Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Neoprávněné jednání

Od: tereza* odpovědí: 16 změna:
Dobrý den
Potřebovala bych radu, mám mladšího bratra na 1 stupni základní školy a na té stejně škole v druhé třídě nevlastniho syna. Jsou tam od druhého pololetí loňského roku. Problém nastává že můj bratr je dyslektit a dysgrafik, a má určeného asistenta na předmět matematiky a českého jazyka. Dále má úlevu na předměty jako přírodopis či vlastivědu z důvodu krátkodobé paměti. Jenže paní ředitelku mu dodnes asistenta nezaridila a znamkuji ho stejně jako ostatní žáky, paradox je v tom že nevlastní syn v druhé třídě má asistenta kterého nepotřebuje a jeho třídní učitelka ho posílá s asistentkou do vedlejší učebny jelikož dle jejich slov je pomalý a není schopen držet s ostatními krok. Dle pedagogicko-psychologicke poradny je ale ke svému věku dostatečně vyzrali a zvládá učivo.
Moje otázka tedy zní kam se s tímto obrátit či jak ho řešit. Paní redilka naše výzvy stále ignoruje a jediné co nám řekne že na nás nemá čas a že se máme detem více věnovat.
Děkuji za radu

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

17.09.19 11:34

7x

.

lidus*

Dobrý, je ale vidět, že máte to štěstí, že vaše děti a nebo vnuci jsou bez problémů. Mám vnučku s diagnozou Aspergerův syndrom III., chytrá ale bohužel působí jako nevychovaný a agresivní fracek pokud je něco jinak než je zvyklá. Paní učitelka se s tímto nikdy nesetkala a ani netušila co to obnáší, musela přijít do školy psycholožka aby ji vysvětlila jak se má k takovému dítěti chovat.

Tak jistěže je to nadsázka. Ale na druhé straně má pravdu i martincakl s tím, že ve škole mají tito lidé úlevy a zvláštní zacházení, ale v životě tomu tak nebude.

 

 


3x

Hlavně aby oba dva bratři měli asistenty i v práci, tam to budou asi opravdu potřebovat.


doplněno 16.09.19 17:01:

tereza: Myslím to trochu jinak. Dnes má "papír na něco" snad každé druhé dítě na ZŠ. Ano, ne každý je schopen mít ze všeho 1...no a co? Prostě budou mít známky odpovídající jejich schopnostem. Znám i případ, kdy chlapec hlásící se na gymnázium měl "papír" aby měl na test více času než ostatní. To už je prostě šílenost. Společnost opravdu potřebuje i "popeláře, traktoristy, uklízečky...atd", to přece není nic špatného.

tereza*

Ano s tím souhlasím.
Jen mě přijde hloupé když paní ředitelka ví že má problémy s vyjadřovánim a paměti i prez to po něm chce stejne požadavky jako od obyčejného žáka a pak to vede k poznámce "neuměl látku" a přinese 5.
Bohužel dát dítěti s postižením kouli za 4 chyby z 12 je dle mého špatně.

Bohužel dát dítěti s postižením kouli za 4 chyby z 12 je dle mého špatně.

To si právě nemyslím, co jiného by měl dostat? Náš syn opravdu nechápal, proč on má za 2 chyby trojku a jeho spolužák jedničku, protože má "papír".

Až potom jako účetní, udělá firmě škodu a 4 chyby v účetnictví, může na finančním úřadě zkusit tu fintu s "papírem na hlavu".Tak to být prostě nemá.At ho třeba neklasifikují, než aby to bylo v jiném měřítku než jsou hodnoceny ostatní děti.

asd1

Souhlas s Martinem.. Pokud je blbej tak holt propadne příp. až do zvláštní školy. Je nesmysl, aby normální dítě dostalo za neznalost/ neschopnost se naučit čtyřku a blbec s papírem jedničku a asistenta. Jsem pro stejné hodnocení pro všechny a kdo nezvládá normální základní školu tak patří do zvláštní, a ne že má papír na menší nároky. Kdo umí dostane jedničku a kdo neumí nic tak kouli a na konci roku propadne. Dnešní doba kdy se vyrábí 50% vysokoškoláků a zbytek s maturitou je nesmysl, není víc chytřejších ldí než dřív a když VŠ zvládne víc než 10% lidí tak je něco špatně...

