Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebovala bych poradit, jestli když můj syn, který studuje 1. ročník Obchodní akademie a dostal jednu 5 z ČJ v 1. pololetí a teď v druhém pololetí má za 2 z ČJ, tak jestli bude muset dělat nějaké opravné zkoušky té pětky, kterou dostal v 1. pololetí. Ve škole nic neříkali, tak nevím a táži se Vás...
S pozdravem Marie
Dobrý den, dovolím si malinko odbočit: mám velmi vážné pochybnosti o kvalitě zmiňované školy. Probíhá-li klasifikace tak, že si student může během pololetí opravit (ale jistě také zhoršit) známku hned o tři stupně, s jistotou můžu prohlásit, že pedagog není dobrý. Kvalitní učitel s žákem pracuje, motivuje ho, nenapálí mu v polovině prvního ročníku v žádném případě pětku, i kdyby žák skutečně v učivu plaval. To, co popisujete, nevypovídá vůbec nic o úrovni znalostí vašeho syna, zato můžeme leccos tušit o labilitě učitele/ky češtiny.
doplněno 11.07.10 10:13:K reakcím níže: osobně považuju známkování obecně za přežitek. Já mám jedničku, Pepa dvojku, asi jsem tedy lepší než Pepa. Ale možná taky ne. Možná jsem měl větší kliku při opisování, možná jsem si připravil lepší tahák na písemku, možná jsem byl zkoušenej z něčeho, co jsem čirou náhodou věděl, a Pepa to štěstí neměl. Motivuje mě k něčemu jednička? A co teprve pětka? Moje přítelkyně je vystudovaná bohemistka (s červeným diplomem), která měla na gymplu z češtiny ve čtvrtáku čtyřku, odmaturovala z ní na trojku. Svědčí to o něčem? Mívala výborné slohovky, perfektní pravopis, hodně četla, ale dělala potíže, když po ní učitel chtěl, aby chronologicky vyjmenovávala díla autorů.
Může a nemusí být pravda. My měli na gymplu spolužáka, který flinkal fyziku do aleluja a dostal z ní v pololetí z milosti 4 (přitom klidně za 5 dostat mohl). Ve druhém šel do sebe, připravoval si referáty, zlepšíl se úplně ve všem (taky přestal dýlovat různé bílé prášky, ehm...) a na konci měl z fyziky za dvě. Protože to na tu jedničku nedotáh, ne že by na to neměl. Fyzikářka byla skvělá, pohodová, ale přísná, když bylo třeba. Takže např. zlepšení tohoto našeho spolužáka ze zasloužené 4 (až 5) na stejně zaslouženou 2 nevypovídá o kvalitě učitele nic víc než to, že nad ním nezlomila hůl a dala mu možnost se zlepšit v rámci svého maxima. Nic Vám nedává právo soudit učitele, jehož práci a výkon jste neviděl. Nevíte, jestli je flink žák nebo učitel. Zlepšení o 3 stupně je jistě nevídané, ale ne nemožné. A byl by blbec učitel, který by řekl: "No, to bude vypadat divně, dám ti jenom 4." Proč, když ten žák se prostě zlepšil a známky na dvojku měl? Rychlé soudy jsou cestou do pekel. Krásný den, Pů
doplněno 10.07.10 22:26:Mathe díky
doplněno 11.07.10 22:23:Ale ano, ejuno, na tom se klidně shodneme, že "dobrý češtinář" může na každé škole znamenat něco jiného. Ale Vy jste apriorně obvinil učitele, a s tím prostě kategoricky nesouhlasím
Přesně tohle se stalo naší dceři. V pololetí za 4 z čj. Tak jsem nadávala, hroutila se a slíbila odměnu na konec roku, pokud se zlepší. Na konci roku měla za 2. (pominu fakt, že z jiného předmětu to bylo přesně obráceně)
Tak s tím tak zcela nesouhlasím. Může to být naopak právě ten motivační přístup právě proto, že v pololetípětka tak moc neznamená. Ono záleží na celkovém přístupu. (Mluvím z vlastní zkušenosti.)
A ještě něco: všichni víme, jak se obvykle ve škole známkuje. Za pololetí jedna písemka, jedno zkoušení, pokud je průměrná známka z obého tak nějak "mezi", přihlíží se k aktivitě, ale taky k úpravě v sešitě (což považuju za tragédii). Úroveň znalostí se přece nedá změřit známkou, ale dá se rozpoznat, co přesně žák či student neumí.
"A ještě něco: všichni víme,. . . . . . . . . ." - tak tohle zevšeobecňování je úplně k ničemu. O konkrétní situaci nevíme s výjimkou tazatelky nic jiného, než hodnocení v pololetí 5, na konci roku 2. Tazatelka se neptala na názor na učitelku, školu, známkování nerorzporovala...ale holt je třeba okamžitě odsoudit vyučující.
Je to stejné, jako že všichni víme, že všichni policisté jsou úplatní, poltici kradou, úředníci jsou líní, lékaře pacienti obtěžují, hostinští okrádají zákazníky, fotbalisti (hokejisti - jak je libo) neumí hrát a zkazí každou šanci, řidiči jsou agresivní, chodci bezohlední, příjemci sociálních dávek jsou líní příživníci, podnikatelé vykořistují zaměstnance...atd., jo a vlastně ty učitelky - hloupé, neschopné a vyžívající se v deptání žáků. Užívat takovéto zevšeobecňování může být běžné u piva v hospodě, ale jinak je to ubohost.
Vy učíte, viďte? Samozřejmě nemám potřebu za každou cenu kopat do vyučujících a svoje pochybnosti o zmiňovaném češtináři/ce jsem řádně odůvodnil hned v úvodu. Byl bych vám vděčný, kdybyste mě informoval, jak konkrétně se změnila zaběhlá praxe, kdy se zpravidla známka na vysvědčení odvíjela od aritmetického průměru známek získaných v průběhu pololetí, jichž nebývalo mnoho.
Tak, a přesně na tenhle argument jsem čekala: "Vy učíte, viďte?" Ten je nejubožejší z ubohých. Předkládáme Vám jen opačné názory a názory, které Váš apriorní odsudek vyvracejí. Ale podle Vás je vše jasné, protože učitelé jsou takoví a makoví a jiná možnost neexistuje. Svádíte téma jinam, což dělá přesně člověk, který není schopen obhájit původní myšlenku. Klidně se na nesmyslnosti aritmetických průměrů shodneme, na absurditě vyjmenovávání literárních děl namísto jejich analýzy taky. Ale šmahem odsoudit někoho (tj. vyučuícího), jen proto, že VY SI MYSLÍTE, je prostě velmi omezené. PS: Ne, neučím. Howgh.
Až vychladnete, zkopírujte mi jedno jediné moje tvrzení, v němž šmahem odsuzuju všechny učitele. Otázku jsem neadresoval vám, ale uživateli/ce, který/á si říká mathe, a vzápětí jsem se zase vrátil k tématu. Myslím si, že dneska bylo úmorné vedro, že v letošní zima byla prima a že je docela dost hodin - máte nějaké výhrady?
Chvíli jsem na střední škole učila. Moje zkušenost je taková, že za 5 dostane jen problematický student, flink a potížista. Některé rodiče jsem nikdy neviděla, jiné zas až zjistili, že student má dvě pětky na vysvědčení a divili se jak je to možné, že kluk navštěvuje školu jen občas. V poleletí za 5 a na konci roku za 2? Už to je divné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.