Nejste přihlášen/a.
Zdravím milé rádce. Tak si musím přiznat, že mi ujel vlak, a to hodně. Snažím se to napravit, tedy chodím na jeden počítačový kurs, prý pro začátečníky . Elektroniku obecně znám, ale tohle je výrazná specializace. Ale o to nejde. Takže, jednoduše řečeno, nestíhám tempo probírané látky a domů si v hlavě nosím jen útržky a poznámky v sešitě. Jsem vděčný za víkendy, kdy se učím podle článků na internetu. Našel jsem tam jedny výtečné stránky, podle kterých postupuju s učením a doplňuju si útržky znalostí z kurzu. Díky těmto stránkám mi to teprve začíná do sebe zapadat a začínám chápat, o čem byla v kurzu řeč. Stejně ale nestíhám. Zeptám se natvrdo: Jsem blbý nebo je neschopný lektor? Nestalo se to i vám?
Dobrý den, blbost to nebude, ale mozek je už trochu "fajnovější" a nerad si ukládá další informace. Já, kdybych si takový kurz platil, tak bych toho lektora "vyždímal" - tedy, není mně to jasné, tak se za své peníze zeptám a chci odpověď. Jinak, to domácí doučování je OK, ale již kurz by měl naučit to podstatné. Zdravím!
P.S. Také se můžete na otázky ohledně PC zeptat na této poradně.
Jejda, moc Vám fandím!
Také si plánuji, že v důchodu budu dohánět "mezery ve vzdělání" je toho tolik, co bych chtěla vědět. Určitě nejste blbý a ani asi nebude problém v lektorovi, jen už nám to tak rychle neleze do hlavy. Bude Vás to stát víc úsilí, ale určitě to dáte!
Také se musím stále něčemu učit, co mladý pochopí za chvíli, mně trvá déle, syn kolikrát protáčí oči tak to prostě je.
On i ten kurz "pro začátečníky" může nechtěně předpokládat, že některé věci jsou "jasné", protože "to ví přece každý". Ten přednášející si opravdu může myslet, že to vykládá "jak pro debily", ale přitom třeba používá nevědomky slova nebo vzájemné vztahy mezi předměty, se kterými se předtím "dělník ve šroubárně" nesetkal a proto se v nich ztrácí. Pro úplného nováčka "kliknutí pravým tlačítkem na ikonu" zní stejně nepochopitelně a abstraktně jako vysvětlení integrálů v maďarštině.
Navíc tam přistupuje to zahlcení relativně mnoha novými informacemi v krátkém čase a to jen vyvolává v člověku pocit, že je úplně blbej.
Musím vyjádřit obdiv nad tím, že si to dokážete později sám dohledat a prokousat se tím znovu sám. Tak se člověk nejvíce naučí. Navíc uděluji další bod za pochopení souvislostí, jak do sebe jednotlivé věci zapadají.
Zapisujte si co nejvíce, at pak dokážete doma co nejlépe rekonstruovat, o čem vlastně byla řeč. Podle vašeho popisu to vypadá, že zatím děláte vše na jedničku jako profík.
Pokud umíte spustit prohlížeč a natukat dotaz do Googlu, tak se dokážete naučit na PC cokoliv. Návody na všechno už někdo na Internetu publikoval.
Jste blbý, jako každý po padesátce. Pokud počítač nebudete pravidelně (často) používat, blbým zůstanete. Musíte si ujasnit (nejlépe s někým, kdo není blbý) proč chcete počítač ovládat a co chcete znát. A na to se soustředit. Někomu vystačí prohlížet si webové stránky, svoje fotky a internetové bankovnictví - a je zbytečné, učit se psát dopisy. Pak, když budete znát to, co potřebujete, pomalu se rozšíří i znalosti toho ostatního.
na to se těžko odpovídá, když neznám ani Vás ani lektora . Blbý asi nejste když jste schopen věci pochopit byt až třeba při domácím studiu. Špatný lektor může být. Sám jsem to zažil. Na VŠ jsem měl z matematiky lepší výsledky než na střední a bylo to jednoznačně kvalitou pedagoga. Je totiž velký rozdíl mezi někým kdo Vás chce opravdu něco naučit a někým kdo jen něco oddrmolí aby splnil povinnost, nebo to odpřednáší jakoby sobě rovným a nechápe, že Vy se to teprv učíte. Je asi pravda, že v pozdějším věku se člověk už učí hůře a možná i s menší chutí, ale nemusí to být pravidlo. Podívejte kolik vědeckých pracovníků či výzkumníků je v pozdním věku! Osobně jsem, řekněme, ve středním věku a pokud mě to zajímá, nebo se něco potřebuji naučit jde to.
úplně normální. Nejste blbý ani vy, ani lektor a buďte si jistý, že to co se učíte teď, je slabý čajíček proti tomu, co přijde.
Výpočetní technika je dnes už tak komplikovaná a tak rozlehlá, že potrvá celé roky, než se vám ty všechny pracně nasbírané kousky pospojují do celku a vy budete moci říct, že aspoň jedné části z jedné části rozumíte skutečně dobře.
Ne, jste jen po té padesátce. Učím jazyky a přístup k žákovi, který má 50+, je naprosto jiný než u mladšího člověka. Je také daleko těžší vyhovět jeho potřebám, pokud je v kurzu více lidí, ta výuka u nich musí být hodně individualizovaná. Pokud jste v kurzu s mladšími lidmi, je to normální. Varianta neschopného lektora samozřejmě může připadat v úvahu, ale pro to nemáme dostatek informací a stávající informace pro ni nehovoří
Ale musím taky podotknout, že vyučovat počítače je náročné. 10 studentů sedí u počítače, každý tam něco dělá a já můžu monitorovat jen pár z nich. Jako by mi 10 studentů mluvilo najednou a já je měla opravovat! Šílené.
Dík za odpovědi. Tady jde hlavně o to, neskončit na stáří profesně u lopaty. Copak doma, klidně budu kydat hnůj, nejsem fajnovka na práci. Jinak přidám jednu velkou zkušenost. Už asi dva roky plánuju používání dvou monitorů při domácích hrátkách na počítači. Teprve nyní jsem je oba skutečně zapojil a používám oba. Kdybych si nedělal poznámky ještě na papír, mohly by být i tři. To jako beze srandy.
Právě jsem na kurzu a lektor mi naznačil, že zkoušku neudělám, že mi ji "nedá". A má pravdu, co se týká praktické části. Takže, velké rozčarování nad dalšími (ne)možnostmi v životě.
Věřte tomu, že valná většina lidí, co používají počítač, na žádný kurz nechodila a pokud musela (povinnost od zaměstnavatele), tak jim to stejně nic moc nedalo. Takže musíte desítky (stovky) hodin strávit u počítače, až se vám rozsvítí. A vlastně i různé návody/kurzy jak pracovat s počítačem si můžete na internetu zdarma vyhledat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.