@asd1 Zlatý slova. Na věčnou památku vytesat do kamene a pozlatit.
Navíc je maturita čím dál tím lehčí, místo aby to bylo naopak.

 

lmgify

3x

Nadřízeným ředitele státní školy je odbor školství krajského úřadu.

tereza*
16.09.19 17:06

Děkuji

 


2x

Asistenta žákovi nepřiděluje paní učitelka a ani paní ředitelka. K tomu, aby dítě dostalo asistenta, musí být doporučení ped.-psych. poradny. Je třeba s chlapcem/chlapci se do poradny objednat, poté ji navštívit a nakonec dát výsledek vyšetření k dispozici škole. Škola pak požádá o peníze na asistenta.

Jestli má váš bratr popisované problémy, možná by stálo za úvahu dát ho do spec. školy (opět musí mít vyšetření). To není žádná ostuda, ale ve specce jsou učitelé vyškoleni pro práci se žáky, kteří mají podobné problémy. Moje zkušenost je ta, že ve specce jsou děti spokojené - ony tam totiž zažívají úspěch, který na ZŠ zažít nemohou. Absolvent specky může být lépe připraven do praktického života, než žáček, "kterému to ve škole moc nešlo". Jde o ten přístup, který mu mohou ve specce dát, i o učivo samotné - učí se to, co dokáže zvládnout, ne že se něco nabifluje nazpamět a druhý den to už neví (aniž by vůbec pochopil, k čemu taková znalost je). Konkrétně: např. ve specce je větší hodinová dotace pracovních činností.

 

marfusa*

2x

Syn měl z pedagogicko-psychologické poradny vyjádření že je dysgrafik a k tomu doporučení, jak má být postupováno. Na konci školního roku nám učitelka řekla, že ví, že má syn nějaký doklad, ale ještě ho nečetla. Pak jsme ho dali do školy pro děti s dyslexií. Tam se mu zlepšil prospěch, protože ho nikdo nenapomínal kvůli úpravě sešitů.

 

tereza*

Tak na to si myslím jsou oba dost malý a zda se mi že je nevhodné aby škola využívala asistenta dle svého uvážení a ignorovala rozhodnutí dle ktereho se má řídit.
Bohužel jsou i lidé kteří to potřebuji a mají určitou vadu ( není to od nás výmysl, ale bohužel zdravotní problém) takze vaše odpověď je celkem nevhodná.
Navíc dítě které je zdravé je ba naopak školou podrazovano bezdůvodně.

 

tereza*

Ano oba dva vyšetření mají, a samozřejmě jsme ho dodali i do školy. Proto se nám jednání paní ředitelky nelíbí jelikož to nebere v úvahu. Dle pedagogicko-psychologicke poradny právě bratrovi s obtížemi stačí asistent a doporučili aby byl mezi normálním kolektivem, neboli v běžné ZŠ. Každopádně i o tom uvažujeme.

Také záleží na to, kdy byli chlapci na vyšetření a hlavně kdy dostala škola jejich zprávu.

Škola nárokuje asistenta (resp. peníze na asistenta) až poté, co dostane příslušný "papír", ale ty peníze dostane později. Může to být také tak (pokud správně prezentujete výsledek vyšetření a doporučení poradny), že škola zatím peníze nedostala ani na jednoho z chlapců, a asistenta dala k jednomu z nich v době, kdy má asistent "okénko" (např. proto, že žák, se kterým by měl být, je nemocen apod.). Dříve doplácela škola asistenty i z vlastního rozpočtu, tzn. z peněz, které by jinak mohli dostat učitelé, uklízečky, školník...

 

iz*

0x

Můžete se obrátit na zřizovatele školy (obec), odbor školství krajského úřadu nebo na školní inspekci.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]