Nejste přihlášen/a.
Priklad 4.tř 150-9×5+4×5=125 vypočet žáka, podle učitelky je to špatně ma byt 85,co je dobře?
125
No, ta mírnější varianta je, že se paní učitelka plete. Nárok splést se má každý. I paní učitelka je jenom člověk. Tam bych možná ve čtvrté třídě skončil. Ta drsnější varianta je uvést vnuka do života. Většina lidí to má tak, že za šéfa má pitomce. Na neschopné, ale přesto šéfy, bude narážet celý život. Nám zase přišla ze školy dcera, že 0:5=0, zbytek 5.
150 - 9x5 + 4x5 = 150 - 45 + 20 = 125, to je jednoznačné.
Chyba je buď v zadání nebo se učitelka spletla.
Teď koukám na další odpovědi, ano, pokud by zadání bylo 150-9x5-4x5, vyšlo by požadovaných 85...
Pokud bylo zadání přes net, vypadá to na omyl učitelky.
Správný výsledek nemůže být ovlivněn způsobem výpočtu...
Správně je 85. Operátory násobení a dělení mají vyšší prioritu než sčítání a odčítání, takže postup výpočtu je následující
150 - (9x5) + (4x5) = 85
150 - 45 - 20 = 85
jak vznikne? odečti od 150 součet součinů 9x5 a 4x5, takže 150-45+20=85
mínus čti jako odečti nebo ho můžeš také číst jako záporné číslo...to záleží na kontextu.. na začátku řekněme -4 asi nebudeš číst jako odečti, že
Zadani bylo přes net,napsano dobře a dle vyjádření ucitelky mel být pouzit system výhodného počitani cemuz nejak nerozumim .Sranda to opravdu pro mne neni i kdyz se to zda jako prkotina
At použije jaký chce systém, matematiku neošidí a tenhle příklad má jen jedno řešení, a to 125. Takže to paní učitelka zvorala!
Jestli to dobře chápu, tak systém výhodného počítání je v tom, rozdělit si příklad na jednotlivé úkony a ty pak provést v tokovém pořadí, aby se to dobře počítalo. Tedy zde:
-9*5=-45, 4*5=20.
-45+20=-25
150-25=125
A v tom se paní učitelka výhodně ztratila.
Výhodné počítání? Takhle mmi to nic moc neříká, ale něco mě napadlo a tam by mohl být zakopaný pes. Třeba měla pí učitelka na mysli vytknutí pětky z těch posledních dvou součinů. To by mělo vypadat takhle:
150-9×5+4×5= 150 - (9-4)×5 = 150 -5×5 = 125-
Stačí se ale při vytýkání splést a dostanemew
150 -9×5+4×5 = 150 -(9+?4)×5 = 150 - 13×5 = 150 - 65 = 85
I když nevím, jestli čtvrtáci znají vytýkání, ale třeba jim to vysvětlovali právě jako výhodné počítání.
@kartaginec: Nemyslím si, že vytýkání před závorku je záležitostí učiva 4. třídy. Rovněž mnou zvolený způsob asi bude, díky přítomnosti zlého záludného mínus nad síly čtvrtáka a asi i paní učitelky
Aby se to neztratilov hloubi násobných komentářů:
Výhodné počítání? Takhle mi to nic moc neříká, ale něco mě napadlo a tam by mohl být zakopaný pes. Třeba měla pí učitelka na mysli vytknutí pětky z těch posledních dvou součinů. To by mělo vypadat takhle:
150-9×5+4×5= 150 - (9-4)×5 = 150 -5×5 = 150-25 =125
Stačí se ale při vytýkání splést a dostanemew
150 -9×5+4×5 = 150 -(9+?4)×5 = 150 - 13×5 = 150 - 65 = 85
I když nevím, jestli čtvrtáci znají vytýkání, ale třeba jim to vysvětlovali právě jako výhodné počítání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.