Nejste přihlášen/a.
Baví mě ZSV a dějepis taky jsme si je zvolila jako seminář,ale na práva se mi moc nechce...nemáte někdo nějaký tip kterou jinou VŠ zvolit?
Jedna věc je, co Tě baví, další věc je, co Ti jde a co by Tě "bavilo dělat". Nabízí se pedagogická fakulta nebo filosofická fakulta. Takže je otázkou, jestli Tě to baví natolik, abys to i učila (?), z fildy mám rozporuplné pocity. Nakonec bys stejně skončila u učení a to v lepším případě. Tak pozor, at neskončíš jako mnoho těch, co šlo ze zájmu (jakože koníček) na fildu a po dostudování řešili otázku, co ale budu skutečně dělat?
Nebo se reálně zamyslíš, co bys chtěla dělat, jaké platové ohodnocení vlastně očekáváš a možná nakonec zjistíš, že okrajovější záležitost tvého zájmu bude možná lepší variantou pro budoucnost. Tak držím palce a přeji, at vymyslíš něco, čím se taky uživit, nejen že si vystuduješ obor, který Tě bude moct maximálně hřát u srdce, že ho jakože hlouběji znáš ...
Já bych naopak filosofii doporučovala velmi - pokud tě tyto obory baví, tak si je prohloubíš, upevníš, a až školu dokončíš - ano, možná "budeš muset" jít učit, ale nestrávíš pět let studia kvantem naprosto nepoužitelných a zbytečných didaktických předmětů (jestli už u nás existuje smysluplná pedagogika, opravte mě). Je fakt, že hromada filosofických oborů je v reálu k ničemu. Jenže druhý fakt je, že prodrat se fildou je poměrně obtížné a (což bylo překvapením i pro mě) absolventi různých oborů se poměrně dobře uplatňují v jakýchkoliv zaměstnáních i totálně mimo obor, protože jsou považovaní za lidi, kteří jsou schopní se vypořádat s kdejakým problémem, rychle a komplexně myslet a mívají dost široký rozhled (protože bez toho by dost dobře nemohli napsat ty stohy prací, které jsou po nich v průběhu studia vyžadovány). Mí spolužáci pracují i ve sféře účetnictví v auditorské velké pětce, jako realitní agenti...kde co a hlavně v oborech, kde se fakt cení schopnost přemýšlet. Nic naplat, at je to či není pravda, filda pořád platí jako "lepší" než pedagogika - ale pozor, netvrdím že vždy a samozřejmě záleží jak na kvalitě kantorů, tak studentů - konec konců i oboru. Co se oborů týká, volila bych filosofii nebo dějiny, a spíš než kombinaci těchto dvou bych volila jeden z těchto plus nějaký jazyk - k nezaplacení. Hlavně ale vyber to, co tě bude bavit - protože nic jiného nevystuduješ (vlastní zkušenost, kdy jsem také nejprve volila "praktické využití" a stejně nakonec skončila u toho, co mě bavilo a šlo mi nejlépe - a teď už mě to i živí ).
doplněno 01.05.10 23:24:Durancea - pravdu díte, "k čemu pak studium". Jenže jde o to, že třeba tyhle velké auditorské firmy vezmou - a teď pozor, zažila jsem to na vlastní kůži po státnicích, když jsem nevěděla kudy kam a hlásila se všude možně - raději VŠ z fildy s ochotou doučit se účto NEŽ středoškoláka s dodělanou obchodní akademií. To mi řekla paní, která se mnou vedla pohovor. Uspěla jsem - nenastoupila (zavčas jsem si uvědomila, že by mě to nebavilo - proto jsem taky odešla z ekonomky). A odůvodňovala to právě tím, že lidi z VŠ se nenechají něčím jen tak rozhodit, a tak je raději vezmou, než SŠ, na kterých prostě o těch 5-6 let míň protloukání se je znát. V tom má zatracenou pravdu. A ekonomové si zase řeknou o příliš vysoké platy , protože mají přehnané nároky. To je prostě příklad z praxe. Ale opakuji - studovat to, co člověka baví, jinak to nedodělá.
Meruna i Pu mají v mnohém pravdu, dobré odpovědi.
Můj úhel pohledu - POKUD fildu, tak s jazykem (historie -němčina ap.) a druhá podmínka - vydržet celé roky (moje sestra má francouzštinu na FF, byla úspěšná, ale s pocitem, že např. francouzská středověká poezie braná celý semestr je v životě na nic, tak po 3 letech školu skončila a hurá do praxe s pouhým Bc.titulem ... výsledek: krušné začátky, jako soukromá učit.se dost nacestovala během týdne po okrese na soukromé hodiny, FrJ není tak běžný jazyk, no a vzít pár hodin na základce jako balakář nešlo. Takže pozor - pokud jo, tak vydržet aspoň na Mgr.) .. jinak jak píše Pu ohledně využití chytrých hlaviček z FF v účetních kruzích, realitkách ap., to se mi moc nelíbí, už bych zvažovala, zda má tedy studium nějaký smysl... Je pravdou, co znám lidi já, že s fildou skončili stejně učit na školách, těch odborných pracovníků ve vědě moc není (leda se velmi silně už během studia orientovat na nějakou oblast oboru).
Pokud peďák, tak s dějepisem bývá čeština, výhodnější je dnes ale cizí jazyk (ovšem s vědomím, že se Ti pak do školství chtít nebude, znalost jazyka je pořád dobrá kdekoli jinde, ve školství nedoceněné), bývá i občanka (nebo právě ZSV). Nevýhodou dějepisu jako předmětu Tvé aprobace je, že málokde Tě potřebují akutně (těch pár hodin v rozvrhu lehce rozdělí jiným učitelům) - pokud se hlásíš o práci, víc je zajímá třeba ta čeština, anglina ap.
doplněno 03.05.10 00:09:ad Pu: ... hmm, věřím Vám tu zkušenost ... jen mi to fakt přišlo trošku absurdní, asi i v souvislosti s tím, že jsem měla vnitřně pocit, že chci radit holčině "na začátku" a nechala jsem se tím dojmem unést. Ale máte pravdu, že asi studijní typ by měl být pro zaměstnavatele lákavější ( a co si budem povídat, titul sem tam dveře otevírá - nemyslím hanlivě, ale opravdovsky, minimálně jako pocit jakési ) záruky. Zda je to správně, to je už věc diskuse jiné.)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.