Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak je to spravné

Od: kenav odpovědí: 22 změna:

Priklad 4.tř 150-9×5+4×5=125 vypočet žáka, podle učitelky je to špatně ma byt 85,co je dobře?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

125


doplněno 24.05.20 00:04:

No, ta mírnější varianta je, že se paní učitelka plete. Nárok splést se má každý. I paní učitelka je jenom člověk. Tam bych možná ve čtvrté třídě skončil. Ta drsnější varianta je uvést vnuka do života. Většina lidí to má tak, že za šéfa má pitomce. Na neschopné, ale přesto šéfy, bude narážet celý život. Nám zase přišla ze školy dcera, že 0:5=0, zbytek 5.

kenav

A jak vnukovi vysvetlit ze ucitelka nema pravdu?

priklad1*

Je to dobře opsané. Třeba má být mezi 5 a 4 minus místo plus

 

hop®

1x

150 - 9x5 + 4x5 = 150 - 45 + 20 = 125, to je jednoznačné.
Chyba je buď v zadání nebo se učitelka spletla.

hop®

Teď koukám na další odpovědi, ano, pokud by zadání bylo 150-9x5-4x5, vyšlo by požadovaných 85...

hop®

Pokud bylo zadání přes net, vypadá to na omyl učitelky.
Správný výsledek nemůže být ovlivněn způsobem výpočtu...

 

klara1

0x

Správně je 85. Operátory násobení a dělení mají vyšší prioritu než sčítání a odčítání, takže postup výpočtu je následující

150 - (9x5) + (4x5) = 85

150 - 45 - 20 = 85

kenav

No právě, a jak z operatoru nasobeni 4×5 vznikne -?

111®

jak vznikne? odečti od 150 součet součinů 9x5 a 4x5, takže 150-45+20=85

mínus čti jako odečti nebo ho můžeš také číst jako záporné číslo...to záleží na kontextu.. na začátku řekněme -4 asi nebudeš číst jako odečti, že

Nebo poslední součin 5 x 4 vynásobíme Pišvejcovou konstantou mínus 1

klara1 - měla byste pravdu, kdyby Vám neunikl drobný detail. Tam, kde je v zadání +, vy máte v odpovědi -. Takže výsledek je skutečně 125.

rubrika vtipy a jiná zábava je kousek vedle

 


0x
A jak to vůbec proběhlo technický Při zadání a odpovědi? To je zadání přes mail nebo jak?
doplněno 24.05.20 08:53: Prostě bych se to snažil nějak vykomunikovat s paní učitelkou
kenav

Zadani bylo přes net,napsano dobře a dle vyjádření ucitelky mel být pouzit system výhodného počitani cemuz nejak nerozumim .Sranda to opravdu pro mne neni i kdyz se to zda jako prkotina

At použije jaký chce systém, matematiku neošidí a tenhle příklad má jen jedno řešení, a to 125. Takže to paní učitelka zvorala!

Jestli to dobře chápu, tak systém výhodného počítání je v tom, rozdělit si příklad na jednotlivé úkony a ty pak provést v tokovém pořadí, aby se to dobře počítalo. Tedy zde:

-9*5=-45, 4*5=20.

-45+20=-25

150-25=125

A v tom se paní učitelka výhodně ztratila.

Výhodné počítání? Takhle mmi to nic moc neříká, ale něco mě napadlo a tam by mohl být zakopaný pes. Třeba měla pí učitelka na mysli vytknutí pětky z těch posledních dvou součinů. To by mělo vypadat takhle:

150-9×5+4×5= 150 - (9-4)×5 = 150 -5×5 = 125-

Stačí se ale při vytýkání splést a dostanemew

150 -9×5+4×5 = 150 -(9+?4)×5 = 150 - 13×5 = 150 - 65 = 85

I když nevím, jestli čtvrtáci znají vytýkání, ale třeba jim to vysvětlovali právě jako výhodné počítání.

@kartaginec: Nemyslím si, že vytýkání před závorku je záležitostí učiva 4. třídy. Rovněž mnou zvolený způsob asi bude, díky přítomnosti zlého záludného mínus nad síly čtvrtáka a asi i paní učitelky

 

Na tom samozřejmě něco je, ale jak říkám, co když to schovala paní učitelka pod to výhodné počítání?

Jinak, ten můj komentář jsem dopisoval trovhu déle, takže se na netu objevil až po vás a satamovi. To jen aby bylo jasno.

 


0x

Aby se to neztratilov hloubi násobných komentářů:

Výhodné počítání? Takhle mi to nic moc neříká, ale něco mě napadlo a tam by mohl být zakopaný pes. Třeba měla pí učitelka na mysli vytknutí pětky z těch posledních dvou součinů. To by mělo vypadat takhle:

150-9×5+4×5= 150 - (9-4)×5 = 150 -5×5 = 150-25 =125

Stačí se ale při vytýkání splést a dostanemew

150 -9×5+4×5 = 150 -(9+?4)×5 = 150 - 13×5 = 150 - 65 = 85

I když nevím, jestli čtvrtáci znají vytýkání, ale třeba jim to vysvětlovali právě jako výhodné počítání.

kenav

To ctvrtaci neumi,jinak je to tedy vyreseno.

Což já si myslím že vytýkání nezdají. Ale mohlo to být třeba takže si řekli Dáme si to dohromady a zdá se mi to najednou
No ale jestli je to vyřešeno je to dobré

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]