Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úloha - procenta

Od: misa1 odpovědí: 10 změna:

Ahoj, potřebovala bych poradit s jednou úlohou. Zájezd byl zdražen o pětinu na 3600Kč. O kolik korun byl zájezd zdražen?

Vím, že výsledek je 600Kč. Jak to vypočítat za pomocí trojčlenky? Děkuji


doplněno 03.04.16 17:38:

určitě je 100procent 3600 Kč.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hauu*

1x

stačí 3600 vynásobit pěti šestinami= 3000Kč

proč pět šestin? protože znáš 120% (jedna pětina je 20%)=3600Kč

ty nepotřebuješ 120% ale 100%, zmenšujeme, a proto do zlomku zasadíme:5 do čitatele a 6 do jmenovatele (5 má představovat 100% a 6 má představovat 120%)

anebo to můžeme zmenšit v poměru 5:6 (vydělíš 3600 posledním číslem a násobíš prvním číslem) a tím získáš 3000 Kč

Na to nenusíš být expert.

 


1x

3600 je 120%, kolik je 100% dopočítáš

misa1

Děkuji, a jak tedy tou trojčlenkou, zkoušela jsem to a stále mi to nevychází.

ctenar*

1/5 (jedna petina) ... x

6/5 (sest petin) ... 3600

trojclenka: x = (1/5)/(6/5) . 3600

x = 1/6 . 3600

x = 600

 

uska*

1x

Míšo, ještě, že existují takoví rádci jako - čtenář -. Ten ti spočítá příklad, (což je jednodušší než tě donutit nápovědmi zapnout mozek jako to dělají ostatní rádci ), ty opíšeš výsledek a hlavě budeš mít stále prázdno. Doufám, že zítra od tebe zde bude další domácí úkol.


doplněno 03.04.16 22:52:

Čtenáři - jak víte, že to Míše nevychází? Nenapsala sebemenší postup, jen napsala - nevychází mi to. Je kumšt nápovědou donutit mládež sem hodit svůj výpočet i když by byl špatný. Pak chápu, že jim pomůžete příklad pochopit a opravíte chyby. Ale dělat za ně domácí úkoly? Takže jste Míše naletěl.

ctenar*

Kolikrát během svých studií by za to ctenar dal nevím co, kdyby mu někdo přesně ukázal, jak se to počítá a kde dělá chybu, když mu to nevycházelo.

Spíše mě překvapuje, že se někde při výuce matematiky ještě stále používá výraz "trojčlenka". Já to za celou školní docházku slyšel jen párkrát od jedné učitelky chemie a podle výrazů v obličejích svých spolužáků usuzuji, že také oni se s tím slovem předtím nesetkali. Připadá mi to jako slovo, které by použil můj děda a ten se dožil požehnaného věku.

xy

Možná , že se " už zase " používá, tento výraz. Já tedy, na základní škole 1977-1985 jsem se s ním též nesetkala.Byli jsme tzv. Nová koncepce s matematikou plnou množin. Nedávno jsem nahlídla u kamarádčiny dcerky do učebnice matematiky 1. třída a nikde žádná množina ! je to vůbec matematika? )

x®

Místo pojmu trojčlenka se používaly pojmy přímá úměrnost a nepřímá úměrnost, což je v podstatě totéž.

xy

ano , to jsem taky pozděj zjistila, když jsem chtěla vědět, o čem to rodiče mluví .

vanessa
Ono možná ani nešlo o domácí úkol. Dělala jsem si zkušebně příjimačky abych se připravila na ty pravé a tento příklad tam byl. Šla jsem na to přes trojčlenku, zlomky a neúspěšně. Opravdu jsem namáhala mozek a nechtěla na internet, i přes to, že matika je mojd velká slabost a krom našprtaných vzorců nic dohromady nedám. A tady mi od jednoho člověka takové to postrknutí opravdu pomohlo. K výsledku jsem se dostala bez obtíží.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]