Nejste přihlášen/a.
Dobrý den , dnes jsme ve škole braly látku : Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vytykání . Byl by někdo ochoten mi to vysvětlit? Učitelky se bojím zeptat a když se zeptám spolužáka pošle mně utírat hajzl .
Roznásobit závorku asi umíš?
např. 2 . (3x + 7) = 6x + 14 nebo -x . (a - 2b) = -ax + 2bx
No a vytýkání je vlastně opačný postup:
např. ve výrazu 6x + 14 si řekneš, že oba členy by se daly dělit 2, tak tuto dvojku VYTKNEŠ: 6x + 14 = 2 . (3x + 7).
V závorce je pak to, co ti vyjde po vydělení dvěma.
Nebo třeba můžeš vytknout ze stejného výrazu -2 : 6x + 14 = -2 . (-3x - 7)
Tvoje kontrola je to, že když zpátky roznásobíš závorku číslem, které vytkneš, dostaneš původní výraz.
Většinou se vytýká co největší číslo, kterým se dají dělit oba (nebo všechny) členy výrazu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.