Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Slovní úlohy - řešení

Od: melovinatorka odpovědí: 6 změna:

Zdravím. Ráda bych znala řešení následujících slovních úloh, zda je mám správně. Děkuji.

1. Mravened se snaží vylézt z písečné pasti, kterou mu nastražil mravkolev. Potřebuje vylézt po šikmém svahu 50 cm. Za 3 minuty popoleze o 20 cm, ale pak mu dojdou síly, minutu odpočívá a Písek ho stáhne o 5 cm zpět. Tohle se stále opakuje. Za kolik minut se dostane ven?

2. Babička napekla 67 koláčů. Do 56 koláčů dala povidla. V 33 koláčích byl tvaroh. Kolik koláčů bylo naplněno obojím, jestliže žádný nebyl bez náplně?

Děkuji za odpovědi. M.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Já jemn upozorním na vchyták v první úlo. Jakmile mravenec doleze na kraj či přec něj, už nebude odpočívat a sjíždět o těch zráídnách pšt centimetrrů

 

xx*

0x

Jestliže sečteme 56 + 33 = 89, pak jsme koláče s náplní povidly i tvarohem počítali dvakrát.

Takže počet koláčů naplněných obojím je 89 – 67 = 22.

 

host

0x

Kdo ty příklady dělá, učí děti logickému myšlení a práci s informacemi.

Především: past mravkolva je jamka v písku s hloubkou asi 5 cm a průměrem horního okraje asi 7,5 mm (viz citace: "In trap-building species, an average-sized larva digs a pit about 2 in (5 cm) deep and 3 in (7.5 cm) wide at the edge..."), takže žádná jáma v písku s délkou stěny 50 cm, to si pan učitel mohl najít lepší příklad.

Za druhé, když mravenec spadne do pasti mravkolva, tak ten ho chytí a sežere a tak už sežraný mravenec nepoleze nahoru.

Za třetí: že by mravenec lezl rychlostí 20 cm za tři minuty, tedy asi 6,7 cm za minutu? To i šnek je rychlejší.

Kdyby to nebyla početní úloha, tak by to byl přírodovědný chyták, podobně jako dětská hádanka, když myslivec střelí zajíce, na kterou stranu padne? Správná odpověď je "na chlupatou"... atd.

melovinatorka

No že to nemá žádnou logiku? A to je, prosím pěkně z Cermatu.

No to , že je to z CERMATu, bych zrovna jako doporučení nebral

host

Učebnicím se nemá tak moc věřit, prý se zanedbává kritické myšlení, ale to není tento případ, zde je kritické myšlení vhodné.

Například v DUM (digitální učební materiál) uložený na stránkách www.rzp.cz (po kliknutí se vám přímo stáhne tento učební materiál i s uvedením autora, je to na stránce 10) je přímo šílený nápad pana učitele, tvůrce tohoto učebního materiálu, pocházející snad z doby císařské parní dráhy před sto lety, cituji: "Vysvětlete fyzikální podstatu faktu: Děti přikládají ucho na koleje aby zjistily, jestli jede vlak.". To snad nedělal ani pan přednosta Zababa v pohádce o mašinkách.

Takže příklad z mravkolvem pouhá slovní fikce k početnímu úkolu. Takhle si děti zvyknou ignorovat pitomosti, nebo ti slabší věřit každé pitomosti.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]