložila škola. Více na novamaturita.cz/...
Oni fakt už nejsou normální... To budu mít aji 2x ústní zkoušku z češtiny? Nechápu proč nám nikdo neřekl, že státní maturita bude obsahovat i ústní část.
Ústní zkoušku z češtiny budete mít jen jednu, ve školní části Český jazyk nesmí být, protože je organizován CERMATEM (spolu s didaktickým testem a slohem)
Budou se vás ptát na rozbor díla (děj, hl. postavy, kompozice, jazyk. prostředky ...) a na autora, který toto dílo napsal. Zbývajících 5 minut z 15 budete mít za úkol rozebrat neumělecký text podobným způsobem (funkce, jazyk, prostředky, slovní zásoba ...)
Musím se nato zeptat učitelky. Protože ona nám rozdala 25 otázek a já je už mám všechny nachystaný a učím se je postupně.
Takže jestli to chápu tak mi jsou ty otázky co mi učitelka dala k ničemu? Jsem myslel právě, že se prostě naučím těch 25 otázek a u maturity si jednu z nich vylosuji a hotovo.
Generálka maturit je taky k ničemu, když tam ústní část vůbec nebyla.
Jinak děkuji za odpovědi.
Pokud ty otázky nejsou ve formě 25 autorů a k nim přiřazeným dílům (povinná četba), pak jsem si skoro jistý, že se to učíš zbytečně, protože dějiny literatury se ve státní maturitě (naštěstí) nebudou vyskytovat vůbec nebo jen v malém procentu otázek.
Ahoj, chci se Tě zeptat, jak to vypadalo u té generálky, když jste psali sloh, kolik učitelů bylo ve třídě, nebo pouze jedna učitelka a jinak 17 žáků?
Na generálce byl(a) 1 učitel(ka) ( na ostré maturitě nejspíše komisař nebo jiný pověřený pracovník), kontrolovala občanské průkazy, každý žák seděl v jedné lavici, nikdo nesměl sedět spolu a každý, kdo se zrovna nedíval do papíru (testu nebo záznamového archu) se měl právo dívat jen před sebe v přímém směru. Ke slohu byla povolena 1 propiska, 1 náhradní propiska a pravidla českého pravopisu. Na některých školách (u nás zrovna ne) povolovali na zemi lahve s pitím.
A to s tím komisařem nebo jiným pověřeným pracovníkem, tak ty tam budou tedy nebo ne v každé třídě? A to učitelka seděla nebo celých 25min + 60 min stála a běhala kolem Vás?
To opravdu nevím, jediná věc, co je jistá je, že v učebně bude prostě 1 člověk, kterej to bude zadávat. (Ale protože je to státní věc, tak se to klidně může změnit). V úvodní části, když se kontroluje totožnost (občanské průkazy) a žák dostane záznamový arch, tak učitel sedí za katedrou a žáci k němu postupně podle abecedy chodí a ukážou OP, podepíšou, že převzali záznamový arch a potom se zase vrátí do lavic. Potom učitel řekne podmínky zkoušky (kreslí na tabuli správné formy křížkování odpovědí, čte pravidla). Následně se rozdají zadání, které mají na úvodní stránce jen pokyny. Tyto pokyny si žáci chvíli čtou a pak začne testování (v tvém případě sloh) - tedy na 60 min v zákl. úrovni. Když jsem psal ty testy a písemné práce já, tak učitel vždy třeba po 10 minutách obcházel lavice a pak si zase sedl za katedru a jen tak pozoroval nebo si tam něco četl, občas vyhlídl z okna ... :D. Až bude ostrá maturita, tak to nejspíš budou kontrolovat tvrději.
Ještě jedna podstatná (důležitá) věc: Žák se má právo učitele dotázat jen v okamžiku, když dočte pravidla a zeptá se, jestli někomu není něco jasné. Když se testuje, tak se pak už nikdo nesmí na nic zeptat (může to být důvod vyhození od písemné práce) a pokud ho tedy učitel nevyhodí, tak mu prostě nic neřekne (ani nesmí) - ani v případě, že bude nesrovnalost v zadání nebo nebude jasné, jakou formou se má zodpovědět otevřená otázka do záznamového archu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.