Nejste přihlášen/a.
Musím ti říci, že tě lituji a cítím s tebou. Moje mladá šla na gympl bez přijímaček, protože po celou základní školu měla vždy pouze jedničky, bez větší námahy. A najednou, v prváku, seděla u stolu a nic jiného nedělala, než se učila. Když jsem navečer přijela z práce a už ze zastávky jsem viděla, že zase svítí lampička nad jejím stolem, tak jsem bývala až naštvaná. Ale ona byla tak cílevědomá, že se dřela a soustavně učila. Vysvědčení nebylo nic moc, ale pak zvládla i druhou maturitu a vysokou školu. Musíš se soustavně učit. Jedna látka navazuje na druhou, tak nesmíš polevit. Však rodiče vidí, že se snažíš. Držím ti palec, bude to, po čase, snadnější.
Mno, každýmu vyhovuje něco jinýho, takže těžko radit. Ale můžeš zkusit třeba doučování. Nebo jestli se učíš teď sama tak to zkusit s někým třeba ve dvojici, budete se zkoušet navzájem a třeba se ti to bude pamatovat líp. Jinak taková dobrá metoda třeba pro mě je, že si látku přečtu a pak se jí snažím říct svýma slovama, když to neumím tak si to přečtu znovu a pak když se naučím nějakou část tak ještě vezmu papír a tužku a udělám si z toho takové výpisky nebo poznámky. Taky u mě docela funguje fotografická pamět.
Jak je psáno výše, metoda je důležitá a musí si jí najít každý sám (mně to v primě taky trvalo). Na mě např. absolutně nefunguje sluchová metoda, já to musím všechno vidět a vůbec nejlepší je, když to v podstatě pořád dokola opisuju.
Vezmu poznámky z hodiny (vlastní nebo půjčené), popř. všechno, co se dá vytisknout, a úplně nejdřív si to celé přečtu (to funguje i jako taková rychlovka před píšemkou, když si to celé aspoň přečteš, něco málo ti v té hlavě zůstane a třeba s vědomosti z hodin a vlastním selským rozumem to uhraješ na dobrou známku). Pak beru zvýraznovač a jedu - ale ne celé stránky! Z každé věty jen to opravdu důležité, jedno, dvě slova.
Následně beru fix, tužku a propisku a udělám si "poznámky z poznámek", a pak další a další a pokaždé zmenšuju obsah na co nejmenší nutné minimum. Ve zkrace tahle metoda je: výpisky, výpisky z výpisků, výpisky z výpisků výpisky, výtahy výpisků z výpisků a nakonec tahák, protože zjistim, že mi všechny ty výpisky byly k ničemu To si samozřejmě dělám srandu, ale u mě jde o to, opisovat ty informace pořád dokola, až je do té hlavy dostanu. A taháky nepodceňuj! Napiš si je - fakt! Ale nepoužívat. Já pokaždé, když si napíšutahák, ho pak už nepotřebuju, protože se mi to právě tím dostane do hlavy.
Ale to je jenom jedna metoda, zkus probrousit internet a najít si tu "svou". Rad a tipů jsou tam mraky. Držím palce
Já osobně mám zkušenost s tím, že když si něco nepamatuji, tak si to musím buď pořád opakovat, nebo vymyslet úplnou blbost, podle které si to budu pamatovat. Když se tomu zasměješ, tak se ti to vryje do paměti. Např. v němčině se řekne ,,chvilku- später" čte se špétr, neuměla bych to, kdybych si neřekla ,,ještě špetku času"
Když se učím tak si nejdříve kousek přečtu (třeba i 3x) a pak si sešit zakreji a řeknu si to z hlavy, když to z hlavy neřeknu správně tak si to znovu přečtu - zakreju - řeknu z hlavy (říkat si to nahlas je lepší) až do té doby, kdy to řeknu správně a jdu na další kousek a takhle jdu dál a dál a když jsem už na konci tak jedu znovu, znovu a znovu.
Další bod je zvírazńovat si sešit barvami, já si třeba pak zapamatuji jaké slovo mám barevně a vlastně i jak to jde popořadě - je to důležité si to zvíraznit)
doufam že jsem pomohla, držim palce
čauky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.