Nejste přihlášen/a.
Tohle je celé nazadrmo.
Za prvé, výška není 26 cm. To je výška jedné ze stěn.(Ostatně, proč myslíte, že ta výška je 26 cm a ne 25 cm?)
Za druhé. tak jak je zadání nakresleno, je vnitřně rozporné. Aby šel tento jehlan zkonstruovat, musely by ty výšky 36 cm a 25 cm zaměněné (například¨.
Za třetí, po této úprave vám výška jehlanu nevyjde 23 cm ani náhoodou.
To zadání je z knížky vyfoceno takže je to dobře, ten zápis v sešity je od učitele takže to je taky dobře
Zápis od učitele je dobře, za předpokladu, že výška je 23. Ovšem výpošet výšky na vašem obrázku není vidět celý. Já tam čtu
v² = 25² – 10
což je zřejmě odříznuto, čekal bych tam
v² = 25² – 10²
což dá v² = 525
odkud v = 22,91287847477920003294023596864... ≈ 23
čili zápis pana učitele je správně po zaokrouhlení.
Obrázek v učebnici je při nejmenším nesrozumitelný. V každém případě, a to je odpověď na vaši otázku, proč musíme výšku počítat, 26 není výška; 25 je zřejmě výška "pravé stěny" a z ní pan ušitel počítal těch 23 cm (pom zaokrouhleníú.
Co se týče toho čísla 26, to rozhodně není výška jehlanu. Budí to dojem, že je to výška !přední stěny. Pokud by tomu tak bylo, je obrázek špatně. Je ovšem možné, že autoři učebnice měli na mysli hranu jehlanu, a pak by to odpovídalo, ovšem opět op zaokrouhlení (přesnější výpočet by dal 25,961509971494339104070358328277. Podstatné ale pro vás je, že to není výška jehlanu.
Ostatně v tom obrázku vidím nějaké čáry od ruky, neříkejte mi, že ty jsou součástí původního tištěného obrázku.
A na okraj, i pan učitel, i autoři učebnice jsou jen lidé. Sice u nich je pravděpodobnost omylu menší než třeba u vás, ale není nulová.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.