Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jaký byste navrhovali postup při procvičování angličtiny u malých děti s věkem okolo 10 let? 3., 4. třída... Já bych to viděl na učení se různých okruhů- barvičky, části těla, ovoce, zelenina, zvířata, rodina, atd... Postupně zasazovat výslovnost, nejdříve pouze opakování, ale postupem času těžší a těžší hlásky. A do toho prokládat jednoduché fráze a věty. Co si o tom myslíte? A jak se svými dětmi procvičujete vy angličtinu (pokud jí zvládáte)?
Vidím, že nikdo nereaguje, tak zkusím odpovědět, přestože s angličtinou zkušenosti nemám. Myslím si ale, že by postup měl být stejný nebo podobný jako u jiných řečí.
Já bych začala výslovností, slovíčka se zároveň učit s jejich zvukovou i psanou podobou.
Dále bych se zaměřila na gramatiku, větnou stavbu a procvičování formou otázek a odpovědí.
Fráze bych radši vynechala, (nejen) děti mívají tendenci je potom používat místo vlastní tvorby vět. (Setkávám se s tím, že se lidé místo slovíček, gramatiky a větné stavby učí fráze (celé věty). Jakmile ale někdo otázku formuluje trochu jinak, nebude už použitá fráze správná.
Pokud se jedná o procvičování, tak snad procvičuji to, co se učí jinde - předpokládám ve škole. Tak prostě procvičujte školní okruhy: ty stejně jsou v těch tématech, které uvádíte.
Naučila bych je používat online slovník (pro začátečníky klidně stačí na seznamu), který zrovna přečtě výslovnost: tím, že napíší, poslechnou a zopakují, máte hned 3 kontakty s daným slovíčkem.
Děti celkem zvládají slovíčka jako barvy, části těla apod, ale neumí je použít do vět. Učit se fráze je v začátcích nezbytné: přece je nebudeme učit doslova překládat Jak se jmenuješ? Je mnoho věcí, které angličtina vyjadřuje odlišně.
V MŠ byla angličtina pro předškoláky 2x týdně 30 minut-školka hrou, barvičky, zvířata,počítat do 10, zpěv, možná ještě něco ale víc jsem se od vnučky nikdy nedozvěděla. Teď v 1 tř. má angličtinu jeden týden 2x a druhý týden 3x a tak dokola, učí se opět barvy, zvířata, tématické celky- např, dětský pokoj (stůl, židle, počítač, hračky,...), škola (tabule, lavice, pastelky, pero, sešit...) Vzhledem k tomu, že děti neumí číst a psát, mají vše poslechem a slovíčka se musí naučit doma, pokud si je ze školy nezapamatují. Učí se pozdravit, dny v týdnu, básničky, písničky. Víc opět nevím, ne vždy má vnučka náladu povídat si s babičkou o škole a babička neumí anglicky ani to co vnučka.
ZŠ není zaměřena na angličtinu. Myslela bych, že žák 3 a 4 třídy zvládne víc než píšete..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.