Nejste přihlášen/a.
Ahoj, chodil jsem na automechanika a měli jsme ve tříde jednu holku. Není to pro holku těžké, ale musí se vyznat a nebýt úplně levá. Učivo je poměrně jednoduché, nic těžkého, zvládne to snad každý. Co se týče praxe, tak záleží, jak to má vaše škola udělané. Na mé škole byl 1. ročník normálně s mistry (učí se tam klasicky jak zacházet s nářadím, co na co je a tak dále, taky už budete montovat i nějaká auta apod...) a další ročníky už na servisech (kde dávali i celkem pěkné peníze na praxi).
Takže to, že jsi holka až takovou roli nehraje, hraje roli spíše to, jestli tě auta opravdu baví a vyznáš se v nich. Dnes jsou auta spíše přes elektroniku, tak bych možná pouvažoval i o Autoelektrikáři, o které by mohl být větší zájem, jelikož opravit motor apod. zvládne každý i bez školy, ale taky to bude asi obtížnější na učivo.
Ve třídě na automechanika jsme měli dokonce tři holky,a všechny to udělaly. Učivo určitě těžké není,jestli máš trošku mozek určitě to dáš levou zadní. Problém je někdy spíš v praxi. Na starých autech zarezlé šrouby nejsou nic lehkýho ani pro silnýho chlapa,určitě nebudeš mít čistý a jemný ručky. Ale po nějakým tréningu zvládly ty holky i toto. Takže jestli se na to cítíš tak klidně
Musíš si taky uvědomit že to není čistá práce,zvlášt v zimě v těchto sračkách ti přijede na dílnu auto,ty si je zvedneš a všude na hlavu ti prší slaná voda s blátem z tajícího sněhu. Ruce máš špinavý jak kominík...
Souhlasím s @tarantulee, zkus se podívat i na (auto)elektroniku. V dnešních autech je jí čím dál víc a lidí, kteří se v ní pořádně vyznají a jsou schopni diagnostikovat závadu a daný díl opravit, ne pouze hádat podle OBDII kódu a měnit, moc není (viz jedno aktuální vlákno na Fabia klubu, kde se řeší svítící kontrolka motoru a u několika aut nikdo neví, proč svítí). Znalostí bys sice potřebovala relativně dost, ale zase bys měla jistotu, že nikdy nebude problém najít práci. A k těm mechanickým věcem se dříve nebo později dostaneš stejně (i kdyby jenom proto, že např. pro přístup k elektronice se většinou musí něco vymontovat a po opravě následně vrátit zpátky).
Z mé dosavadní zkušenosti je o dost jednodušší se ve škole naučit elektroniku a v případě potřeby se pak doma doučit nějakou tu mechaniku, než naopak. K mechanickým věcem je na internetu spousta materiálů a návodů, ze kterých se naučíš docela dost (vřele doporučuji podívat se na YT kanál Engineering Explained) a zvládneš téměř cokoliv, ale u elektr(on)iky je to horší - je nutné pochopit, jak daný systém pracuje, jinak prakticky nemáš šanci uspět. A získat potřebné vědomosti bez školy je podstatně těžší.
Na SŠ holky (na tomto oboru) holky nebyly, ale tam nás bylo dohromady 7 Teď na FEL ZČU jich ale zase je až překvapivě hodně
Je to len vec pohľadu na ženu.Dnes šéfujú firmám,čo bola skoro výlučne mužská robota.No skúste sa pozriet na bývalé ZSSR,tam ženy sa naučili robit všetký mužské roboty,jednoducho nebolo mužov.Odporučil by som ti navštívit na deň malý dielenský servis a uvidíš,čo to obnáša.Na druhej strane ide vývoj dopredu a, ak to bude na elektriku tak tam už nebudú mastné motory a prevodovky.
nevím jak je to dnes,ale před X lety fungovala na bxclubu.com žena s nickem Dina a ta se jako své druhé povoláníučila na automechanika.to proto pže tyto auta s hydropneumatikou umí opravovat (umělo) málo lidí dnes je to krapet lepší ale opět žádná slava. A v JCK existuje další žena co si sama Fialku a za malé pomoci přítele a táty také sama dělala ( jestli se podaří dám foto jejího auta).Jinak není mužská práce ,kterou by žena nezvládla .
Ještě malé doplnění nelze než souhlasit třeba s Praivem. Jinak se synem (sdružený uč obor nwn proč řezníci a automechanici,ale budiž je to věc školy) do prváku nastoupúili 4 kluci mechanici a asi 20 řezníků dokončilo asi 16 kluků,ale do třetáku se nedostal ani jeden mechoš!Už nyní je v některých oborech málo lidí dobrých a zručných ,za pár let to bude ještě horší a pak možná budou kvalitní řemeslnící placeni zlatem (obrazně řečeno)nebo nás zahltí inostránci.
Ahoj Andy,
jako vyučená automechanička můžu říci, že nezvladatelné to není. Kluci tady mají pravdu, že je to opravdu fyzicky náročné. Protože jsem si vzala praxi mimo školu a taky protože mě to strašně bavilo, tak jsem makala někdy i do 11 v noci a padala pak do postele vyřízená. Ale začala jsem hned s nástupem do školy chodit na tvrdé kruhové tréninky a získávala tak jak sílu, tak vytrvalost. Takže to postupně začalo být všechno lépe zvladatelné.
Řekla bych, že mnohem těžší je překonávat nedůvěru lidí v ženskou v chlapském oboru. Setkávala jsem se a setkávám s tím všude. Ale i to si můžeš vzít jako výzvu, kterou je třeba překonávat.
p. s. ta špína, kterou tady kluci zmiňují mi nikdy nevadila, počítej s tím, že je zažraná a fakt to nejde umýt, pokud tak pracuješ denně. Dovolenou u moře se to dá spravit .
p. p. s. do budoucna: je potřeba mít tolerantního partnera - někdy to, že je člověk načichlý a špinavý z dílny, nemusí chlap skousnout.
Dáš vědět, jak ses rozhodla?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.